Nice Olur Benim Halim Ahrette? Şiiri - Y ...

Cihat Şahin
3514

ŞİİR


103

TAKİPÇİ

Etmen için, cümlesini bertaraf,
Ettim kaç kez, suçlarımı itiraf
Mevla’m senken, kalır isen bi-taraf,
Nice olur, benim halim ahrette?

Çok olsa da, kusurların yekûnu,
Her geçen gün, eylesem de çok onu,

Tamamını Oku
  • Taylan Uzar
    Taylan Uzar 11.04.2023 - 10:22

    Ramazanlı günlerde insanın kendini sorgulaması, af dilemesi, ders çıkarabiliyorsa iyi bir şey.

    Allah fikir ve zikir birliği vermesi temennisiyle güne düşmüş tebrikler.

    Hayırlı sınavlar.

    Cevap Yaz
  • Cihat Şahin
    Cihat Şahin 11.04.2023 - 10:00

    Sayın Abdulbaki bey, fakirin yazdığı şiiri kendince yerden yere vurup, güya bilimsel ve ilimsel bir eleştiriye tabi tutmuş ama nezaket gösterip de, hangi konuda edepsizlik ettiğimizi ve bu şiiri yeterince emek çekmeden( sanki biz onu yazarken yanımızda imiş gibi) ve çaba sarf etmeden ) bu şiiri nasıl yazdığımızı örnekler vererek izah etmemiş. Sadece, noktalama işaretlerinin yerli yerinde olmadığını iddia etmiş ki bu iddiası da delilli ispatlı olmadığı müddetçe kabule şayan bir iddia değildir. Ayrıca: Bize göre en büyük edepsizlik, şuur ve mana demek olan şiire yorum yapılırken, onun Kitaba, ayete, hadis'e ve örfi adaba aykırı bir tarafı olduğunu ispat etmeden, onu saygısızca ve su-i edep tabirlerle ve de kaba bir üslupla güya eleştirmektir. Halbuki, Allah-c-c- Musa -a.s- ve Harun -a.s- lara Firavun' bile tebliğe giderken kavl-i leyyin( yumuşak bir üslup) kullanmalarını emretmiştir.

    Cevap Yaz
  • Ahde Vefa
    Ahde Vefa 11.04.2023 - 09:36

    Düşündürücü ve anlamlı.
    Nice üstadımız varken eleştirmek haddim değil.
    Saygılarımla.

    Cevap Yaz
  • Ömer Yıldız
    Ömer Yıldız 11.04.2023 - 09:34

    tebrikler kutlarım

    Cevap Yaz
  • Abdulbaki Akpınar
    Abdulbaki Akpınar 11.04.2023 - 08:49

    şiirselliği istenen düzeyde olmasa da kişi meramını anlatmaya çalışmış. noktalama işaretleri çok yanlış yerlerde. en azından Türkçe'ye biraz saygı gösterilebilirdi. şuraya günün şiiri olarak koyan arkadaşların günahını hiç söylemeyeyim en iyisi. edep dediğimiz şey; harcanan emeğe, harcanan zamana ve çabaya da saygı göstermektir. ama ne yazık ki ne emek , ne çaba ne de zaman harcanmamış yeterince. saygılarımla,

    Cevap Yaz
    Cihat Şahin

    Sayın Abdulbaki bey, fakirin yazdığı şiiri kendince yerden yere vurup, güya bilimsel ve ilimsel bir eleştiriye tabi tutmuş ama nezaket gösterip de, hangi konuda edepsizlik ettiğimizi ve bu şiiri yeterince emek çekmeden( sanki biz onu yazarken yanımızda imiş gibi) ve çaba sarf etmeden ) bu şiiri nasıl yazdığımızı örnekler vererek izah etmemiş. Sadece, noktalama işaretlerinin yerli yerinde olmadığını iddia etmiş ki bu iddiası da delilli ispatlı olmadığı müddetçe kabule şayan bir iddia değildir. Ayrıca: Bize göre en büyük edepsizlik, şuur ve mana demek olan şiire yorum yapılırken, onun Kitaba, ayete, hadis'e ve örfi adaba aykırı bir tarafı olduğunu ispat etmeden, onu saygısızca ve su-i edep tabirlerle ve de kaba bir üslupla güya eleştirmektir. Halbuki, Allah-c-c- Musa -a.s- ve Harun -a.s- lara Firavun' bile tebliğe giderken kavl-i leyyin( yumuşak bir üslup) kullanmalarını emretmiştir.

