Önce Çuvaldızı Kendimize.-(Düzyazı) Şiir ...

Sevginaz İnal
301

ŞİİR


5

TAKİPÇİ

Antoloji dünyası ile tanışalı yaklaşık bir yıl oldu.Ben yıllarca kendi çapında şiir yada şiircikler yazan birisiydim...Şiircikler diyorum çünkü belki yazdıklarımın bir çoğu şiir olarak nitelendirilemez.Sonra bunları başka insanlarla paylaşmak istedim.Ama nasıl olacağını bilmiyordum.Önce bir iki başka site ve en son antolojiyle tanıştım.İlk günlerimi anımsıyorum; ilk şiirimi yüklediğim gün çok olumsuz bir eleştiri almış ve çok kırılmıştım..Ve şöyle düşünmüştüm o kişi beni hiç tanımıyor nasıl olurda şiirimi bu denli kötülerdi...Sonra anladım tabiki o kişi beni değil şiirimi eleştirmişti gerçi buna yetkisi yada yetis
i varmıydı bilmiyorum.Ve o kişiye nerden yanıt veririm onu bile bilmiyordum.Bir şiir nasıl kopyalanır bunu bile..
İlk guruplara davet edildiğimde bir tuhaf oldum...Yahu şiirin guruplamasımı olurdu..ve zamanla öğrendim tabiki...bir ara sanırım onun üzerinde guruba üye oldum.İçlerinde çok düzeyli iyi yazı yazılanlar olduğu gibi,tamamen sıradan konuşmaların,yada ideolojik konuşmaların yapıldığı guruplarda vardı.Yada gurup ana tanıtım sayfasında ayetlerin olduğu guruplar.Ne işi vardı bir ayetin şiir gurubunun ana sayfasında..Bana göre ters tabiki bu kişisel düşüncem...Ve bir süre sonra boğulduğumu hissettim aşağı yukarı aynı şeyler ve yazanlar aynı kişiler,ayrıca çalışmamdan dolayı zaman ayıramaz oldum ve hepsinden çıktım...
Bu arada antolojimime şiir almak olayını yada şair listesi şiir listesi alma durumunu bilgisizliğimi hoşgörün ama iki ay kadar öncesi öğrendim.Oysa o zamana kadar ben kimseyi listeme almamışken beni listesine alan bir çok arkadaş vardı.Hazır yeri gelmişken burdan hepsinde teşekkürlerimi sunarım.
Gelelim son bir kaç gündür tartışılan konuşulan,rahatsız olunan,listeleme ve popülerlik konusuna..Sorunun kökeni nedir ne değildir çok bilmiyorum açıkçası.Ama kafamda sorup duruyordum açıkçası ya ben bu insanları listeliyorum ama bunun limiti ne..örneğin mesaj haneniz 1000 olunca silmek zorundasınız bunun kaç..son günlerde çıkan yazılan,okunan tartışmalardan anladım ki10 000 imiş.Kendimin listesine baktım 2000 nin üzerinde şiiri listeme almışım..Şimdi diyeceksiniz belki bu 2000 şiiri sen okudunmu kesinlikle hayır ama listeme aldığım kişinin en az 10 kadar şiirini okudum ki öyle bu ortalama sanırım 300-400 şiir eder..demekki herkesin kapıldığı hastalığa bende kapılmışım..
İnsanoğlu bence biyolojik ve fizyolojik yapısı gereği bencildir biraz.Bunu Psikoloji derslerimizden de anımsıyorım İd,Ego ve Süper Ego...Yani ben bencil değilim diyen bile, azda olsa bencildir herkes beğenilmek ister özünde...Şiirlerimizi yazıyoruz bu yada başka sitelerde neden okunmak,tanınmak ve paylaşmak istiyoruzda ondan.. Ve popüler olmak hoşumuza gidiyor..ama burada ölçüt ne olmalı kime göre neye göre popülerlik asıl sorun bu bence..Bunu biraz tv deki yarışma programlarına benzettim ben biraz popüler oluyor bir kişi hatta yıldız ama program bittikten sonra unutulup gidiyor...burdaki durumda az çok ona benziyor siz yazdığınız,yazdığınızı birilerine bildirdiğiniz sürece varsınız...yazmazsanız bir kaç kişi dışında kimse sizi anımsamıyor..
Guruplardan çıkmamın bir nedenide buydu yani beni okumak isteyen her durumda okur neden onlara bildirmek ihtiyacını duyayım yada işte neden arkadaş gurubuma mesaj çekmek zorundayım.Ama anladımki eğer arkadaş gurubuma bildirmezsem yazdığımı sadece yüklediğim an birkaç kişi görüyor.Belki popüler olmak değil benim kaygım ama okunmakta istiyorum...İşte bu tam bir kısırdöngü bana kalırsa...

