OLMUYOR OĞUL
.
Baharın yeşerip güzün onmadan,
Mahsulüne amil olmuyor Oğul!
Zemheride yanıp yazın donmadan,
Mahsubuna şamil olmuyor Oğul!
Kulun kalbi kâmil olmuyor Oğul!
.
Nefsi öldürmezsen ayan olanla,
Kalbi böldürmezsen şayan olanla,
Ruhu güldürmezsen beyan olanla,
Mahfuzuna şamil olmuyor Oğul!
Kulun kalbi kâmil olmuyor Oğul!
.
Nefsin kendisini akil bilirse,
Umum efkârını cahil bilirse!
Canda cananını dahil bilirse,
Mahzununa şamil olmuyor Oğul!
Kulun kalbi kâmil olmuyor Oğul!
.
Kurumamış ise zahmet pınarın
Kalbinde yok ise rahmet pınarın!
Hakka çıkmıyorsa rağbet pınarın,
Mazlumuna şamil olmuyor Oğul!
Kulun kalbi kâmil olmuyor Oğul!
.
Temelinde sevgi yok ise şayet,
Emelinde yergi çok olur gayet!
Genelinde sergi, istersen pay et;
Matlubuna şamil olmuyor Oğul!
Kulun kalbi kâmil olmuyor Oğul!
.
Hayaldeki hülyan asıl olmadan,
Gönlündeki ceylan vasıl olmadan!
Kalbindeki Leylan hasıl olmadan,
Maksuduna şamil olmuyor Oğul!
Kulun kalbi kâmil olmuyor Oğul!
.
Pir-î Fanî der ki; sözün yanmadan,
Yüzün kavrulmadan, gözün yanmadan!
Hakk’a savrulmadan, özün yanmadan;
Mahbubuna şamil olmuyor Oğul!
Kulun kalbi kâmil olmuyor Oğul!
.
Amil: Arzusu, isteği olan
Şamil: Çevreleyen, içine alan, ihtiva eden, kaplayan.
.
MEHMET ŞAHAN (PİR-Î FANÎ)
30.09.2020 – İSTANBUL
Kayıt Tarihi : 30.9.2020 08:58:00
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.
Hayırlı sınavlar.
Cihat Şahin Bey gardaşım,
Öncelikle belirteyim ki açıklamalarınızdan oldukça nasipleniyorum. Bunun için size müteşekkirim.
Aslında aldığımız her nefeste, her anda, her mekânda; karşılaştığımız olayda ve her kişide nasipleneceğimiz o kadar çok şey var ki! Elbette idrak edebilenlere...
Biz kendimizi bir kütük, yaşadığımız hayatı ve çevreyi de marangoz olarak düşünürsek; marangozun elinde ne kadar yontulursak o kadar şekillenir ve istenilen ölçülere geliriz.
Şiirdeki, "nefsin ölmesi" konusuna gelince; şair burada "ayan olanla" yani Hak katında kullarına bildirilenlerle nefsin ruhen ölmesini değil, ıslah edilerek istenilen kıvama gelmesini vurgulamak istemiştir.
Kalbin bölünmesi, ruhun gülmesi de aynı şekilde ele alınmış; "şayan olanla" (münasip, lâyık, yaraşır) kalbin bölünmesi de kulun Rabbine karşı "beyan olanla" ruhun gülmesi de aynı şekilde vurgulanmaya çalışılmıştır.
Rabbim cümlemize hayırlı sınavlar nasip eylesin inşaAllah.
TÜM YORUMLAR (1)