Kıvırdıkça dudakları genişliyor gecenin / çözümü daha bilinmeze saklanıyor gözlerindeki bilmeceyle / ritmsiz, ahenksiz bir oryantal başkaldırıyor / aklında binlerce düş / içinde binlerce matem… Bir oryantal ki sorma gitsin…
Dönüyor rakkasenin parmak uçlarında
Gecenin kıyısında ki ay.
Göğsünde infilak ediyor alkışlar
Terli dokunuşlarla birlikte.
Çocukluk, o derin ırmak çağrısı
O masal dağında ünleyen gazal
Güz ve hasret yüklü akşam bulutu
Güz ve güneş yüklü saman kağnısı
Babamdan duyduğum o mahzun gazel
Ahengiyle dalgalandığım harman
Devamını Oku
O masal dağında ünleyen gazal
Güz ve hasret yüklü akşam bulutu
Güz ve güneş yüklü saman kağnısı
Babamdan duyduğum o mahzun gazel
Ahengiyle dalgalandığım harman
'masalarda unutulan hayatlar bu olsa gerek...ya oryantalin gerçek yaşam öyküsü hiçte düşünmeyiz değilmi..'
Dönüyor rakkasenin parmak uçlarında
Gecenin kıyısında ki ay.
Göğsünde infilak ediyor alkışlar
Terli dokunuşlarla birlikte.
Ellerinde duygusuz bir melodi
Direniyor istekli bakışlara.
Düşleri masalarda örtülü,
Üstünde sarhoş naralar.
Duman duman tütüyor
Gecenin gözlerindeki günaha.
yine anlatım zenginliği ve imge dolu, şiir dolu bir şiirdi,Tebrikler ablam,selamlar...
bende sormuyorum zaten
HARİKASIN,HARİKA YAZIYORSUN
Hanımefendi
Şiiri iki kere okudum. Çünkü anlatım büyülü sanki. İfade zenginliği, esprilerin şiire bambaşka bir renk katması, devamlılık ve en önemlisi de zorlama mısra olmaması çekti beni şiire derinden. 10 gülle bülbül gibi yakışır bu şiire gönül denizimden.
Şiirin hepsini almak gerek ama;
Kıvrımlarına yerleştir dudaklarındaki soluk ateşi,
Dön dönebildiğince direnmenin sokaklarında.
Bronz ışıklarını sapla ıstıraplarına,
Namluya sür son nefesini.
Aldırma içinde ki kıyametlere,
Bak, müzik çalıyor hala.
Sen artakalansın,
Sen oryantalsin
Sahtekar masalarda.
Gün doğduğunda unutulacaksın.
MÜTHİŞ.
Hayat çizginiz hep neş'eyle dolu olsun.
Saygılar...
Alimoğlu
Metin And Folklor adlı o harika araştırma yapıtında ''Oryantal'' hakkında uzun yazmıştır.Hint/Arap harmanlamasından oluşan bu dans bizde de 2/4 'lük çiftetelli,8/9'luk Anadolu Romen figürleri yaygındır.
Oryantalın toplumumuzda çok özel yeri vardır.Eğlence kültürünün,bastırılamayan cinsel arzuların meta'sı gibi algılanır çünkü.Günün yorgunluğunu atmak,geceye biraz renk,coşku katmak ,egoyu tatmin ermek amacıyla o zarif hareketleri sergileyen kadınla yolculuk yapmak,gerdanına sıkıştırlan paranın gücüyle egemenliği ilan etmek yüzyıllardır sürüyor.
Onun cezbeden taraflarıyla kendimizden geçmek...Bütün bunlar erkek egemen toplum alt kültürünün ürünü olmaktan öteye geçememiştir.
Kadının güzelliği,masumiyeti ve zarafeti seyredilmeli ,hayranlık duygularıyla sarmallanmış bakışlar onun bazen narin bazen de göbekli vücuduna odaklanmalıydı .Hep öyle kalarak...saatlerce.Ve bu nazarla bambaşka düşleri görmesini sağlamalıydı.
Bu gelenek bizim kafa ve gönül histerimize uygundu.Sürmeliydi;sürüyor da...Belin inceliğinin olması olmaması hiç de önemli değil.Ortada dolanan bir uyluklu canlı obje olsun yeterdi...
