Şehvet şehvet.
Muzdarip senden ruh ve et.
Şehvet şehvet.
Bıktık senden ruhumuzu terk et.
Şehvete kılıf arayanlar.
Şehvet yumruğunu yeyince, gerçeği anlar.
Efendimiz, erkekliğin en verimli çağında,
Şehvet savaşı veriyordu, Hira Dağı’nda.
Hz. Yusuf kuyuda, zindanda,
Hz. Yunus balığın karnında,
Hz. Musa’nın ne işi vardı, Tur Dağı’nda.
Derin hikmetler, ibretler vardır, Hz. Eyyub’un sabrında.
Olmak için akıl ve gönül sahibi.*2
Taklit etmeli sakallı olanından çok,
Hira Dağı’ında ki Sevgili’yi, Habibi
Kovmazsan ruhundan şehveti,
Kucaklarsın sonunda, sevgi, ruh yerine tuvaleti.
Kaçınmalı daima haksızlık içeren şehvetten.
Haksızlık nedeniyle, ruhsuz, sevgisiz olur beden,
Sevgi yoksa içinde,
Beden, sonuçta cife, tuvalet değil mi?
Haksızlık içeren şehvetle,
Elde edemez insan bâtını, Bâtıni ilmi.
Olsak da iyi bir hâfız;
Kur’an’ı okusak da arı gibi vız vız.
Hıfz etmezsek, kitlemezsek, şehveti,
Kurtaramaz bizi ondaki lâf, lafız.
Kurtulmak isteniyorsa şehvetten,
Vazgeçilmeli çok yemekten ve etten.
Ette ki hayvansal protein için,
Peynir, yoğurt yeyin, ya da süt için.
Baklagillerde; fasulyede, mercimekte, nohutta da,
Bitkisel protein var ama kalsiyum için,
Yine de, peynir, yoğurt da yeyin, ya da süt de için.
Sad Suresi ayet 29,
Bilhassa bu ayete uymakla,
İNSAN-I KÂMİL oluruz.
“Kutsal / bereketli bir Kitap bu; sana indirdik ki onu,
Ayetlerini derin derin düşünsünler ve öğüt alabilsin temiz özlüler.” *2
Zümer Suresi ayet 18,
Akıl ve gönül sahibi olmalıyız biz.
“ Onlar ki, sözü dinler de en güzeline uyarlar. İşte bunlardır, akıl ve gönül sahipleri.”*2
Dünyada göğüslemek için hakiki ipi,
Olmalı Akıl ve Gönül sahibi.
Yalnız cinsellikde olmaz şehvet.
Mala olan hırs da şehvettir,
Haksızlık içeriyorsa elbet.
Kur’an buna diyor dule (Haşr,7) *
Rabbena hep bana deyip de,
Düşme Hak gözünde rezil bir hale.
Olursan dule sahiplerinden, ya da yaparsan onlarla işbirliği.
Atabilirmisin ruhundan vijdan azabını, kiri, kirliliği.
Şehvet ruhunu eder tümden kör.
Şehveti bırak da hakikati gör.
Şehvet; Şiddetli arzu, arzulanan şey için atılmak*
Normali var normal olmayanı,
Normali için okumalı 14. ayetinden Âli İmran’ı.
“ Kadınlara, oğullara, altın ve gümüşten oluşturulmuş yığınlara,
Salma atlara, davarlara ve ekinlere tutkunlukların sevgisi,
İnsanlar için süslenip püslenmiştir.
Tüm bunlar geçici-iğreti hayatın nimetidir.
Allah’a gelince, varılacak yerin en güzeli O’nun yanındadır.”*1
Yazar normal olmayan şehveti,
Nisa Suresi ayet 27,
“Allah sizin tövbenizi kabul etmek istiyor.
Şehvetlerine uyanlarsa sizin büyük bir sapışla sapmanızı isterler.”*1
Dinimiz İslam 3 bölümdür.
İman, ibadet ve fıkıh yani hukuk, yani sosyal meseleler.
Sosyal meselelere girer, evlilik, evlenmeler.
Evrensel değildir sosyal meseleler.
Zamana, mekâna yani herhangi bir yere, coğrafyaya, kültüre göre değişirler.
Ama adalet ve şehvet, evrenseldir,
Zamana, mekâna yani herhangi bir yere, coğrafyaya, kültüre göre değişmez.
Akıl ve gönül sahipleri *2 şehvete düşüp de azap kabrini eşmez.
Nisa Suresi 3. ayet.
“Yetimler konusunda adaleti koruyamayacağınızdan korkarsanız,
Sizin için temiz kılınan kadınlardan ikişer, üçer, dörder nikâhlayın.
