Hangi mahallede imam yok,
Ben orada öleceğim.
Kimse görmesin ne kadar güzel,
Ayaklarım, saçlarım ve her şeyim.
Ölüler namına azade ve temiz,
Meçhul denizlerde balık;
Beni bu eylül öldürecek
Bir aşk kadar zehirli,bir orospu kadar güzel.
Zina yatakları kadar akıcı,terkedilişler kadar hüzünlü.
Sabah serinlikleri; yeni bir aşkın haberlerini getiren
eski yunan ilahelerinin bağbozumu rengi solukları kadar ürpertici.
Öğlen güneşleri; üzüm salkımları kadar sıcak.
Devamını Oku
Bir aşk kadar zehirli,bir orospu kadar güzel.
Zina yatakları kadar akıcı,terkedilişler kadar hüzünlü.
Sabah serinlikleri; yeni bir aşkın haberlerini getiren
eski yunan ilahelerinin bağbozumu rengi solukları kadar ürpertici.
Öğlen güneşleri; üzüm salkımları kadar sıcak.
Yıllar sonra geldim ve üzüldüm, okumadan yazan, dinlemeden konuşan bir toplum oluşumuza...Şiirle ilgili yorum yazan, bir birine sataşan, bilgelik ya da üstünlük taslayan, kavga eder gibi küfür ederek tartışan sözde yazar ve şairlerin yazdıkların okuyunca.
Ancak sözüm yanlış anlaşılmasın elbet eli öpülecek kamil yorumcular da var.Sözüm onlara değil, çığırtkan köy horozlarına, ya da çiftlik tavuklarına...
Oysa buradaki kavganın ne kadar gereksiz bir kör dövüşü olduğunu şiire üçüncü yorumu yazan” Hamdi Korkmaz”isimli kardeşimiz yorumuyla son noktayı koymuş.Hem de şairden özür dileyerek.Ben de sayın Hamdi Korkmaz’a teşekkür ederek o sayfadaki yorumu alıp bu bölüme yapıştırıyorum.ki şiirin kalan kısmı da okunabilinsin.
Ölü
''Hangi mahallede imam yok,
Ben orada öleceğim.''
İmam yok derken ,aslında caminin olmayışını kasdediyor.Yani hangi mahallede imam ve cami yok ben orada öleyim.Yani kılncını direkt olarak çekmiyorda endirekt olarak çekmeye çalışmış.Kızım sana söylüyom gelinim sen anla hesabı.
Öleyim deseydi anlardık ta, öleceğim demesi, sanırım bir pazarlık neticesi söylenmiş söze benziyor.
''Kimse görmesin ne kadar güzel,
Ayaklarım, saçlarım ve her şeyim.''
Herkesin bildiğini ve gördüğünü kuldan saklamanın ne anlamı var,her şeyim derken sanırım bir şeyden çekinmiş olmalı ki,onun sebebine naaşını gizlemeye çalışmış.
''Ölüler namına azade ve temiz,
Meçhul denizlerde balık;
Müslüman değil miyim, haşa,
Fakat istemiyorum kalabalık.''
Cenazemi özgür bırakın, kimse dokunmasın.kalabalık,malabalık , yani cemaat istemiyorum.
Sanırım burada imamın pamuğu tıkamasından çekinmiş olmalı ki,azade ve temiz kalmaktan bahsetmiş.
Burada stop diyorum ve şairden özür diliyorum.
Çünki şiiri dize dize yorumlamaya çalışırken, birden kalbime bir ilham geldi.
Ve bu şiirin bir şehidin anısına yazıldığına dair.Şiiri tekrar tekrar okuyunca. şairin ne anlatmaya ve neyi kastdetmeye çalıştığını hisseder gibi oldum.
Ruhaniyetinden özür dileyerek dualarımı gönderiyorum.Allah gani gani rahmet eylesin.
Bu şiiri ilk defa okuduğum için ,bir anda hissi davrandım nefsime yenik düştüm sanırım.Bu yüzden yukarıdaki yorumlarımı silmiyorum.Buda yorumumun paslı çerçevesi olarak kalsın.
Hamdi Korkmaz
Beyaz kefenler giydirmesinler,
Sızlamasın karanlığım havada.
Omuzlardan omuzlara geçerken sallanmayayım,
Ki bütün azalarım hülyada.
Hiç bir dua yerine getiremez,
Benim kainatlardan uzaklığımı.
Yıkamasınlar vücudumu, yıkamasınlar,
Çılgınca seviyorum sıcaklığımı...
Fazıl Hüsnü Dağlarca
Türk şiirinin büyük şairi.. Fazıl Hüsnü Dağlarca..
vallahi ben suya alıntıladım üstadın şiirini yeri gelmişken..rüzgarla nereye eserse oraya essin...
güzel bir şiirin.. günün şiiri seçilmesinin kötü tarafıda
bu maalesef..
..şiirden başka her şeyi konuşabiliyorsunuz..
şeftalilerin budanma vakti geldimi.. baca temizliği için ne lazım.. akşama ne pişirsek.. gibi..
kötü bir şiir günün şiiri seçilince.. içiniz içinize sığmıyor.. seçici kurulu tebrik ediyor.. bu berbat şiiri yazmıya cüret eden çaylakları nasıl marizliyecekler deyip..
heyecanla sabırla ardarda inen kroşeleri.. nakavta getirme çabalarını seyredip.. sizde mest oluyor.. yer yer yazıktır vurmayın garibe diye ara gazı veriyor.. bir yandanda.. bıyık altından için için gülüyorsunuz..
