...Güzelim Hece şiirimizi yozlaştıran ZİHNİYETİ hiciv için kaleme aldım. Gönül gözümle Rahmetli Aşık Veysele şikayette bulundum.
Kalmışız yol-yordam bilmez elinde
İMGE moda oldu, şair dilinde
Boğulduk serbestçi şiir selinde
Tren raydan çıktı Veysel amca…
Çocukluk, o derin ırmak çağrısı
O masal dağında ünleyen gazal
Güz ve hasret yüklü akşam bulutu
Güz ve güneş yüklü saman kağnısı
Babamdan duyduğum o mahzun gazel
Ahengiyle dalgalandığım harman
Devamını Oku
O masal dağında ünleyen gazal
Güz ve hasret yüklü akşam bulutu
Güz ve güneş yüklü saman kağnısı
Babamdan duyduğum o mahzun gazel
Ahengiyle dalgalandığım harman
Sevgili kardeşim,
Zaman zaman 'Günü Şiiri' köşesine uğruyorum.Bu gün bu eserin bu köşede nasıl doğduğunu izledim.Tebrik ederim güzel bir taşlama.Ancak kaba ve çirkin sayılan ifadelerden eserlerimizi kurtarmamız gerekir.Bir yorumcu kardeşimiz sizin bu eserle serbest şiiri, dolayısıyla serbest şiir yazan şaiirleri küçümsemiş olduğunuz kanaatine varmış gibi görünüyor.Aşağıdaki dörtlüğüne bakarak:
Kaldık yol-yordam bilmezler elinde
Sürüklenir olduk imge selinde
Serbest şiir var milletin dilinde
Bilmezler gittikleri yol yalandır.
Bu görüşte olmadığınızı sanıyorum.Çünkü serbest şiirde ustaların elinde en az divan şiiri, aşık edebiyatı şiiri kadar önemli ve değerli eserlere kavuşmuştur.Ki sizde burda bu düşüncenin etkisiyle olsa gerek
'Serbest şiir var milletin dilinde'diyerek çoğunluğun beğenisinin bu yönde olduğuna işaret etmiş oluyorsunuz.Çünkü Bu mısra serbest şiiri değersizleştirmiyor, aksine egemen şiir olduğunu kabul ediyor çünkü benimseyen üç beş kişi değil bir millettir.Niteliksiz beğeniden uzak bir şiir anlayışı olsa millet bu şiiri benimsemez.Ne dersin?
Bu husus da söylenecek çok şey var bundan eminim. Dikkat edilmesi gereken bir konu. Özellikle internet ortamının sağladığı kolaylıklar değil siir manzume bile olmayanları okuyucu ile tanıştırdı. Aslında herkesin hassas olması icap ediyor amma.. ammasi olmasa. Kutlarım ustad.
SERBESTCİLERİ Bu kadar
tahkir etmek, bence biraz
ifrat edilmiş ve MÜFRİT biriymiş denmiştir.
Serbestte, aslında teşbihler ile
kinaye ve karine görebilirsiniz..
O esasen beyan ustalığının neticesidir.
Evet çirkini olduğu gibi onun güzeli de
vardır.. İfadelerde bir ahenk ve bir
benzetme ile kurulmuş devrik cümleler varsa,
Buna şiir diyebilirsiniz, bazı edipler, çok
hececilerden; maksadı daha güzel anlatmışlardır.
Mesela öyle serbest şiirler yazılmıştır ki,
'safiyeyi kafiyeye feda edemedim, nasıl geldi
öyle yazdım' diyen ve sunûhat kabilinden, söylenmiş
ve insanı aczde birakan güzel beyanlar bulunmuştur.
Ama herkes onu anlayamıyor. Anlayamayan kimseler
içinde cahil ve ahmaklara rastlamak mümkün olmaktadır.
Bir şair şöyle demeli, MESLEĞİM HAKTIR, diyebilir ama
HAK BENİM MESLEĞİMDİR dememeli, yoksa hakaret etmiş olur.
kendisi de hakarete maruz kalırsa müdafaaya hakkı olmaz,
çünkü suçludur.
TEBRİKLER GÜZEL HECECİ
Sayın Osman Nurani hocam,Nice değerli şairlerimiz var serbet şiirde güzel eserler bırakan.Ben hicivinizi biraz ağır bulmakla beraber hakta veriyorum. Ben şahsen serbest şiiri de hece şiirini de çok severim.Ama, her iki dalda da işincılını çıkaranlar var. Yinede yüreğinize sağlık şiir olarak çok güzel tam puanla alkışlaıyorum. Antolojimde.. saygılar...
Bu şiir ile ilgili 14 tane yorum bulunmakta