Eğer bu durumda adaleti gözetemeyeceğinizden korkarsanız,
Bir tek kadınla yahut yeminlerinizin / sağ ellerinizin sahip olduklarıyla yetinin.
İşte bu, haksızlığa sapmamanız için en uygun yoldur.”*1
Nisa Suresi 127. ayet.
“Senden kadınlar hakkında fetva soruyorlar.
De ki: “Onlar hakkında fetvayı size Allah veriyor.”
Yazılmış hakları olanı kendilerine vermeyip de,
Kendileriyle nikâhlanmak istediğiniz yetim kadınlar hakkında,
Ezilip horlanan çocuklar hakkında,
Kitap’ta olup da yüzünüze karşı okunan şeyler var.
Hayır olarak yaptığınız her şeyi Allah, hakkıyla bilmektedir.”*1
Nisa Suresi 129. ayet.
“Tutkunluk derecesinde isteseniz de kadınlar arasında,
Adaleti sağlamaya asla güç yetiremezsiniz.
O halde tam bir eğilimle bir yana yönelip de öbürünü askıdaymış gibi bırakmayın.
Barışı esas alıp sakınırsanız, Allah çok affedici, çok merhametli olacaktır.”*1
Haddim olmasa da, yapmak Kur’an’da herhangi bir yorumu.
Benim bu ayetlerden anladığım bu.
Miraslarını vermemek için yetimlerle evlenirlermiş.
Kur’an bu ayetlerle yetimlere eziyete son vermiş.
Bence demek istiyor ki Kur’an.
Ey! hem cinsel, hem de maddi açıdan şehvetine uyan.
Yetim eş, hasta ya da kısır ise,
Zulmetme gidecek yeri de yok.
Başka eşler de al, ama daima adil kal.
Yetimin üstüne alacağın biri geçmesin,
Şehveti ruhundan sal.
Saygılar ve Sevgiler
02/05/2008
Not: Elmalılı Hamdi Yazır’ın tefsirinden anlaşılacağı üzere kendilerine verilen yetim kızlarla miraslarını yemek için evlenirlermiş. Bu durumda sondan 2. Dörtlükte ki 3. Satır “Miraslarına konmak için” şeklinde düzeltilmelidir. Eğer yetim eş hasta olduğu ya da cinsel açıdan cevap veremeyecek durumda olduğu için de, kısır olduğu için de başka yetim kızlarla da evleniliyor idiyse o zaman son dörtlük de anlamlı olur.02.02.2013 Fatih Lütfü Aydın.
* YAŞAR NURİ ÖZTÜRK KUR’AN’IN TEMEL KAVRAMLARI (sh.650) Yeni Boyut.
Zekâtın arındırma fonksiyonu nasıl gerçekleşiyor?
Her şeyden önce şunu bilmek gerekir: Kuran, servetin belli ellerde toplanmasını insan hayatının mutlu bir zeminde seyrine engel görüyor. Servet belli ellerde toplanırsa, kitleyi ezen bir araç, bir tahakküm ve sömürü unsuru olur, Kur’an böyle servete dûle diyor ki, saltanat, kudret, hükmetme aracı demektir.
Kur’an, servetin dûle olmamasını istiyor. Servetin dûle haline gelmemesi, onun toplumda dengeli bir biçimde yayılmasıyla mümkündür. (bk. Haşr,7)
Haşr Suresi 7. ayet.
Allah’ın kentler halkından resulüne zahmetsizce aktardığı mal ve nimetler
Şunlar içindir:Allah, Peygamber, akraba, yetimler, yoksullar, yolda kalmışlar.
Bu böyle düzenlenmiştir ki, o mal ve nimetler sizden yalnız zengin olanlar arasında dönüp duran bir kudret aracı olmasın. Resul size ne verdiyse onu alın; sizi neden yasakladıysa ona son verin ve Allah’tan korkun.Hiç kuşkusuz, Allah’ın azabı çok şiddetlidir.
*1 Surelerin İniş Sırasına Göre KURAN’I KERİM MEALİ (Türkçe Çeviri) Prof. Dr.YAŞAR NURİ ÖZTÜRK Yeni boyut
*2 Prof. Dr. Yaşar Nuri Öztürk Kur’an’daki İslam sh.101-102
DEVAMI SEHVET SEHVET2'de
Fatih Lütfü AydınKayıt Tarihi : 23.8.2014 23:29:00
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.
Bu şiire henüz hiç kimse yorum yapmadı. İlk yorum yapan sen ol!