İnsan bir emirle gelir dünyaya,
Gün gibi tükenir ömür dediğin.
Serpilir açılır düşer sevdaya,
Gün gibi tükenir ömür dediğin.
Her geçen gün ömre ömür biçilir,
İstasyonlar birer birer geçilir,
Sen benim sarhoşluğumsun
ne ayıldım
ne ayılabilirim
ne ayılmak isterim
başım ağır
dizlerim parçalanmış
Devamını Oku
ne ayıldım
ne ayılabilirim
ne ayılmak isterim
başım ağır
dizlerim parçalanmış
Günün şiirini şairini tebriklerimi sunuyorum Yüreğinize sağlık...
Tebrik ederim saygılar
Bu bir bilimsel makale değil çok da güzel bir şiir, kaldı ki şiirde betimleme olacak, mübalağa olacak, benzetme olacak, tezatlar olacak ki bir anlam ifade etsin. Şiirin bazı yerlerinin yanlış olduğunu belirtiyorsunuz örneğin: "Her geçen gün ömre ömür biçilir" mesela, "Sadaka ömrü uzatır". Biliriz ki İslam inancına göre insan ömrü Cenabı Allah tarafından belirlenmiştir ve değiştirilemez. Ancak sadakanın ve benzeri hayır işlerinin ve diğer ibadetlerin kişiye sevap kazandırmasının yanında ömrü hayırlı kıldığı bununda ömrü uzattığı yönünde Hadisi Şerif mevcuttur. Buradaki ömrün uzaması sözünden zaman açısından bir uzamanın olacağı sonucuna varmamak lazım.
"Manda yuva yapmış söğüt dalına, yavrusunu sinek kapmış gördün mü?"
Haydi izah edin bakalım nasıl olmuş bu olay?
Bu nedenle şiiri ve şairi laboratuvar ortamında irdelemek yerine daha geniş bir perspektiften incelemek daha uygun olur kanaatindeyim.
Güzel şiirinizi severek ve beyenerek okudum. Yüreğinize sağlık. Tebrikler.
Şair ömürde yalan dünya da yalan diyor kutluyorum
Tebrikler, şiir için teşekkürler.
tebrikler kutlarım
"Gün gibi tükenir ömür dediğin" tabiri yerine "Günlerle tükenir ömür dediğin" tabiri kullanılsa ifade daha doğru olurdu. Çünkü, ömür, Allah'ı yaratığı kullarına biçtiği bir müddettir ve günler de onun cüzleridir.
"Sevda" mevzusunun detayını hem kendi şiirlerimde hemde burada yazılan mevzuyla alakalı şiirlere yazdığım yorumlarda yüzlerce kere verdiğim için, o amansız illete şimdilik temas etmeyeceğim.
"Her geçen gün ömre ömür biçilir" ifadesi de hatalıdır. Çünkü, ömürleri takdir eden Allah-c.c-, bu müddetleri ezelde bir kere takdir etmiş ve Levh-i mahfuz denilen ana kader kitabına yazmıştır. Bunların her gün değişmesi söz konusu değildir.
"Bazen gönül düşler gibi yorulur" ifadesi de pek bi-mana olmuştur. Eğer yanılıyorsam, şaire hanımlar lütfedip ne demek istediklerini bize avam lisanı ile bir zahmet izah ediversinler.
"Bazen çöldür yanar gibi kavrulur" ifadesi de aynen öteki muğlak ifade gibi izaha muhtaç bir ifade tarzıdır. Yanmak ve kavrulmak aynı manaya geldiği halde neden böyle bir tabir kullandılar acaba?
"Yürekte yanmaktır özün yarası" ifadesi yerine, "Yürekten yanmaktır özün yarası" tabirini kullansalar daha doğru olurdu kanaatindeyim.
Son kıt'adaki "Gün olur" ifadeleri yerine " Gün gelir" tabirini kullansalar daha edebi ve daha manalı olurdu düşüncesindeyim.
Hayırlı çalışmalar.
Bu bir bilimsel makale değil çok da güzel bir şiir, kaldı ki şiirde betimleme olacak, mübalağa olacak, benzetme olacak, tezatlar olacak ki bir anlam ifade etsin. Şiirin bazı yerlerinin yanlış olduğunu belirtiyorsunuz örneğin: "Her geçen gün ömre ömür biçilir" mesela, "Sadaka ömrü uzatır". Biliriz ki İslam inancına göre insan ömrü Cenabı Allah tarafından belirlenmiştir ve değiştirilemez. Ancak sadakanın ve benzeri hayır işlerinin ve diğer ibadetlerin kişiye sevap kazandırmasının yanında ömrü hayırlı kıldığı bununda ömrü uzattığı yönünde Hadisi Şerif mevcuttur. Buradaki ömrün uzaması sözünden zaman açısından bir uzamanın olacağı sonucuna varmamak lazım.
"Manda yuva yapmış söğüt dalına, yavrusunu sinek kapmış gördün mü?"
Haydi izah edin bakalım nasıl olmuş bu olay?
Bu nedenle şiiri ve şairi laboratuvar ortamında irdelemek yerine daha geniş bir perspektiften incelemek daha uygun olur kanaatindeyim.
O/NUR/dan
O lmayacak işler gelir başına
N ankörler su katar pişmiş aşına
U laşırsın sen de ahir yaşına
R uhunu tüketir ömür dediğin
Onur BİLGE
Şiirin yorumu kendi içinde. Muhteşem yani... Şdirin yüreğine sağlık...
Bu şiir ile ilgili 12 tane yorum bulunmakta