HEYBER GAZVESİ
Medine Şam yolu üzerindeki
Heyber’de Yahudi tehlikesi var
Peygamber, şehrinin kuzeyindeki
Bu kale şehrinin fethine çıkar
Cihadı sevenler katılsın denir
Siba Bin Urfuta vekil kalmıştır
Bin altı yüz kişi gidelim denir
Yanlarında olan iki yüz attır
Hicretin yedinci senesi gelmiş
Heyber’de hurmayla hububat boldur
Kaçan Yahudiler buraya gitmiş
Yedi burçlu şehri fethetmek zordur
Gatafan’la Heyber arasındadır
Karargah kurulur geçiş yerine
Buranın hayati önemi vardır
Yardım edemezler birbirlerine
Gece olduğundan sabah beklenir
Heyber’liler değil bunun farkında
Sabah görenler der cumartesidir
Beklerler kalede yuvalarında
Cumartesileri mukaddes olup
Yahudi milleti o gün savaşmaz
Peygamber fetihe pilanlar kurup
Ali sancak taşır resül boş durmaz
Önce Naim burcu Kamus sonrası
Vatih, Sülalim,Şık fethediliyor
Netah’la Katiba sıralaması
Yirmi beş şehitle gerçekleşiyor
Doksan üç kişidir Yahudilerden
Bu muhasarada ölü sayısı
Useyr, Yasir, Emir, Kinane’lerden
Ayrı kalanların vardır acısı
Çok esir alınır savaş bitince
Heyber’liler af der onları ister
Resulullah bunu kabul edince
Huyey Ahtap kızı beni eş al der
Heybere gelirken Ümmü Seleme
Peygamberimizin haremi idi
Safiyye’de eştir peygamberime
Çünkü evliliği Allah istedi
Safiye esirler arasındadır
Anlaşma gereği haydi git denir
Gitmek istemiyor dine inanır
Gördüğü rüyası bir işarettir
Savaştan az önce Kinane ile
Evlendiği gece rüya anlatır
Senin gönlün demek o Mumammed’le
Deyip eşi vurur gözü morarır
Zeynep Bint El Haris ziyafetinde
Zehirli koyun var sofralarında
Nebi ilk lokmayı çiğnediğinde
Durum bildirilir atar anında
Kadına çağrılıp sorulduğunda
Suçu kabul eder şunları söyler
Gerçek peygamberse çıkar sonunda
Değilse insanlar kurtulurdu der
Peygamber kadına veriyor bir hak
Ancak Buşr Bin Bera vefat etmiştir
O kadın Bişr için kısas olarak
Şeriat gereği ceza çekmiştir
Heyber’li herkesin can güvenliği
Terk etmek şartıyla kabul edildi
Yarıcı olmaya talep gereği
Toprak işletmesi geri verildi
Toprak sahipleri Müslümanlardır
Onlar işçi olup üretecekler
Asıl olan bir şey saklamamaktır
Malın yarısını hep verecekler
Kinane uymuyor saklıyor malı
Kişi ölümüne sebep oluyor
Yaptıkları için ölüm cezalı
Hak ettiği için uygulanıyor
İstendiği zaman çıkarılacak
Maddesi geçerli olarak kaldı
Ömer zamanında çıkarlar ancak
Kötü davrandılar zina çoğaldı
Abdullah Bin Ömer aralarında
Onu öldürmeye pilan kurarlar
Tarım bilgisi var müslümanında
Kendi mülklerinden Şam’a atarlar
Niğmetullah UÇAR
Antalya
10.06.2007
Kayıt Tarihi : 15.9.2007 11:30:00
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.
Bu şiire henüz hiç kimse yorum yapmadı. İlk yorum yapan sen ol!