7 Nisan 1932 - 7 Haziran 2012
Ey yüksek sosyeteye mensup modacı hanım,
Eğlence zümresinin başının tacı hanım,
Bu metod ki, sizlerin müsbet ilâcı hanım:
Dışının görünüşü içinin aynasıdır;
Açıl kızım utanma, bu devrin modasıdır.
Yerindedir tahsilin, güzelliğin şahane.
Zülfü kimi ayağın koymaz öpem nigârum
Yohdur anun yanında bir kılca i'tibârum
İnsâf hoşdur ey ışk ancak meni zebûn et
Ha böyle mihnet ile geçsün mi rûzigârum
Devamını Oku
Yohdur anun yanında bir kılca i'tibârum
İnsâf hoşdur ey ışk ancak meni zebûn et
Ha böyle mihnet ile geçsün mi rûzigârum
Evet. taşlama türü güzel bir şiir.Tilki yetişemediği ciğere mundar ,der.Yergiler, şairin sermayesidir.Duyguların dışa vuruşudur.Şairin kınadığı gençlik,yaşamaya azimli kararlı gençliktir.Bu güne kadar çıplak bayanın dolaştığı görülmemiştir. Görülse zattan delidir.Dışın görünüşü için aynası değildir.İçin görünüşü dışın aynasıdır.İnsanlarımızın giysilerle değil, ruh ve akıl güzelliğiyle hareket etmeleri daima mutluluk verir.Yazar,çok iyi bir eleştirisiyle sadece kendi görebildiği alanı kınamak. Unutulmamalı Ki insan olarak çeşitli giysilere ve çeşitli düşüncelere de saygımız sonsuzdur.Saygılarımla.
Bu moda değil mi zaten bizi bizi özümüzden uzaklaştıran.Dilde,kıyafette,şekilde taklit;ilimde ,fende uyuşukluk.Çağ kapayıp çağ açan bu millete ne oldu diye derin düşünmemiz gerekiyor.Gelişmenin önündeki en büyük engel,frenk hayranlığı.
'Devişin fikri neyse zikri de odur.' derler. Burada derviş değil şair. Derviş sözü kökeni Farsça, şair sözü kökeni Arapça, şiir sözü kökeni Arapça. Mutaassıp bir dille yazılmış şair fikri. Namus elbisesini kadına giydiren, her türlü kavramın 'anasını belleyen' ve sonra da toplumun ahlak polisi kesilen bir dil. Sarı saçlı Mihriban şiiri başka tabi. Saygılar,
çok güzel yorum.allahtan rahmet diliyorum.mezarı nur olsun,mekanı cennet.
Bu şiiriniz için,çok çok teşekkür ederim.Bu şiirinizi müsaadenizle seslendirip,yayınladım.bir çok site ve webloklara gönderdim.Youtubuda yayınladım.Çünkü çok sevdim.Teşekkür ederim.
Medeniyet dediğin, açmaksa bedeni
Desene, hayvanlar bizden medeni
Namus, etek boyu ile ölçülmese de eteğin boyunun mahremiyet için önemi vardır. Siz hiç manavdan kabuğu soyulmuş bir karpuzu alıp evinize getirir misiniz?
asıl namusu ayaklar altına alan zihniyet kınanmalı namus etek boyundan gelir ondan sonra her yeri sarar alttaki arkadaş daha bunu anlayamamış olsa gerek toplumumuz bu yüzden yozlaştı namusu ayaklar altına alan insanlar yüzünden bu halde geldik kısa etekleri giyip bir çitf bacak göstermekle mi oluyor medenilik veya namusluluk anlamak mükün değil üstadım abdurrahim hocam ne kadar güzel anlatmış bu şiirde bu tipleri kalemine ve yüreğine sağlık tebrikler...
Namusu etek boyunda arayan bu zihniyeti kınıyorum... Bu şiirin nasıl olup da 10 puan aldığını anlamak mümkün değil zaten...
Bu şiir ile ilgili 19 tane yorum bulunmakta