Şiiri bu düşünüşler içinde okudum.
Aklıma Reşat Nuri'nin Değirmen'i,Sabahattin Ali'nin Kuyucaklı Yusuf'u; sonrasında Yeşilçam filmleri geliverdi.
Şiirie;mekan betimlemesinde,o mekanı olduran ve arka planda silüeti sezdirilen mutlu çoğunluğun varlığını hissettirişte ustalığın müthiş gücü damgasını vuruyor.
Olağanüstü gözlemle özdeklerde kavranan Oryantal ,bütün görsel ve ruhsal kimliğyle şiirin içinde o yüzyıllardan günümüze akıp gelen basmakalıp gezintisini,kıvraklığını,ritmini cömertçe sunmaya devam ediyor.
Ve şiir bütün bölümleriyle ''fedalizmin'' sonrasında ise ''Vahşi kapitalizmin'' kirli yüzünü ironik bir biçemle okuyucuya yansıtıyor.
Söz varlığını,duyuş yetkinliğini ve gözlem gücünü ''oryantala koşullanmış hazlardan'' konulayarak şiirin odağına taşıyan,gece alemilerinin ateşli dakikalarını lanetlere,sitemlere bulayan,reddeden Sayın Zeynep Nilgün GÖKÇEÖZ'ü tebrik ediyorum.
Bu muhteşem şiirini belleğimin en müstesne yerine
taşıyorum.
Kalemine,yüreğine,eline,diline,esin gücüne sağlık Can Arkadaşım!...
Alabildiğince uzanan gecenin o süslü neon ışıkları arasında,sunulan yaşamlarda özveriler giyinen ve rakseden baştacı bir kadın..Gece ki,uzun,sancılı ve dramatik..Gece bitecek,günün ışıkları gizleyemeyecek yalnızlığı ve örselenmiş duyguları..Günler geceye,geceler günlere dönecek ve bu devran böyle sürüp giddecek..
Mükemmel bir şiir okudum..Bir yaşam kesiti bu kadar güzel gözlemlenebilir ve anlatılabilirdi ancak..En zor mesleklerden olan oryantal,gizemli satırlarınıza tıpkı oryantal estetiğinde serpiştirilmiiş..Koca bir yaşam ve yalnızlık sığmış şiirinize..Baştan sona egzotik ve akıcı bir üslupla renklendirilmiş..Tebrik ediyorum,çok güzeldi..Saygılarımla..
çok güzel anlatım....yaşanan bir hayat bir kesim ...dile gelmiş kutluyorum muhteşemdi kalem yine...
müzeyyen başkır
Öyle hoş bir ritim vererek ve gizemli dizelrle an latmışsınız ki,Zeynep Hanım,bir şiir çıkmış ortaya,'sormayın gitsin'...Kutluyorum,saygılarımla,
Ünal Beşkese
Sen oryantalsin
Sahtekar masalarda.
Gün doğduğunda unutulacaksın.
Mil çekilmiş gözlerin ortak hayali olup
Biçileceksin geceye, gündüze.
Alınterin meze olacak
Bir avuç kirlenmiş sevdaya.
Oryantal kimlere mezedir?!
Acılarını yaşarken kimler zevkin doruğuna çıkıyor...
İnsanın Allah kahretsin diyesi geliyor!
Görebilen göze, hissedebilen duyarlı yüreğe ve çalınmış bir hayatın hikayesini ustaca anlatan dizeleri yazan kaleme tebrikler diyorum.
Tebrikler Arkadaşım.
Sevgilerimle
baştan sona çok güzel bir şiir fekalade çarpıcı bir konu..tebrikler sayın şaire..
Sen oryantalsin
Sahtekar masalarda.
Gün doğduğunda unutulacaksın.
'Gönül koymak tefinin zillerine, Onun içini ebruli bir yazgıdır, Hoş gelmişler için ise sadece eğlence'
Öyle bir oryantal ki sorma gitsin kastanyeti hoppadır yüreği bakire. Ete dalmaya gelmişlere direnirken kanı saçları devinir durur boş yere…
Bu şiir ile ilgili 38 tane yorum bulunmakta