  • Hayrullah Değerli
    Hayrullah Değerli 11.04.2023 - 01:48

    Cihat hocam hayırlı akşamlar
    Benim Peygamberlere ait şiirlerime Hz. Kelimesini eklediğimde beni şiddetle eleştirmiştiniz Hz. kelimesi Allah’a ait bir sıfat diye Hz. demek her zaman her yerde hazır olan demektir, bu isim peygamberlere verilmez diyordunuz. Oysaki bizim halk dilimizde öteden beri peygamberlere olsun, sahabelere olsun bu ismi saygı anlamında kullandık.
    Demek istediğim o ki bu gün güne düşen şiirinizi beğeniyle okudum bizim hiç dilimizde olmayan eski Türklerin cehennem için verdikleri Tamu kelimesini şiirinizde kullanmışsınız bizim dinimizde Müslümanlık olarak ve Kuranı Kerimde Cehennem için hiçbir yerde Tamu sözcüğü bulunmuyor mademki her sözcüğü Kurana göre seçeceğiz o zaman lütfen bir gözden geçirmenizi tavsiye ederim.
    Hayırlı çalışmalar

    Cevap Yaz
    Cihat Şahin

    Hayrullah bey, Biz yazılan dini ve ahlaki şiirlere yorumlarımızda daima Kur'ani ve Nebevi ölçüleri kullanmaya gayret ettik ve etmeye de devam edeceğiz. Lakin, bu demek değildir ki, Kur'anda ve sahih hadiste geçmediği halde, İslam alimlerinin geçmişte Farsçadan ve Türkçeden dilimize ve tefsirlerimize geçmiş ama mana olarak Kur'an'ın bir ayetine ve Resulullha'ın sahih bir hadisine ters düşmeyen bazı tabirleri biz kullanmayacağız. Bizim size dediklerimiz ayetlerin ve sahih hadislerin manalarına ters düşen ve onların dediklerinin tam tersini diyen iddiaların ve tabirlerin kullanılmasının doğru olmadığıdır ki, "Hazret ve Yezdan" tabirleri gibi. "Hazret", ilmen aynen dediğim gibidir. Bunu TV kanallarında bile tefsir sahibi ilahiyatçı hocalarımızdan defalarca dinledik. "Yezdan"a da, daha önce de, ifade ettiğim gibi Mecusi dininin mensuplarının kendi batıl ilahlarına verdikleri " hayırları yaratan manasına gelen) bir isim olduğu için ve Kur'anın 180. Ayetinde Allah'ı isimlerini (bile, bile) değiştirmenin büyük vebal oduğu beyan edildiği için karşı çıktık. Ayrıca: Resulullah-s.a.v-: "KUR'AN OKURKEN (MANA VE MEAL OLARAK) EĞER HARAMI HELAL, HELALİ HARAM ETMEYECEK ŞEKİLDE DOĞRU OKUYORSANIZ, UFAK TEFEK OKUMA HATALARI YAPMANIZDA BİR BEİS YOKTUR. -Fİ MA KAL, EV KEMA KAL-" buyurmuşlardır. Yani, kullanılan tabir ya da kelime, eğer Kur'anın haramını helal helalını da haram kılan bir tabir değilse kullanılmasında bir sakınca yoktur. Sizin kullandığınız "Hazret" tabiri ise, tefsir sahibi ilahiyat hocalarımızın ve dil bilginlerimizin izahlarına göre sadece Allah'a verilebilir. Çünkü, Hazret tabiri, Arapça "Hadara" (hazır oldu) fiilinden türetilmiştir ki, mana olarak, bir kimseyi andığın anda yanında hazır olan demektir ki bu da ancak Hazreti Allah -c.c-'dür. Onun bir başka manası da, durduğu yeri yeşillendiren demektir ki, bu da yine Allah'ın yapabileceği ya da onun izin verdiği bir peygamberin o izin verince mucize olarak yapabileceği bir şeydir ki, bu mucizeyi daimi olarak gerçekleştirmiş bir kimse yoktur.

    Hülasa: Biz, yazdıklarımızı ve yorumlarımızı daima, Kitabi, Nebevi, ilmi ve ahlaki kurallara, kıstaslara muvafık olarak yapmaya gayret ederiz. Eğer bilmeden bir hata etmişsek ve birisi bize bu hatamızı yine kitabi, Nebevi ve ilmi ve de ahlaki delillerle ispat ederse, ona kızmaz müteşekkir oluruz. Sizin yorumunuzda ise biz böyle ilmi ve dini bir delil göremiyoruz. Çünkü bu "Tamu" tabiri geçmişteki müslüman alimlerinin de kullandığı Türkçe bir tabirdir ve manası da, cehennem, ceza, kuyu ve azap yeri demektir ki bunun Kur'andaki beyan dilen herhangi bir ayetin manasını yalanlayan bir mahiyeti yoktur vesselam.

    Hayırlı çalışmalar.

  • Osman Akçay
    Osman Akçay 11.04.2023 - 01:10

    Cihat Bey;

    Şiirlerinde Yezdan, Tanrı gibi sözcükleri kullananlara bugüne kadar demediğinizi bırakmadınız. Örneğin, şu yorumu bir şiire siz eklemiştiniz: 'Allah -c.c-'ın 99 isminin içerisinde "tanrı" diye bir ismi yoktur Kemal bey. Tanrı/Tengri, Şamanizm'de güneşe verilen bir isimdir ve manası da gök ilahı demektir.'