Tamamını Oku
  • Halime Şahin
    Halime Şahin 30.06.2007 - 22:27

    hepimiz yaşadık yazdıklarınızı.gerçekten yürekten katılıyorum.genede çok şey öğrendik burada.ben kendi adıma paylaşmayı sanalda olsa gerçek dostlukların olabileceğini ve toplum olarak egoist olduğumuzu öğrendim......antolojide olmaktan mutluyum sizide yürekten kutluyorum....

    Cevap Yaz
  • Hacer Alioglu Yakuti
    Hacer Alioglu Yakuti 09.04.2007 - 11:33

    Aynen yazdıklarına katılıyorum bende yaklaşık 1 sene olacak antolojiye katılalı bunları tek tek bende yaşadım ve sizin gibi paylaşmayı paylaşılmayı öğrendim burda olmaktan çok mutluyum
    selam ve sevgilerimle

    Cevap Yaz
  • Saadet Ün
    Saadet Ün 07.04.2007 - 13:44

    Sevgili Sevginaz İnal

    Şiir sınırlandırmasını ilk öğrendiğimde çok üzülmüş ve antolojiyi yetkililerini bir mesaj yazmıştım konuyla ilgili. Olmaması gerektiğini söylemiştim. Sonra bu mesajı gruplarla paylaştım. Bir iki grupta bu konuyla ilgili ufak tartışmalar oldu. Buraya o taştışmalar sırasında yaptığım bir açıklamayı kopyalamak istiyorum sonra da konuyla ilgili şimdiki düşüncelerimi aktaracağım;

    '.............gibi bir çoğunu okumadan aldık listelerimize. Bunun bir çok nedeni var. Örneğin;
    1- O benim şiirimi listesine almış ben de almalıyım,
    2- Yorum yazamazsam bile en azından şiirini listeme eklemeliyim,
    3- 1 şiirimi listesine almış ben onun 5-10 şiirini listeme almalıyım,
    4- Listeme alayım ki okunayım, (ki biri bizi listesine eklemişse mutlaka kim olduğuna bakmak için sayfasına gidiyoruz ve bu arada şiirini okuyoruz, dolasıyla biz de bu yolla okunmuş oluyoruz)
    5- Gerçekten şiirlerini beğendiğimiz için listemize alıyoruz,
    6- Mesaj ile sayfalarına davet edenlerin yorum yazmazsak bile şiirlerini listemize alıyoruz,
    7- Kimi insanı şiire özendirme, mutlu etme adına şiirlerini listemize alıyoruz,
    8- Ne kadar çok listeye eklersek o kadar çok listeye ekleniriz ve popüler oluruz diye listeye şiir ekliyoruz...

    Bunlar doğru. Siz 20,000 den bahsediyorsunuz.. benim 79.000 lere varan şiir eklemem var. (Bu sayıyı ben de bilmiyordum. Şiirler silinsin dendiği zaman yani şiir eklemeye kısıtlama geldiği zaman ben de bunu öğrendim. Meğer rekor kırmışım)

    Buraya kadar ben suçluyum.. bizler suçluyuz..

    Öyle bir duruma sokulduk ki, bunları yaptığımız için utanır olduk. Ya ben ne yapmışım demeye başladık...
    Nerdeyse 'tuuuhh size! Böyle bir davranıştan dolayı utanmıyormusunuzzzz! ! ' denilecek hale geldik.