çıkmasaydı efendim ringe.. madem ki tüy siklet.. ne işi var altın kemerde diye kendi kendinize teselli buluyorsunuz..
ancak başka perspektiften bakınca da.. siporun şiirin araç.. insan mutluluğu için amaç olduğunu farkedip.. ne iyi arada bir iyi.. bir kötü.. iyi kötü gidiyoruz işte demek olduğu bilinci.. bugün dinlenen bireylerin.. hamlamadan yarınki maça hazırlıklı olmaların diler.. iyi geceler dilerim efenim..
sevgili Sinyali'nin sadece bugün yazdığı yorumları değil,hepsini okudum...çünkü;böylesine derin düşünen,düşündüğünü bu kadar edepli ve de edebi anlatan biirisinin yorumlarını okumamak,onlardan ders almamak,bilgilenmemek hata oolur diye düşünüyorum... bu sitenin en önemli eleştirmenidir sevgili sinyali bence...yazan kalemlerin dalını-budağını kırmadan yaptığı eleştiriler,şiire bulaşanları yüreklendirmekte olup,onlara yol göstermektedir...
bu site değerini iyi bilmelidir.
diğer tarafta,ağzını yamultarak konuşanları kınıyorum buradan...hiç kimsenin dini imanı,hiç kimseyi ilgilendirmez...küfrü diline pelesenk etmenin ve de geldiği sallamanın ne kendilerine,ne de millete yararı vardır.'ben erkeğim,küfür de ederim,bilmem nede yaparım' diyenler utanmalıdır bence...
şiirin yanında kalem sallayıp,ağzı yamuklara karşı duruş sergileyen Naci dosta,Menevşeme,Binboğa'ya,Tuluğ'a,Kemal hocama,Balkarlı'ya,Buldu'ya selamlar olsun benden...
sinyali hocama da saygılar...sonsuz teşekkürlerimle beraber.
Korkundan altına etmişsindir şimdi uyduruk Wilfrid.
Zekadan yoksun Titreyen İt, ya Paris ya Brussel dedik diye sana asıldığımı mı sandın? :)))
..Utanma, arlanma, haya, onur, şeref, haysiyet, erdem, etik, erkeklik..hiç bir şey yok mu sizde?..Kalmadı mı tüm bunlardan bir teki?..Bir insan onursuz, şerefsiz veya haysiyetsiz yaşayacaksa ve bunda da kararlıysa; ölsün ve yok olsun çok daha iyi?..
Kemal ispir
Onurdan,hayadan,namustan söz edene de bakın!
Şiirlere,belden aşağı yorum getiren kimdir?,Edepsiz pişmiş kelle gibi SIRITMA.
Senin ne olduğun bellidir.Senin yüzünden buraya uğramayan kişiler vardır.
65 yaşında ununu eleyip kalburunu asmış bir insanın davranışları değil bu...
Sen önce kendi pisliğini temizle,bir ayağın çukurdadır.
Meneviş Köylü'nün senin takdirine ihtiyacı yoktur.
O gayet kendini iyi savunur.
Hadi yazımdan kim olduğumu öğren bunak..........
'Vahap Ulukaya,hasan 05 hasan buldu............amma çuvalladın ya.......biraz ders alda öyle konuş bak biz cahillere bile sözün pof düştü...
tarih böyle çarpıtılır ,yanarsa
cahillerde göz kapatıp dalarsa
insan kaşık suratlıdan alırsa
döke saça etrafını kokutur... anladı mı acaba. ah cahil kafa'
Bre cahil Vahap Ulukaya, düşünmeden, akıldan yoksun ve zekadan eksik adam, Ben burada peygamberlerin neden Araplara geldiğini izah ettim ama sen hala taş kafanla anlayamadın. Farkında mısın; peygamberler Allah'ın emirlerini her nedense hep ıssız dağlarda Turdağı, Hiradağı gibi ıssız yerlerde inzivaya çekilerek getirdiler. İnziva ne demek? Önce ona bakalım:Toplum hayatından kaçıp tek başına yaşama.
– Bir köşeye çekilme.
– Feragat edip bir tarafa çekilmek. Bir işe karışmamak. Dünya işlerini bırakmak. Süfli ve hevesi işleri bırakıp ilm-i kur’an ve imanla, ibadet ve taatla, kur’ân ve imana hizmetle vakit geçirmek.
– Toplum yaşamından ayrılıp tek başına yaşamaya verilen ad.
Benim bundan anladığım şu: Yalnızlık ve sessizlikte rahat düşünme. Böylece o günkü duruma göre, yorumlar hazırlayıp, halkı etkilemekti amaçları ve bunu da başardılar. Anlatabidim mi sayın Vahap bey?
Sinyali beyin yazdığı yorumu ben okudum mesela. hatta bütün yorumları okudum.
Wilfrid A. sen sahiden Paris'te misin? Eğer ordaysan bana ordan bir mekan adı söyle, ya da, sen gel Brüksel'e derdini yüzyüze anlat.
Vaktiyle böyle birisi 3 (üç) korumasını yanına almış da gelmişti. Ben tek gitmiştim.
Korkuyorsan sen de korumalarını getirebilirsin, sorun yok yani.:))
Sinyali Üstadın yorumunu kaç kişi sabırla ve sindirerek okudu merak ediyorum doğrusu.
şair onu mu demiş bunu mu demiş ve ilgili alakalı tüm bilgiler bu yorumda var.ben de ancak müsait olup biraz önce okuyabildim sinyali dostum.
canı gönülden kutluyor ve teşşekkür ediyorum kendi adıma.
Bu şiir ile ilgili 55 tane yorum bulunmakta