…………İster noktalama, ister noktala
…………İster, noktalama ister, noktala!
Sararsın, güzelim yüz; çağla gözler yaşarsın!
Biranla sefa sürme, huzur bulma, dünyanda!
Sararsın güzelim; yüz, çağla; gözler, yaşarsın
Bir anla; sefa sürme, huzur bulma dünyanda.
Kayıt Tarihi : 30.1.2008 05:24:00
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.
Sararsın: Sararmak Sararsın: Kucaklamak Güzelim: Güzellik Güzelim: Güzel Yüz: Sima Yüz: Yüzmek Çağla: Taze bağdem Çağla: Çağlamak Gözler: Göz Gözler: Gözlemek Yaşarsın: Yaşarmak Yaşarsın: Yaşamak Biranla: Bira Bir Anla: Anlamak Sefa Sürme: Olumsuz emir Sefa sürme: Sefa sürmek Huzur bulma: Olumsuz emir Huzur bulma: Huzur bulmak Dünyanda: Yaşarken Dünyanda: Dünyada Sararsın, güzelim yüz; çağla gözler yaşarsın! Biranla sefa sürme, huzur bulma, dünyanda! Buraya kadar beddua... Güzelim yüzün sararsın, çağla gözlerin yaşarsın; biranla sefa sürme, dünyanda huzur bulma! Sefa sürme, huzur bulma, dünyanda! İlenç. Sararsın güzelim; yüz, çağla; gözler, yaşarsın Bir anla; sefa sürme, huzur bulma dünyanda. Burası teselli, dilek ve tavsiye... Bir anla; güzelim, sefa sürme ve huzur bulma dünyanda (onu) sararsın; gözler, yaşarsın. Yüz, çağla (Keyfine bak, dert etme.) Sefa sürme, huzur bulma dünyanda: Sefa sürülen ve huzur duyulan dünyada.
![Onur Bilge](https://www.antoloji.com/i/siir/2008/01/30/noktalama-9.jpg)
NOKTALAMA
…………İster noktalama, ister noktala
…………İster, noktalama ister, noktala!
Sararsın, güzelim yüz; çağla gözler yaşarsın!
Biranla sefa sürme, huzur bulma, dünyanda!
Sararsın güzelim; yüz, çağla; gözler, yaşarsın
Bir anla; sefa sürme, huzur bulma dünyanda.
Onur BİLGE
BENİM GÖZÜMDEN…
sararsın: Sararmak
sararsın: Kucaklamak (kucaklarsın)
güzelim: Güzellik (güzel yüz)
güzelim: Güzel (güzel yüzlüm, sevilenim, değer verilenim)
yüz: Sima
yüz: Yüzmek
çağla: Taze badem (bademe benzeyen, çağla yeşili gözler)
çağla: Çağlamak, coşmak, mutlu olmak, oldukça sevinmek
gözler: Göz
gözler: Gözlemek, beklemek, umut etmek, ummak (gözlersin, umarsın)
yaşarsın: Yaşarmak, göz yaşı dökmek
yaşarsın: Yaşamak, hayat sürmek,
biranla: Bira ile (içtiğin bira ile)
bir anla:Bir (kez) anla. (Bir an için düşün ve anla)
sefa sürme: Olumsuz emir, sefa sürmeyesin, mutlu olmayasın…
sefa sürme: Sefa sürmek; mutlu, huzurlu, neşeli olasın…
huzur bulma: Olumsuz emir, huzur bulmayasın, huzurlu olmayasın…
huzur bulma: Huzur bulmak; huzurlu, mutlu olasın…
dünyanda: Yaşarken
dünyanda: Dünyada, alemde, evrende
*
“Sararsın, güzelim yüz; çağla gözler yaşarsın! Biranla sefa sürme, huzur bulma, dünyanda!”
Buraya kadar; “BEDDUA...”
*
“Güzelim yüzün sararsın, çağla gözlerin yaşarsın; biranla sefa sürme, dünyanda huzur bulma! Sefa sürme, huzur bulma, dünyanda! İlenç. Sararsın güzelim; yüz, çağla; gözler, yaşarsın Bir anla; sefa sürme, huzur bulma dünyanda.”
Burası; “TESELLİ, DİLEK VE TAVSİYE...”
*
“Bir anla; güzelim, sefa sürme ve huzur bulma dünyanda (onu) sararsın; gözler, yaşarsın. Yüz, çağla (Keyfine bak, dert etme.) Sefa sürme, huzur bulma dünyanda: Sefa sürülen ve huzur duyulan dünyada.”
Burada da “BEDDUA” var.
ONUR BEY
Bir arkadaşın profil bilgilerini inceliyordum. O, beni size kadar getirdi.
Daha önce bir vesile ile günün şiirinde dolaylı yazışmıştık.