    Peki burada suçlu biz miyiz? Listelemeye şimdiye kadar bir engel konulmadıysa, uyarıda bulunan olmadıysa... resmen popülerlik sevdasına sürükleklendiysek...
    Gözümüz ekrandan, parmaklarımız klavyeden kopmaz oldu... Mesaj oku, şiir oku, listeye şiir ekle, yorum yaz... bu bütün gün devam ettiği gibi gece yarılarına kadar sürdü... Adeta buna alıştırıldık. (Genel olarak söylüyorum. Ben gibi, biz gibi davranmayanlara bir diyeceğim yok. Onlar bu olayda yüzleri ak olanlardır.)

    Şimdi ise bakınız nasıl bir sıkıntıya sürüklendik. Şiirlerini sildiğimiz insanların üzüleceğini düşünerek.. yaptığımızın davranışın utanç verici olduğu tarafımıza hissettirilerek... Ve bu güne kadar saatlerimizi alan şiir ekleme olayının bu defada şiir silme olayına dönüştürerek nasılda yıpratılıyoruz...

    Oturun ve silmeye başlayın! !
    İşlediğiniz suçun cezasını çekin! !
    der gibiler...............'

    Evet kendimi böyle anlatmıştım. Anlatırken de bir çoğumuzun listeleye şiir eklemedeki nedenlerinin böyle olabileceğini belirtmiştim...

    İlk gün şiirler sildim. Üzülerek siliyordum. Kendimi sorgulayarak siliyordum...
    Sonra silmeyi bıraktım. Çekip gideyim dedim... Ama niye ve neden diye de kendime sordum...
    En sonunda anladım ki bizler gerçekten listemize şiir eklerken haksızlık yapmışız ve bu haksızlığımızı şiir yazan arkadaşlarımıza yapmışız... Kaç şiiri okuduk ki?!!! Bu haksızlık değil miydi?
    Bir daha şiir silemedim. Şiire de küsmedim. Yazmalıyım dedim. Şimdiye kadar popüler olmak için mi yazdım ben şiirlerimi dedim...

    Bazen öylesine güzel kalemleri tesadüfen okuyorum ki, şiirlerinden kimsenin haberi yok, ve şiirleri popüler değil di... Bunun nedeni ise şiirin şairinin aramızda dolaşmaması yani yorumuyla görülmemesi, şiirlerimizi listesine eklememesiydi
    Herkes zamanını buraya ayıramazdı....

    Şimdi bu uygulamaya hak vermeye başladım. Ama önceki şiirleri silmeye yine karşıyım. Silemiyorum ve ne yapacağımı da gerçekten bilemiyorum.

    Son olarak diyorum ki, gerçekten beğendiğimiz şiireler yorum yazalım ve listeye ekleyelim.. Bu şiirin şairinin iyiliğinedir.. En azından şiirin şairi şöyle dönüp bir şiirine bakar... Ben nasıl şiir yazmışım der... Şiir üzerinde düşünür ve şiirde gördüğü eksiklikleri gidermeye çalışır... Biz aslında bir çok şiiri alkışlamakla şairine kötülük yapmış oluyoruz...

    Şiir silme konusunda düşüncelerimi aktardım. Biraz karışık oldu ama.. Siz artık yazdıklarımı toparlarsınız:)

    Sevgilerimle

    Cevap Yaz
  • Muharrem Araz
    Muharrem Araz 06.04.2007 - 12:11

    Şiirin ortak sorunu,internet ortamında kes kopyala sistemi ile,birazda insanların sanal ortamlarda ki sorumsuzluklarından dolayı bu ve benzeri ; listelendi okundu,yorumlandı,bakılmadı gibi beklentilerle Şiirin dışında farklı mecralara taşınması gibi geldi bana bu durum.

    Okuyucu şiir okumak istiyorsa okur,yorum yazmak istiyorsa yazar,listelemek istiyorsa bunu kendiliğinden yapar.
    Yeni şiir yazdığımda şunu gördüm : Yeni şiir duyurusu yaptığımda mesajlarımın okunmadığını farkettim.Oysa mesaj göndermediğim bir sürü şair dostumun yorumları ve listelemesi beni daha çok sevindirdi.
    Kendi adıma beklentim,beni bir kişi bile okusa ,bir kişi bile yorumlasa,listelese mutlu olacağım.
    Ben mi ne yapıyorum?
    Bana mesajla gelen yeni şiir duyurularının tamamını okuyorum,şiirlerini okuyorum,genel olarakta yorum yapmaya çalışıyorum.Çok sevdiğim şiirler oluyorsa okuduklarım,yazanı yakın takibe alarak diğer şiirlerinide incelemeye başlıyorum.
    Naçizane yazmayı öğrenmek gibi bir derdim var ve bu yol çok uzun,herkesden öğreneceklerim var diyorum.