    Peki, Kuranı Kerim'de ve hadisi şeriflerde 'tamu' diye bir yer var mı? 'Tamu' sözcüğü Avesta (Zend) dilinde aynı anlama gelen 't?mah' sözcüğünden alıntıdır. Yine tamu "cehennem" anlamında Uygurca Maniheist metinler arasında yer alır. Bu sözcüğü cehennem anlamında Yunus Emre'nin şiirlerinde de görmekteyiz. Yunus Emre her güne geldiğinde her türlü eleştiriyi yapma saygısızlığı göstermektesiniz ama ondan 'tamu' sözcüğünü alıp kullanmakta bir beis görmemektesiniz.

    Kuran'ı Kerim'de cehennemin yedi tabakadan oluştuğu yazar. Her tabakanın bir adı vardır.
    1- Cehennem
    2- Seir
    3- Hutame
    4- Lezza
    5- Sekar
    6- Cahim
    7- Haviye

    Gördüğünüz gibi 'tamu' diye bir yer Kuran'ı Kerim'de yoktur. Siz İslam dini yerine eski atalarınızın dinlerini mi şiirlerinizde referans almaktasınız da haberimiz mi yok?

    O her zaman bahsettiğiniz ve herkese okuma tavsiyesinde bulunduğunuz Şuara yani Şairler suresini okumanızı tavsiye ederim. Gerçekten bu sorumluluğun bilinciyle okusaydınız bu sorumluluğunuzun farkında olurdunuz.

    Ben de size hayırlı sınavlar diliyorum.

    Cevap Yaz
    Cihat Şahin

    Osman bey;
    Biz yorumlarımızda ve şiirlerimizde Allah'ın ve onun Resulünün beyan ettikleri şeyin aksini söylemeyi yani onların dediklerinin tersini iddia ederek ayet ve hadislerin yalanlanmasını nazara vermeye çalıştı ki, bu davranışımız da, tamamen kitabi ve Nevebidir. Hayrullah beye de izah ettiğimiz gibi, Allah'ın (ayetlerde ve hadislerde geçen) kendi isimlerini bile, bile değiştirip onun yerine batıl ilahların isimlerinin verilmesini yasakladığı bir ayeti vardır. Lakin, Kur'an ayetleriyle ve sahih hadislerle kullanılması yasak olmayan ve mana olarak muhkem ayet ve de sahih sünnete ters düşmeyen ilmi, örfi ve ahlaki tabirler kullanılabilir ve müfessirlerimizce kullanılmış ta. Bizim karşı çıktığımız şeyler, Allah'ın ve Reslünün açıkça karşı çıktığı şeylerdir ki bu "Yezdan" ve " Hazret" tabirleri de bunlardan sadece ikisidir. Sizin karşı çıktığınız "Tamu" kelimesi ise eski Müslüman Türk alimlerinin ve şairlerinin de kullandıkları bir tabirdir ve manası da cehennem, kuyu, azap gibi tabirlerdir. Bu tabirde Allah'ın cehennem ayetini yalanlayan ve ya karşı çıkıp tam tersini söyleyen bir mana mevcut değil ki, biz kullanmayalım.

    "Şuara" suresinin son yedi ayeti, Şeytanın üzerlerine inip kalplerine ilham verdiği, dolayısıyla da, yalan yanlış şeyler yazan şuursuz şairlerden bahseder ve de onları şiddetle eleştirir. Biz, şair kitaba, sünnete, İslami ahlak ve kriterlere uymayan bir kısım şeytani ilhama mazhar arkadaşlara bu ayetlerin ihtarını hatırlatıyoruz. Bizim yazdığımız bu şiirde veya herhangi bir şiirimizde bu emr-i İlahiyeye muhalif hangi beyanı gördünüz de bize güya Kur'andan ders vermeye kalkıyorsunuz Osman bey? Sizin branşınız olmayan bir mevzuda, branşı, tefsir ve ve hadis şerhi olan bir İlahiyatçıya hangi ilmi ve dini delille karşı çıkıyorsunuz ki? Lütfen yorum yazarken daha makul ve daha mutedil davranıp bilmediğiniz konularda sırf bazı cahillerden beğeni almak için ulu orta gayr-i ilmi ve gayr-i dini beyanlardan kaçının!

    Hayırlı çalışmalar.

  • İshak Aras
    İshak Aras 11.04.2023 - 00:51

    Allah sıratı müstakim den ayırmasın bizleri
    anlamlı güzel şiirdi

    Cevap Yaz
  • Mihan Sezgin
    Mihan Sezgin 11.04.2023 - 00:29

    Usta işi bir şiir. Tebrik ediyorum.. Emeğinize yüreğinize sağlık...

    Cevap Yaz
  • Cihat Şahin
    Cihat Şahin 08.04.2023 - 11:05

    Sayfama hoş geldiniz Hüseyin bey.

    Bahsini ettiğiniz mısrada kast ettiğim, suçlarımın her geçen gün artmasıdır.

    Kıymetli ve isabetli yorumlarınız için size can-ı gönülden teşekkür eder, yeni şiirlerimde de, bu kıymetli yorumlarınızı görmek isteriz.

    Hayırlı çalışmalar.

    Cevap Yaz

Bu şiir ile ilgili 21 tane yorum bulunmakta