Sizin de profilinize baktım.
*
Ben sizin “BAY” olduğunuzu zaten biliyordum. Bir kez daha baktım, yanılıyor olabilir miyim diye. Yanılmamışım ve doğru hatırlamışım.
*
Çok verimli, gayet güzel eserler vermişsiniz. Bir hikâyenizi okudum.
Bu da tesadüfen seçerek okuduğum ilk şiiriniz.
Herkes noktalamadan anlar mı?
Ne yazmış bu kardeşimiz, diye açtım şiirinizi.
Çok anlamlı, çok mükemmel, çok doğru ve isabetli yazılmış bir şiir olduğunu gördüm.
Sanırım edebiyatla iç içe olan birisiniz. Günün şiirine yaptığınız yorumlardan da bu anlaşılıyor.
Bilmem yanılıyor olabilir miyim?..
*
Kelimeleri şiirin hikâyesi kısmında vermişsiniz. Hata ne vurgulamak istediğinizi de kısaca belirtmişsiniz.
Ancak, Antolojinin bazı sayfa – pencere – özelliklerinden dolayı hepsi sanki birbirine karışmış gibi duruyor.
Kaç kişi oradaki noktalamaları görecek ve doğru anlayacak…
Âcizane ben derim ki, bu kelime ve vurgu bilgilerini şiirin altına ekleyin.
O zaman gerçekten anlaşılır olacaktır.
*
Cinaslarla muhteşem bir anlatım olmuş.
Noktalama işaretleri o kadar yerinde ve güzel kullanılmış ki, tam örnek verilecek tarzda ve aynı mükemmellikte kullanılmış.
*
Bu müstesna çalışmanızdan dolayı sizi tebrik ediyor, takdirlerimi sunuyorum.
Şiirinize hem tam puan veriyorum, hem de antoloji listeme alıyorum.
İzniniz olursa örnek olarak da gerektiği zaman kullanmak isterim.
Sevgi ve saygı rüzgârları esenliğiniz, sayfalarımızda göz iziniz olsun efendim.
Dostça ve sağlıcakla kalınız.
“GERÇEK DOSTLAR BİRLİĞİ”
selamlarımla
Sözü ,istenilen düzleme yerleştirmek insanlığın ortaya ilk çıkışından başlayarak günümüze değin önemini korumasını bilmiştir.Kendimizi ifade edebilmekteki yetkinliği yakalayabilmek işte bu gereksinimden kaynaklanmıştır.
Edebiyatın ,bir sanat olarak ortaya çıkışını da buna bağlamak olasıdır.
Çok iddialı bir uğraştır edebiyat.Sözü belli bir dizgede tutmak ve o dizgeyi bambaşka kıvamlarla gönüllere servislemek sanatkarın niteliğini belirlemede bir mihenk taşıdır.
debiyatın bir başka niteliği de öz'de aranmalıdır.Çok söylemek değil,az sözle çoğu çağrıştırmak önemlidir.Kol düğmelerinden birini düşürerek tv proğramı sunan rahmetli Cenk Koray'a canlı yayında bir izleyici''Kol düğmelerinizin birisi düşmüş Sayın Koray!'' diye eleştiri getirdiğini bugün gibi anımsıyorum.Koray,işte o anda yanıtını tevcih etmekte gecikmemişti.Önce,diğer kolundaki düğmeyi koparmış ve izlyicisine ''Şimdi 1-1 berabere!'' diyeo ilginç ve akıl dolu yanıtını vermişti.
Sözü nereye getireceğim?
Onur Bilge çizgi ötesi bir şairmizdir.Yazdıkları bütün zamanları kucaklayacak değin güçlüdür;evrenseldir.Ve belki de O'nun her şiiri ,alanında iddialı olmakla öğünen nice sözüm ona ustaların 1-0 lık üstünlük jargonlarını 1-1 lere dönüştürmeye yetecek kadar yetkindir.
Şair ''Türkçe'm...Benim ses bayrağım!'' dememiş miydi? Onur'un duyuş,düşünüş,yorumlayış ,sunuş edimlerinde güzel dilimiz bambaşka görselliğe ulaşmaktadır.
Salt sınırlı sayıda sözcükle her gün aynı tekerlemeyi bir başka anlatmakla şair olunmaz.Böylelerinin yazdığı karalamalara da şiir denilemez.Şiirin yaşayacağı iklime uyum sağlayamayan birkaç söz soytarısı bu yoruma neden olan yukarıdaki şiiri okumadan önce elini yüzünü yıkamalı,ağzını çaalkalamalıdır.
Değerli Onur Bilge'yi bu nadide söz armonisinden dolayı tebrik etmeyi bir insanlık ödevi sayıyorum.
TÜM YORUMLAR (29)