Sığınırım mihnetsiz, sesinin eşiğine
Issız göğünde senin, titreyen ay olurum
Ben üşürüm, zaman üşür, nerede örtün anne
Sabrının sularında, kanatlı tay olurum
Sığınırım mihnetsiz, sesinin eşiğine
Ben üşürüm, zaman üşür, nerede örtün anne
Şenlik dağıldı bir acı yel kaldı bahçede yalnız
O mahur beste çalar Müjgan'la ben ağlaşırız
Gitti dostlar şölen bitti ne eski heyecan ne hız
Yalnız kederli yalnızlığımızda sıralı sırasız
O mahur beste çalar Müjgan'la ben ağlaşırız
Devamını Oku
O mahur beste çalar Müjgan'la ben ağlaşırız
Gitti dostlar şölen bitti ne eski heyecan ne hız
Yalnız kederli yalnızlığımızda sıralı sırasız
O mahur beste çalar Müjgan'la ben ağlaşırız
Gün ülkende gül yürek, kınalı bir kuzuyum
İstanbul Surları’nda İbrahimî bir yiğit
Şimdi öksüz kalmışım, mabetim nerde anne
Aziziye virâne, dedem nerede şehit
Gün ülkende gül yürek, kınalı bir kuzuyum
Şimdi öksüz kalmışım, mabetim nerde anne
Muhtesem bir siir, tadina doyum olmayan bir güzellikte, anne kokulu merhamet piriltilari sinmis siirin özüne, her dizede kendini göstermis masumiyet...Kutluyorum güclü yüregin berrak sesini...Tebrikler...Selam ve dua ile...
Çok güzel,,usta bir kalemin yazdığı hemen belli oluyor,,anlamlı,,,duygulu,,,elinize ve yüreğinize sağlık Yaşar bey,,
'Senin yüzün acıysa yeryüzü de acıdır' Şiiriyle Yaşar BAYAR sadece bir anne slüeti çizmemiş, bir insanlık senfonisine imza atmıştır. Muhakkak ki bu şiiri tahlil edenler şekil ve ahenk unsurlarını, hatta dili kullanış huhusunu irdeleyeceklerdir. Ben burada mana üzerinde durmak istiyorum.Şairçe hatırlatılan değerler ve seçilen kelimelerin çağrışımları beni ta insanlığın başlangıcına götürdü.Bu çağlayanın sularıyla birlikte şiirin içinde aktım durdum.'Kah başımı dağdan dağa vurdum' Kah yeşil ve münbit ovalarda bereket oldum.Acıyı bir başka hissettim.Bu nefsime,fizyolojime,top yekün 'ben' e sirayet eden bir sızı değildi muhakkak.Acıyı bireya topluma, toplumdan bireye taşımış şair ustaca..Hatta o acı insanlığın evrensel acısı olmuş bu şiirde.
'Senin yüzün acıysa yeryüzü de acıdır' Mısraı muhteşem bir 'sehl-i mümteni' olabilir. Yüce bir medeniyetin anne gibi 'duygu' yüklenmiş yeryüzünün en anlamlı bir objesiyle sunulması arzu edilenin ifadesi için yeterlidir bence.
Ben bu şiirde acıyı sevdim. Çünkü bu acı uzaklaştırıcı, içe döndürücü ve bedbaht edici bir acı olmaktan ziyade ihtişamlı bir geçmişi, yükselmesini arzuladığımız bir geleceğe taşıyacak doğum sancısının bedene yüklenmesi tadında bir uyarıcıdır.
Bütün değerlerin karaborsaya havaleye çılışıldığı bir çağda böyle İsrafil'in Surunu anımsatan titreşimler açıkcası beni daha da şuurlandırıyor.
Ben bu şiiri okurken; Tevrat'ı, Zebur'u, İncil'i ve Kur'an-ı Kerim'i çağlarından bügüne esintileriyle düşündüm.İrkildim...
Bu şiirle 'zerre' den 'kürre' ye kanatlandım.Gururlandım,ağladım, güldüm..Öldüm,öldüm dirildim.Yeniden ölmek istedim, dirilmek için..
Bu şiirle annemi andım.Ak saçlarıyla, nurlu yüzüyle ve hayat veren.sevgi dolu bakışlarıyla..Şefkat abidesi olan büyüklerimi andım. Devirlere üstün gelen devranları andım.
Antoloji com. büyük bir etkinlik yapmış sağ olsun.Devamını diliyorum.
Yaşar BAYAR şairimizi kutluyorum. Hissettiği için ve hissettirdiği için...