    Sevgiler saygılar,tüm Şiir dostlarına.

    Cevap Yaz
  • Abdullah Oral
    Abdullah Oral 05.04.2007 - 16:04

    merhaba şiir dostu önemli olan yaşanası bir dünyayı şiiriyle türküsüyle ve yazınlarıyla hep beraber okuyarak ve görerek birbirimizi tamamlamaktır.
    ama yazdığımız seyleri duyurmak yerine duyuru sayfasında okuyucuya sunmak daha iyi olur diye düşünüyorum eğer şiirini okuyan kişiler yorum bırakmahk istiyorlarsa sayfana girerek yorumlarını hemen yapa bilirler ama yazdığın bir şiirin duyurusunu yaparken sayfa nomarasına kadar vermen gerekiyor mesela senin bu sayfana girip yazını bulmam tam oniki dakikamı aldı ama inat ettim girdim her doukduğum sayfada iki dakika sayfa açilmasını bekliyorsum ve şiiri bulmak için enaz on kez sayfalara girmek zorunda kalıyoruz
    segili sevginaz hanım senin yaptığın gibi bende şiir ismi vererek sayfama yönlendirmek istedim arkadaşları ama bunu bilerek aynı şeyi yapanlar görsünlerde şiir yazdım ilanı vermek yerine şiirlerinşi yayınlasınlar diyerek ve şunu ileteyim neredeyse tüm şiirlerini okudum ama yorum yazmadım çönkü emir vaki oluyor yaptığın..........umarın bu yazıy kırılmamışsındır..ama kırılacaksın biliyorum bildiğim tekşey herkese karşı dürüst olmaktır onun için duygularımı yazdım

    abdullah oral

    Cevap Yaz
  • Mehmet Ali Şahin
    Mehmet Ali Şahin 05.04.2007 - 14:12

    Yazdıklarınızı sanki ben yazmışım gibi geldi aynen katılıyorum.

    Sevgilerimle
    MEHMET ALİ ŞAHİN

    Cevap Yaz
  • Hıdır Çam
    Hıdır Çam 05.04.2007 - 13:13

    olduğu gibi onaylıyorum ve kendimi de buluyorum bu metinde sevginaz...
    bir imza da benden...
    ya doğru mu
    ya çözüm???
    ??????



    Cevap Yaz
  • Erdem Ak
    Erdem Ak 05.04.2007 - 09:40


    Sizin anlattıklarınız, sanırım, burada bulunan hemen herkesin ortak öyküsü.

    Cevap Yaz
  • Mehmet Çoban
    Mehmet Çoban 05.04.2007 - 08:14

    Evet.. Arada bir listeleri gözden geçirmekşart... Ama bu antolojinin yaptığını onaylamak değil.

    Cevap Yaz
  • Baki Ceylan
    Baki Ceylan 05.04.2007 - 06:42

    sevgili Sevginaz her yazdığında haklısın ama bence hiç sorun etme ne yap biliyormusun benim yaptığımı yap.sana yorum yazanların şiirini okuyup yorum yaz seni okuyanlardır onlar,sen de onlara yorum yaz.ama tabi bu arada diğer okumak istediklerinide oku böylece değer verene değer vermiş olursun her kez verdiği değer kadar değerlidir.ve bu kişileri arkadaş grubuna al her yazdığın şiiri onlara toplu msj la bildir ki haberleri olsun ve ayrıca ilk hamleyi sen yap seni tanımayanların şiirine yorum yaz yazarsa sende yazar ve bu döngü devam eder gider hepsi bu kadar paylaşım budur...yoksa şiiri popüler olsun diye bazılarından başka burda sanmıyorumki kimse o kadar önemsesin önemli olan senin duygularına şiir sanatına göz atıp şiirin ruhuna inenlerin yazdığı yorumdur .sevgiler saygılar..

    Cevap Yaz

Bu şiir ile ilgili 25 tane yorum bulunmakta