Şairin Ölümü Şiiri - Yorumlar

Vasfi Mahir Kocatürk
3

ŞİİR


12

TAKİPÇİ

Ne bir damla gözyaşı, ne yerde yaslı bir mum;
Hazin, loş odalarda ölümü sevmiyorum.
Bir çığ sesiyle nasıl inlerse bir uçurum
Benim öyle verecek kalbim son nefesini...

Titreyen dallarını açıp göklere kadar,
Hıçkıracak ney gibi sülün boylu kavaklar,

Tamamını Oku
  • Osman Nurani
    Osman Nurani 08.08.2012 - 12:36

    …kıymetli arkadaşlarım şiirin tamamı tam NURANİ tarzına has yazılmış. Şukadar ki bendenizin şiirlerinin birkaçı hariç hemen hepsi duraksızdır.

    …rahmetli KOCATÜRK’ün bu şiiri bana göre ilk kıtada ki 3’ncü mısra hariç tüm dizeleri 7+7 kalıbıyla yazılmış.

    …özellikle kafiyeler bilindik kök anlamına uymamaktadır. Örneğin;
    İkinci kıtadaki kafiye örgüsü “kadar” “kavak-lar” “canavar” bu kafiye sistemi ve analyışı tam NURANİ tarzı.

    …sayın Yekta OKUYUCU hocam bu hususta (kafiye) bir açıklama yaparsa memnun kalırız.

    …şairimize Allah’tan Rahmet dilerim. Şiir tam benim anlayışımı yansıttığı için son derece beğeniyle okudum.

    Cevap Yaz
  • Ülkü Şahin
    Ülkü Şahin 08.08.2012 - 11:48

    Sayın Yekta (Binboğa) Okuyucu! 'DİNSİZ İLİM KÖRDÜR, İLİMSİZ DİN TOPALDIR!' Diyen veyahut bunun tam tersini söyleyen meşhur batılıyı biliyorsun herhalde?

    Yine: 'AKLIN NURU FÜNUN-U MEDENİYE, VİCDANIN ZİYASI ULUM-U DİNİYEDİR! İKİSİNİN İMTİZACIYLA HAKİKAT TECELLİ EDER VE TALEBENİN HİMMETİ İKİ KANATLI BİR KUŞ GİBİ PERVAZ EDER. BUNLARI BİRBİRİNDEN TEFRİK EDERSENİZ; BİRİNCİSİNDEN, HİLE VE ŞÜPHE, İKİNCİSİNDEN DE; TAASSUP TEVELLÜD EDER.' Diyen meşhur şarklı alim ve mütefekkiri de sanırım tanıyorsunuz? Hani şu meşhur Bediüzzaman'dır.

    Batının en akıllıları ve doğunun en alimleri bu hususta hep buna mümasil şeyler beyan etmişlerdir ve de isabet etmişlerdir! Siz se şimdi sosyalistlik taassubuyla cumur-u ulemaya ters tüşerek sırf dikkat çekmek için şanınıza ve mesleğinize yakışmayacak şaz görüşler sergiliyorsunuz ki: Bu üslubu size hiç mi hiç yakıştıramadım efem desem sanırım gücenmezsiniz?

    Not; Bediüzzamanın meşhur vecizesini kasten orijinal verip sadeleştirmedim! Çünkü bu şerefi Sizin gibi etkili ve de yetkili bir edebiyatçımıza havale etmek istedim vesselam.

    Hayırlı çalışmalar.

    İkinci not; Şairimizin vefat ettiğini bilmiyordum. Onun için ilk yorumumdaki şaire yapılan son çağrı hükümsüzdür!

    Bela-i malumat!

    Cevap Yaz
  • Ülkü Şahin
    Ülkü Şahin 08.08.2012 - 11:27

    AY VE GÜNEŞ; ASLA VE KAT'A HİÇ KİMSENİN DOĞUMUNDAN VE ÖLÜMÜNDEN DOLAYI TUTULMAZLAR! EV KEMA KAL' Hadis-i Şerif Meali.

    Mihenksiz şiirler: sözün aşırı abartılısını yazıya dökmek eylemidir. Tıpkı sayın şairimizin yaptığı gibi. Mevzu ölüm gibi dehşetli bir hadise olunca bu mübalağanın dozu haddi aşmış ve ölüm korkusu şairimize züğürt tesellisinin kafiyelisini yazdırmıştır. Ama ne kazın ayağı bildiği gibidir ne de davulun sesi uzaktan kulağa geldiği gibi hoştur! Bu dehşetli hadisenin mahiyet-i hakikiyesini merak ediyorsa; Kur' anın ve Hadislerin ölüm hakkında ve ölenlerin o andaki durumları hakkında ve de ondan sonraki safhalar hakkında verdiği doğru bilgileri tetkik edip, oluşacak yeni kanaatini yepyeni bir şiirle kaleme döksün!Zira gerçekleri böylesine istidatlı bir kalemden okumak müthiş zevkli olur diyor kendisine başarılar diliyorum.

