.
Bu ilk ciddi tasavvuf çalışmamı, Önce bir Allah dostu olan, gerçek DOST`um ANNA`ya hediye ediyorum. Türkiye`den Hollandaya sevgilerimle.......
.
.
Her bahar mevsiminde, tüm kainat donanır,
Hatemin pırıltısı, zerrede vücut bulur.
Tohumdaki şahadet, duha vakti canlanır,
Afakın gürültüsü, nebatın suru olur!
Tecellisi tekrardır, nefes alan her canda,
Mevcudu aşikardır, göze sığan her yanda,
Semeresi berattır, inanana cihanda,
İnançsıza her suret, cevapsız soru olur!
Açık kalple bakınca, tefekküre doyulmaz,
Kapalı izanlara, ne göstersen ayılmaz,
Semazen olup dönse, imanına sayılmaz,
Eğer kalbin taş ise, ellerin kuru olur!
Rabbim tecelli eder, ötenin ötesinde,
Bir gülün yaprağında, bir serçenin sesinde,
Gönüller bezirgandır, sürgünün bahçesinde,
Yaradanı bilmeyen, cehennem koru olur!
Her bahar mevsiminde, yürekler dolar taşar,
Sırra vakıf olmayan, acı kederler yaşar,
Hislenir gören gözler, yaşlarla O’na koşar,
Birliğinin ikrarı, Cemalin nuru olur.
.
.
Allah tecelli eder, ötenin ötesinde, ötenin ötesinde, ötenin ötesinde (İmam Rabbani)
NOT:
sur: Şenlik, düğün
duha vakti: kaba kuşluk vakti
Hatem: mühür
Kayıt Tarihi : 23.1.2006 00:12:00
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.
Bir gülün yaprağında, bir serçenin sesinde,
Gönüller bezirgandır, sürgünün bahçesinde,
Yaradanı bilmeyen, cehennem koru olur!
İlhamın hiç bitmesin ömrün bereketli olsun harika bir eser okudum.
Sevgili kardeşim : Sevim Yakıcı
Şiirinizi dikkatli bir şekilde inceledim: Duygular mısralara ustalıkla taşınmış. ve şiirin bütünlüğüne olan hakimiyetinizi kutluyorum. Pek çok yorumumda belirttiğim bir husus vardı. Bu tip duygu ağırlığının kendini hissettirdiği şiirleri bekleyen bir tehlike var diye. O tehlike de şudur: Şiirin bazı mısraları aşırı duygu yüklenimi ile donanırken bazı mısralar duygu yoksunu hatta içi boş sıradan cümlelere dönüşür. Kafiye ve hece sayısını tutturmak uğruna bazan duygu fakiri mısralar şiirde yer alır. bazan da hiç gereği yokken zorunlu olarak şiirin akıcılığını bozan ekler istenmeden ilave edilir...
Şiiri yazanın bilgi birikimi ve tecrübesinin yanında; ayrıca doğuştan da gelen sezgi ve var olanı daha iyi bir şekilde ifade edebilme yeteği gerekir. Şiir hiçbir zaman şairi hükmü altına almamalıdır yoksa kendi kendini yazdıran bir şiir ortaya çıkar ki böyle bir şiirde bu yapısını şairin bütün çabasına rağmen gizleyemez. Şiirin ilk giriş mısraları şiirin tamamını okutacak şekilde davetkar olmalı, son kıtalar, özellikle final mısraları da kendini unutturmayacak bir donanım ve fonetiğe sahip olmalıdır.
Bütün bunlar göz önünde bulundurulduğunda:
Şiir üzerindeki hakimiyetinizi ve şiire yön verişteki ustalığınızı kutluyorum... Sonuçta nefis bir şiir ortaya çıkmış. Beğenerek ve saygı duyarak okudum.
Tebrik eder başarınızın devamını dilerim. Bu güzel şiirinizi ve şiirdeki ustalığınızı Tekirdağ'dan gönderdiğim Tam puan ile selamlamak istedim . Şiiri puanlamaya kapatmanız isabet olmuş.
Yuvanızda huzur ve mutluluk , yüzünüzde sevinç tebessümleri hiç eksik olmasın, Kaleminizin her dem kudretli ve ilham yüklü olması dileklerim ile birlikte kardeşimin sayfasına Tam Puanı bıraktığımak istediğime gönülden inanınız.
Her şey sizin ve sevdiklerinizin gönlüne göre olsun.
Sevgi ve saygılarımla.
Dr. İrfan Yılmaz. TEKİRDAĞ.
Kapalı izanlara, ne göstersen ayılmaz,
Semazen olup dönse, imanına sayılmaz,
Eğer kalbin taş ise, ellerin kuru olur!
Allah'ın selamı üzerinize olsun,tebrikler ,yüreğinize sağlık
sizin gibi şaire kardeşlerimin varlığı bizlere dahada cesaret veriyor.
Allah razı olsun
Sizin gibilerin
Sayıları çoğalsın.
Satırlarını bir,bir okudum.
Her satırda,
Kendime bir rızık buldum.
Bir saatlik tefekkürün,
Bir senelik nafile ibedete
Bedel diyen kainatın efendisi.
Nur Muhammed'imize(asm)
Milyonlarca selam olsun.
İnsanlığı,İslamı
Her şeyi onunla öğrendik.
Hoşca kalın.
Osman Karahasanoğlu
Seyfeddin Karahocagil.
TÜM YORUMLAR (25)