Onca insanın önüne geçerek
Büyük bir farkla size çağrım
Eşrefefendi nihai durağına
Bu sokağın farkı ne
Bana hissettirdiği
Her hangi bir özelliği olması
Olabilir mi
Hiçbir özelliği olmaması belki de
Evet hiçbir özelliği yok bu sokağın
Pek çok sokak özelliklidir ama
Eşrefrefendi sokağının tek özelliği
Özelliksiz oluşu
Mesela boşluğa açılan bi penceresi
I-ıh yok
O denli özelliksiz
Apartmanların karşılıklı yüzleri birbirine bakıyor
Pencereler de aynen öyle! ama
Karşılıklı hiç bir ilişki içinde değil hiç biri
Birbirinden bağlantısız
Sanki birer tuzak
Aralarında bir bulvar
Geçermişcesine uzak
Oysa dar bi sokak Eşrefefendi
Başını uzatsan
-karşı dairenin camından girer-
Öte yakasından rahatlıkla
Çıkartırsın sokağa
O denli yakınsak..
Niçin bu denli uzak
Hiç bir fikir vermiyor işte
Özelliksiz dedim ya bu yüzden
Bir çene çizilişi ve dizilişi düşünün
Bozuk yapılanışlı dişlilerin
Çürüklü çarıklı bi ağız dolusu
Eşrefefendilileri..
"Götürsün
Yesin seni inşallah"
Bu nedenle sokak yolu
Pek bi -hoşnutsuz- kokuyor
Her zaman değilse de sakindir yine de
Dört yıl konakladım sonunda
Bi dört yılda başında var
Tek şamata yapan ev duymadım sayılır
Başındaki dört yılda
Sonundakindeyse birazcık hırgür var
Olsa olsa o hırın da bi parçası bizdendir ki
Bu sokağın tek şamatacı çoğunluğu..
Tek gürcü olanı da aslında
Şu akordiyoncu olabilirdi belki
Ay sıkıldım devam edemiyeceğim
O denli sıkıcı bi sokak yani
Eşrefefendiye bakan iki koltuk var
Evin camından -ama- bakmayan
Seyretmeyen iki koltuk
Kimi -birine- kimi -diğerine- oturduğum
Ve bakmadığım Eşrefefendi Sokağına
Seyretmediğim bu sokağı
İki koltuğum var
Orda öylece boş tuttuğum
Dalıp gittiğim -yer-yer-
Delikli uykularla -kendimden- geçtiğim
Vazgeçtiğim -herşeyimden-
Bir -birinde- bir -diğerinde- ama -asla-
Her -ikisinde-birden- değil
Bu iki koltuk -asla- daha
-e s r a r s ı z-
Bir geçmişe -sahip- değil
Eşrefefendi sokağından
Gözümü açar açmaz yazıya
Sarılışımdan sezinliyorum
Onlardaki bu
-e s r a r e n g i z ve de r e n k s i z-
Dolu dolgunluğu
Hiç görün-me-dükleri gibi değiller
Hem de hiç
Hah İşte..
Akordiyon..
Eşrefefendinin akordiyoncusu geçiyor..
'Hatırla Sevgili O Mesut Günleri'
'Hatırla Sevgili O Mesut Günleri'
'Şair kalbinin hudutları çok geniştir
Orda yalnız kendi değil
Kendinden özgeleri de yaşar
Onu hep kendinden bahseder görünce
Aldanmayınız terennüm ettiği benlik
Liflerini ve dokumalarını
Başkalarının muhabbet ve
Nefretlerinden örmüştür"
05 Tesrinisani 1927
Hasan-Ali..
"Çamların Altında Verdiğim Buseyi"
"Çamların Altında Verdiğim Buseyi"
"Edebiyatta ticaret
Ticaretlerin en iğrenci"
Peyami..
"Beni Mecnun Ettin.."
"Beni Mecnun Ettin.."
"Bireysel sanat bileşimi"
Atilla..
"Sen De Olasın"
"Sen De Olasın"
Rayiha - sı - lar..
"Aşkımı İnkâr Ede..r.. sen.."
Koku - kokusu - kokuları
"Allahtan bulasın"
"Allahtan bulasın"
Diyorlar ki
K o l t u k l a r
"Biz de gençliğin kaideleriydik
Gençlik abidelerinde
Bir zamanlar.."
Kayıt Tarihi : 30.10.2013 22:04:00
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.
30 Ekim 2013 Çarşamba 22:03:29
![Habibe Merih Atalay](https://www.antoloji.com/i/siir/2013/10/30/on-yedi-diferansiyeller-yeli-muzip-mucit-provokator-guruldama-03-inanmak-ansal-gucsuzluk-dansozum.jpg)
Bu şiire henüz hiç kimse yorum yapmadı. İlk yorum yapan sen ol!