    Cevap Yaz
  • Mustafa Nuri İnanç
    Mustafa Nuri İnanç 08.08.2012 - 10:06

    çok güzel bir şiir okudum üstada ve seçki kuruluna en kalbi duygularımla,sevgi ve saygılar sunuyorum eyvallah.mustafa nuri inanç

    Cevap Yaz
  • Onur Bilge
    Onur Bilge 08.08.2012 - 06:40

    Hoş bulduk, Sayın Yekta BİNBOĞA... :)

    Cevap Yaz
  • Nusret Akbayır
    Nusret Akbayır 08.08.2012 - 04:24

    -
    Ardımda binbir gönül, ıstırabımdan derin,
    Matemini tutacak bir mukaddes kederin;
    Ölümün gösterecek dünyaya ölümlerin
    Hem en şereflisini, hem de en mukaddesini...
    -----
    Kimin ardindan kac 'bin' kisi yas tutar, kim nerede-nasil olume teslim olur bilinemez elbet.. O nedenle, insan olum konusunda kehanetten yada iddiali soz sarfetmekten imtina etmeli..(bence).

    Zira, insan yasarkende-olurkende mukadderati-takdiri ilahiyi tevazuyla karsilamayi yasami boyunca dustur edinmeli ki,hakka teslimiyet itikatlarin geregi gibi olabilsin.(bizce). Yani inancimizin geregi gibi..

    Birde, Sair/ler de (Yuce Sahsiyetler gibi) olumu bir 'son' olarak degil, baska bir boyuta gecisin bir asamasi olarak gormeli yada benimsemeli. Zaten sairlik te hissedilmeyenleri hissedebilme-algilayabilme degilmidir?

    Ozetle, gercek sair; (yine bence)-fizik bedenini asamayan degil,en az/indan mental bedene ulasabilmeyi amac edinen istisna bir sahsiyettir.

    = Yuregi siir ve insanlik icin atan/sizlayan tum dunya sairlerine VE SIIR DOSTLARINA SELAM OLSUN.= /n.a.-Izmir.

    Cevap Yaz
  • Hasan Büyükkara
    Hasan Büyükkara 08.08.2012 - 02:37

    ölüm..yunustan , günümüze uzanan çizgide nasıl algılanmıştır...bunu düşündüm...divan şiirinde örneğin başlı başına ölüm temi var mıydı..mersiyeler örneğin...ölümümü anlatıyordu..yoksa ölenin büyüklüğünü mü..mesela kanuni mersiyesine zıddından ironik olarak ''yazık oldu süleyman efendiye'' diyen orhan veli'nin de birinci meselesi ölümün felsefik bir içsel hesaplaşması mıydı ? yoksa

    ölüme bakış aslında hayata bakışın simetrisinden ibaret..

    bu şiirde ölümden çok, ölümün bilinmezliğinin o ürpertisinden çok sanki onu yücelterek bir kaçış var..mezarlıktan geçerken korkmamak için ıslık çalan bir çocuğun havası var şiirde..

    hece ise bir önceki okurun vurguladığı üzere şekil şartı yönünden gereğini yerine getirmiş..klasik aşıklama heceden farklı , modernist resimsellikler yerleştirilmiş şiirin içine..destansı ama bu bir halk destanı tarzında değil şiirin havası..daha çok bir operet sahnesi gibi...

    Gibi şeyler...

    yirminci asrın ablak yüzlü feza pilotu

    buldun mu ayın yüzünde ölüme çare otu?

    diyen necip fazıl modernizmin ve ölümün karşılıklı durumunu kıyas eden cümlesinde belirttiği üzere değişimin içindeki değişmeyezliğin çetin sorusu

    şairlerin tırmanıp tırmanıp geriye aşağılara yuvarlandığı bir dağ zirvesi olarak kalacak ölümsüz bir temdir ölüm...

    Cevap Yaz
  • Neris Bahar
    Neris Bahar 08.08.2012 - 01:59

    ...
    ...
    ...

    Bir şairin ölümü, öbür şairleri korkutur,
    Dunbar'ın kine benzer bir ölüm korkusu,
    ve okunmadan geride kalmış yazgı,
    Fakat bu kitapçının vitrini dolu..

    ...
    ...


    ...

    Tony Harrison
    Ç. Gökçin Ezber

    Cevap Yaz
  • Ahmet Refik Gundogdu
    Ahmet Refik Gundogdu 08.08.2012 - 01:33


    ya geleceksin ya içinde yuzeceksin ki der/yan/dir çunku

    ebed edep vede edebiyat..siir oyku hikàye ile romanLar
    gunes gibidir gune dogar gidenLer gelmek zorundadirLar
    edebiyat edepsiz edep edebiyatsiz kalmaz oz atesi AR/Lar
    magara-tas devrini dusunun dun uzay çagini bugun dostLar
    nerdeN aldi nereye getirdi insanlik degil mi degerdir iste
    tum bunLar...
    olup varip gelmek zorundayiz vede....... zorundaDIR/Lar
    edebiyatsiz kalamaz fizik kimya ustelik biyolOJist de olsaLar
    bakiniz Ressàm çirakLari dahi buralari terk edip gitmezLer
    ..........efendiLim

    Cevap Yaz
  • Ahmet Refik Gundogdu
    Ahmet Refik Gundogdu 08.08.2012 - 01:12

    gune siire saire
    merhaba
    gun aksamina vardi gorunmek için varacagi yere
    meràk etme insanLik ay var yildiz var gece/Lere
    geldi iste bak dogdu gene bir sair siir haz vere vere
    ..........efendiLim
    ..........
    sakizlarini sattirmayacagim insanligin onurlu bu'koy/unde'
    tek'A'tas eski naylon ile sokuk çorapLara bul çerçilerin
    ete burunmus kafataslarina indirip kaldirip vuracagim hemde
    balyozu neye edindi'M' ki yoksa altinda kalkamam Lànetlerin
    ..........efendiLim

    Cevap Yaz

Bu şiir ile ilgili 40 tane yorum bulunmakta