4,6
(10 kişi)
ENTERESAN BİRİLERİ BU SAYFAYA ANLAŞILAN TATMİN İÇİN GELİYOR YA DA BU ŞAİRİN
BU SİTEDE OYNANA O KİRLİ AYAK OYUNLARINDAN HABERİ YOK VEYA BİLMİYOR YOKSA ÇOK ŞEY DEĞİŞİRDİ,
AMA BURADAKİ FELSEFE DEĞİŞMEZDİ ELBET,
KİR...
şİİR EMEK HARCANMIŞ
NE MUHTEŞEM NE KÖTÜ,
GÜZEL DENECEK BİR ŞİİR TEBRİKLER ŞAİR...
Gönül dostum Yaşar BAYAR, ''Senin Yüzün Acıysa Yeryüzü de Acıdır'' isimli şiirini okudum, beğendim. Çok güzel olmuş... Gönlüne sağlık.
Selamlar.
İsmailoğlu Mustafa YILMAZ
Arkadaşım şiirin içten ve derin duygularla yazıldığı için, hele birde anneler olunca insan gerçekten etkileniyor.eleştiri yapan arkadaşlarada yararlı ve yapıcı oldukları sürece katılmamak elde değil.Benim bu mesajı yazmamdaki asıl gaye ,bazılarının bu sayfayı slogan tahtası haline getirmeleridir.senin görüşün ve siyasi tercihin seni ilgilendirir.Burası kendini beğenmişlerin yazboz tahtası değildir.Burada şiir ve edebiyat konuşur dedikodu havasına sokmaya kimsenin hakkı yoktur.
Haksızlığa uğrayanların ve hak arayanların hakkını arayacakları yer bellidir.
Herkeze sevgi ve selamlar
Çaresizlik,keder,anneye sığınış,telmih,kudsiyet,orjinal imajlar,geleneksel ögeler...Gayet güzel harmanlanmış.Şairin yüreğine sağlık...
sayın yaşar bey bu güzel şirnizi okurken iliklerime kadar işledi her dizesi yürekten kutlarım selam ve saygılarımla
sayın yaşar ağabi anne şiirlerini çok seviyorum bu şiirinizi okurken annemi hayal ede ede okudum gerçekten çok duygulandım sizi yürekten tebrik ediyorum fatma alageyik
Bir yazar veya şâir yazdığı yazılarda veya şiirlerde çok değerli,görülmemiş tamlamalar,benzetmeler yaptığını ;orijinal imgeler,simgeler yerleştirdiğini zanneder...Kendince çok iyi olan,yazıya parlaklık sağladığı zannedilen bu gibi benzetmeler v.s. ;sıradan okurlar tarafından yadırganmadan okunup,alkışlanabilir...Eleştiren,dikkatli bakışlar bu gibi benzetmelerin yerine tam oturmamış,iğreti veya kaba olduğunu görerek yadırgayabilir...Boyası veya sıvası yer yer dökülmüş duvar manzarası arzeden bu gibi yersiz veya tuhaf benzetmeler yazının veya şiirin okuyanın nezdindeki değerini düşürür...Böyle tuhaflıklar (bence) bu şiirde fazlasıyla var...
Meselâ: 1-''Sığınırım mihnetsiz,sesinin eşiğine''ne demek sesin eşiği ?...benzeyen maddî değilse benzetilenin de maddî olmaması gerekir...Sesinin derununa,sesinin âhengine,sesin sıcaklığına,sesinin ısısına,sesinin nağmesine gibi şeyler daha uygun olurdu...2-''Vaham çöl'' ne demek ?...Vaha;çölde bulunan otlu,sulu,ağaçlıklı yer olduğuna göre bu paradoks gibi benzetme yersiz...Yeşil alanım bile çöl demeye getirilen bu benzetme yerine yurdum çöl,ömrüm çöl,yerim çöl,mekânım çöl gibi benzetmeler yazılsa daha uygun olurdu...
Bu gibi;bence hatâlı birkaç tuhaf benzetme de şunlar:
''ölü kuşlar dolaşır'',''Ruhumun sarnıcında gözlerin ve sonbahar'',Kubbeyi çökertecek sırtımdaki günahlar'',''Acımı göğe astım,gök kamburlaştı'',''Şimdi öksüz kalmışım,mâbedim nerde anne ?''
Saydığım bu benzetmelerin neden tuhaf olduğunu izah etmem uzun sürer...Bence mâkul sebeplerle,tuhaflar...
Bir yazarın veya şâirin eserinde ne kadar az yadırganan,tuhaf bulunan yazılar varsa eser o kadar başarılı olmuş demektir...Hiç tuhaflık olmaması en iyisidir...En azından tuhaflık görenlerin az sayıda olması en iyisidir...
Son söz: şiir iyi sayılabilir yine de...
Bu şiir ile ilgili 57 tane yorum bulunmakta