Sefa Sür Şiiri - Yorumlar

Ömer Hayyam
132

ŞİİR


917

TAKİPÇİ

Geçmiş günü beyhude yere yâd etme,
Bir gelmemiş an için de feryat etme
Geçmiş gelecek masal bunlar hep
Eğlenmene bak ömrünü berbat etme.

Niceleri geldi, neler istediler,
Sonunda dünyayı bırakıp gittiler.

Tamamını Oku
  • Selçuk Bekâr
    Selçuk Bekâr 04.12.2009 - 16:06

    Pişirmeye ne gerek var unu doldur ağzına
    Bağlamada vardır diye ip dola boğazına
    Tokat bile atıyor da insan karı - kızına
    Üzümün mü katlanmalı her şeklinin nazına?

    Cevap Yaz
  • Hasan Buldu
    Hasan Buldu 04.12.2009 - 15:33

    Konuyla ilgili bir dörtlüğümü, rahmetli Ömer Hayyam'dan özür dileyerek, asıyorum.

    Dörtlük 3

    üzümün şirası helal olur
    sirkesinden de turşu kurulur
    tadı buruk olunca mey olur
    içilince neden haram olur?

    Hasan Buldu

    Cevap Yaz
  • Tarık Demir
    Tarık Demir 04.12.2009 - 15:04

    belli ediyor kendini

    Cevap Yaz
  • Selçuk Bekâr
    Selçuk Bekâr 04.12.2009 - 14:42

    Valla adı sanı belli olsun, gelip söylesin.
    Alır cevabını, gider.

    Tamam tamam.
    Şöyle diyeyim:
    Ömer Hayyam son derece zeki bir insandı.
    Zannımca zekâsı o kadar parlaktı ki; aklının zekâsına yetişmekte güçlük çekmiş olması kuvvetle muhtemeldir.

    Cevap Yaz
  • Ulvi Ziya
    Ulvi Ziya 04.12.2009 - 14:32

    Bu şâir ; şiirlerinde , hiç bir şeyi dert etmeyin , yalnız kendinizi düşünün , dünyâdan azami derecede zevk almaya bakın, için sabahlara kadar,eğlenin, başkalarının dertleri varsa var onları hiç umursamayın diyor...Bu tutum EMPERYALİSTLERİN düşünce tarzıdır...Hedonizm yani zevk eğlenceden başkasını düşünmemek bir nevi yozlaşmadır...Allahsızların , solcuların bu şâiri tutmalarında bir çelişki vardır...Onlar her halde DİNE-ALLAH'A şaşı bakmasından ötürü,öteki dünyâyı alaya almasından dolayı bu şâiri seviyorlar...Hani solcular açların durumundan etkilenir ;TOK-AÇ meselesini irdeler ve YALNIZ KENDİ KEYFİNİ düşünüp öyle hareket etmekten kaçınırlardı ...?

    Cevap Yaz
  • Selçuk Bekâr
    Selçuk Bekâr 04.12.2009 - 14:29

    Önce açıkladık, sonra dedik.
    Ve zeki olduğunu da ikrar ile söyledik.
    Ahmak kelimesini halk arasındaki hakaret kastı dışında ve bu tanımlama doğrultusunda ele alıp akıldan ziyade zeka unsurunun ağır bastığı bir kişilik olduğunu söylemek istedik dersek daha iyi anlaşılırız muhtemelen.
    Bu anlamda -aslında hepimizin- aynalarımızı çıkarıp bakmamızın zamanı olduğunu da ilave ederek...

    Cevap Yaz
  • Selçuk Bekâr
    Selçuk Bekâr 04.12.2009 - 13:51

    E ben zaten dememiş miydim adam ahmak diye :)))))))
    Demiştim!
    O halde bunca izahat niye?

    Cevap Yaz
  • Mehmet Akif Gülhan
    Mehmet Akif Gülhan 04.12.2009 - 13:34

    eyvallah !

    Cevap Yaz
  • Nadir Sayin
    Nadir Sayin 04.12.2009 - 13:31

    “Dün özledim de seni coştum birden bire;
    Çıktım senin yerin dedikleri göklere.
    Bir ses yükseldi ta yukarıda, yıldızlardan:
    Gafil, dedi; bizde sandığın Tanrı sende!”

    ****
    Ömer Hayyam zamanının düşünürü, hümanisti ve filozofu. Her adımında nefesinde onun insanı ‘odak’ noktası gördüğü eserlerinde öyle net ki, tartışma dahi götürmez.. Hele ki bu günün şiiri dörtlüklerinde nelerde gizimde değil; insanın, doğanın canlının, cansızı bu dünyanın bilakis ev sahipleri olduğu, ölümün son yani bir bitiş olduğu ve yaşarken, onurlu biçimde ve birlikte, onun doyumuna varmanın sevgi, aşk kadar gereksinimine, güzelliklere coşku ve neşeli olmalara vurgu yaparak..., insan insan insan diyor...

    Bu denli eserleriyle dörtlükleriyle her şeyin meydanda olduğu Ömer Hayyam’a olduğu gibi yobazlar nelerde neler yapmamışlardır. Ya elastik gibi o kişiyi kendi yörüngelere çekmek için ikiyüzlülük ve sahtekarık ya da o kişiyi yok etme kin ve düşmanlık gütmüşlerdir. Ya da bileğini bükemediklerin karşısında bukalemun gibi renkten renge girerek takkiyeye sarılmışlar ama ya da bakmışlar ki kendileri dahada güçlü, ne baş ne de taş- duvar yerde bırakmaz şekilde kesip, yakıp-yıkıp yok etmişlerdir.

    Nasıl Atatürk karşısında bu iki yüzlülüğü göstererek onu yürekten seven milyonlara ve yurdunu özden sevenlere dişlerini geçiremedikleri için kimi yobazlar, ona dahi sahip çıkmaya çalıştığı gibi, Ömer Hayam olayı da aynen bu gidişata olanlara adeta canlı bir örnektir..

    Evet zamanının koşullarına rağmen aşılanmamış özgür ve SORGULAYAN beyin Ömer hayyam’ı bir kere daha gidelim:

    “Benden Muhammet Mustafa' ya saygı ve selam:
    Deyin ki, hoş görünürse, bir şey soracak Hayyam:
    Neden Yüce Efendimizin buyruklarında
    Ekşi ayran helal da güzelim şarap haram?”


    Saygıyla..

    Cevap Yaz
  • Hasan Tan
    Hasan Tan 04.12.2009 - 13:00

    Demin bir şiirin altına düştüğüm ve Hakkı Selçuk Bekâr'ın yorumuna paralellik arzedeceğini düşündüğüm bu sığ satırları sizinle de paylaşmak istedim. ( Ben bencilim yaw, nasıl isteyebilirim paylaşmayı Allah Allah..)

    Aklı yüreklendirmeli, yüreği akıllandırmalı diyor şair.

    Çünkü biliyor ki gül bahçesini sevmek yürek işi, gülü harac-ı mezat etmek akıl. Sevmek, koklamak, aşık olmak yürek işi, evlenmek, katlar yatlar almak, banka hesapları akıl..Şiir söylemek türkü çığırmak yürek işi, bunları ranta alet edip para kazanmaya çalışmak akıl...
    akıl diyor kapitalisttir, yürek sosyalist:) Çünkü; akıl korunmak ister, acıdan kaçınmak ister, yürek harlanmak, dağlanmak, kıymık kıymık doğranmak ister..

    Heyyy gidisinin gidisi.. gönlüm..

    Cevap Yaz

Bu şiir ile ilgili 192 tane yorum bulunmakta