ORTODOKSLUKLAR
1.
Tek konuşulur yüzüdür bacaklarının arası. Sakal ve bıyık da
bıraktığı. Dönmez bir sapkının. Üzerine bir dedikodu. Yaklaşmaz
kadınlara buyurulduğu gibi. Kışkırtır kuşkuları. Başlarındaki
sorguç ve berbername. Gömdürülmüştür diri diri toprağa
başaşağı. Ürker ve parlar birkaç katana ötede. Neden
Zülfü kimi ayağın koymaz öpem nigârum
Yohdur anun yanında bir kılca i'tibârum
İnsâf hoşdur ey ışk ancak meni zebûn et
Ha böyle mihnet ile geçsün mi rûzigârum
Devamını Oku
Yohdur anun yanında bir kılca i'tibârum
İnsâf hoşdur ey ışk ancak meni zebûn et
Ha böyle mihnet ile geçsün mi rûzigârum
Ece Ayhan, dili zorlayan, bozarak yeniden kuran, sözcüklerin görüntü, izlenim, çağrışım değerlerini vurgulayan, şiirini bu özellikler üzerine kuran bir şair. Biçimci şair görünümüne karşın, aynı yöntemleri uygulayan başka şairlerden farklı olarak, biçimsel değil, 'sahici' ve kişisel bir şiir dünyası vardır.
bizansa gönderilen mesaj ne ya da osmanlıda bizans etkisindeki şehir yaşantısında anladığı ne...
şiirin, aslında kitabın yeniden okunası gelir, bu kısa alıntı anımsamaya yeter..
ancak bu memlekette ne kadar gölgeli, belirsiz, aydın trajedisinden lirizm çıkaran şiir varsa, hepsinin esin kaynağı şairdir. iyi mi yapmıştır, bu yol hakikaten ikinci midir yeni midir sivil midir üzerine düşünülmesi gerekir.
Bu şiir ile ilgili 2 tane yorum bulunmakta