Bilmiyorum nerdeyim, ne haldeyim, ben kimim
Ayrılırken kimliğim, adresim sende kalmış.
Tebessümü yüzüme çok görüyor matemim
Güldüğümü gösteren tek resim sende kalmış.
Akların kaybolduğu, rengin ahenk bulduğu
Toprağın kadehine ab-ı hayat dolduğu
Ne hasta bekler sabahı,
Ne taze ölüyü mezar.
Ne de şeytan, bir günahı,
Seni beklediğim kadar.
Geçti istemem gelmeni,
Devamını Oku
Ne taze ölüyü mezar.
Ne de şeytan, bir günahı,
Seni beklediğim kadar.
Geçti istemem gelmeni,
Bu şiiri hiç unutamıyorum. Sevildiğim zamanlarda söylenmiş bir nakarat gibi kaldı aklımda
Anlamlı bir şiirdi severek okudum mekanı cennet olsun
"BEN CİNLERİ VE İNSANLARI ANCAK BANA İBADET/KULLUK ETSİNLER DİYE YARATTIM!" -Ayet-i kerime meali-
"ŞÜPHESİZ BİZ, HANGİNİZ DAHA GÜZEL AMELLER YAPACAK ORTAYA ÇIKARALIM VE KENDİNİZE GÖSTERELİM DİYE ÖLÜMÜ VE HAYATI YARATTIK." -Ayet-i kerime meali-
"İNSAN BİR YOLCUDUR. YOLCULUK İSE, RUHLAR ALEMİNDEN BAŞLAYIP, ATOMLAR ALEMİNDEN, VİTAMİNLER VE PROTEİNLER ALEMİNDEN, ANA RAHMİNDEN, ÇOCUKLUKTAN, GENÇLİKTEN, İHTİYARLIKTAN, ÖLÜMDEN, DÜNYADAN, KABİRDEN, BERZAHTAN, MAHŞERDEN, MİZAN'DAN VE HESAPTAN GEÇİP CENNET YA DA CEHENNEMDE SON BULAN UZUN BİR İMTİHAN SEFERİDİR." -Kelam-ı kibar-
"BU DÜNYA BİR MİSAFİRHANEDİR. İNSAN İSE ONDA BİR MİSAFİRDİR AMA VAZİFESİ PEK ÇOK BİR MİSAFİRDİR. VAZİFE İSE: BU KISACIK FANİ HAYAT İLE AHİRET YURDUNDAKİ BAKİ CENNETLERİ KAZANMAKTIR." -Kelam-ı kibar-
Ne mutlu yaratılış gayesini bilen ve o gayeye uygun bir hayat yaşayıp, önündeki uzun imtihan seferini emniyetle aşıp, sonsuzluk ülkesindeki baki cennetlere girmeyi hak eden bahtiyar mü'min ve Müslümanlara.
Rahmetle.
Güzeller güzeli şiirinizi tebrik ederim.
Enfesti.
Son nefesim sende kalmış...Çok güzel.Rahatsız olduğunuzu duymuştum..Acil şifalar diliyorum...
her şiiri gibi bu da muhteşem.iyi ki varsinız.Ve iyi ki Orhan Baba sizi secmiş.Bayilıyorum şarkılarinızin bestelerine
Cemal Safi ustanın hemen her şiirinde göze batan abartı unsuru bu şiirde de mevcut. Kendinden etkilenen genç şairler de bu abartı unsurunu şiirlerinde sıkça kullanmaya başladılar. Evet Cemal Safi büyük bir şiir dahisi fakat şiirleri öyle güzel ilerlerken birden bir kıta beliriveriyor karşınızda, Colomb'un yeni kıtayı keşfetmesi gibi şaşıp kalıyorsunuz. Öyle sırıtıyor ki yahu ne gerek vardı şu kıtaya ya da şu dizeye, kelimeye deyiveriyorsunuz. Bu da abartı isteğinden kaynaklı zorlamadan ibaret oluyor ve şiirin bütünlüğünü bozuyor. Misal Sende Kalmış şiiri. Ne güzel de başlamış usta. 's' sesini yarım uyak almış, yoluna tam gaz devam ederken sırf 'lades' kelimesini uyakla uyuşuyor diye şiirin içine zorlaya zorlaya sokmuş. Araya garsonu, kahveyi karıştırmış, zorlamanın dibini yaşayıp, abartıya döndürmüş kıtanın genelini ki bu da şiirin bütününü bozmuş. Aynı şekil 'notaları' saydığı kıtada da mevcut. Sadece bu şiir de değil. Hemen her şiirinde bu zorlamaya, abartıya ve dolayısıyla yanılgıya düşüyor Cemal Usta. Kendinden etkilenen yeni şairler de bunu marifet görüyor ve onlar da başlıyor zorlamaya, abartmaya. Bişey değil, dimağlarında hatta ilhamlarında zorlamadan kaynaklı basur çıkacak haberleri yok! Buyrun bu şiire paralel olarak hadi bizde zorlayalım, bakalım ne kadar abartacağız!
Her gece konuğumdun, rüyam çağıl çağıldı,
Yazık ki uyku memem kabusunla sağıldı,
Yastık intihar etti, çarşaf tümden dağıldı,
Yorgan diyorum yorgan, nevresim sende kalmış.
Sabır et deme, bu ok bin kere çıktı yaydan,
Rakıya terfi ettim, medet gelmiyor çaydan,
Plak da durmaksızın çalıyor Gencebay'dan,
Ferdi Tayfurum, Müslüm Gürsesim sende kalmış...
daha da uzar gider, neyse..........
Allah' ım düşmanımı düşürmesin bu zaafa,
Sanki her noksanımı mecburum itirafa,
Hangi şarkıya girsem, notalar do re mi fa
Sol diyorum sana sol, la sesim sende kalmış.
evet çok farklı bir şiir okudum
yüreğine emeğinize sağlık sevgili ustad
böyle bir isimden böyle büyük bir eser çıkardı bizlere
diğer yarımımda kalmış kaybolan baharlarım
Bu şiir ile ilgili 59 tane yorum bulunmakta