İnsan yaratılmış olan her şeye değer kazandırıp, kıymetini takdir ettiği halde,
değerinin farkında olmadığı bir şey varsa, oda galiba kendi yaratılışındaki mükemmelliktir.
Her şey insanla var.
Ve insan için var edilmiş dersek,
acaba hata edip haddimizi mi aşmış oluruz?
İstek ve taleplerimizdeki sınırsızlık;
elde ettiklerimiz ile tatmin olamayıp yetinmeyişimiz,
Ruhlarımızın yaratılmış olduğu ebedi cennet standardının
dünyadaki arayışlarının doğal bir sonucu olduğunu göstermiyormu?
Fezaları fethetmek, Atomu parçalamak,
Arzın derinliklerindeki gizli hazineleri çıkarıp
sadece dünyevi haz ve lezzetlerin tatmini adına istifade etmek,
Hücrenin genetik kodları ile oynamak,
insanın doymak bilmeyen arzularını geçici olarak tatmin ile
Bu gün söyleniş sebebini bilmediğimizden dolayı anlamakta zorlandığımız,
günü itibarı ile çok isabetli,
doğru mana ve mesajlar içeren sözler,
günün imkânlarının kazandırmış olduğu mantıki değere göre güncellenmezse,
Evet,
İnsanlar ölmek için doğar! ..
Yaşamak için umutsuz ve amansız bir mücadele içinde
hastalık, kaza, bela ve musibetler ile boğuşarak,
Ey Değerli Dost! .
Sana gerçek manada faydası olmayan ve
sadece mesuliyet yükleyecek şeyler hakkında konuşma ve arkalarından koşuşturma.
Dünya ve ahirette sana fayda verecek şeylere bak ve onlarla ilgilen.
Veren el alan elden üstündür. (Ha.ş.)
Vermenin izzeti, yedirmenin lezzeti, almada ve yemede yoktur.
Sakın tembelliğini yoksulluğuna,
fakirliğini cimriliğine bahane edip kılıf uydurma.
Kâinatı algılayan,
eşyayı tanıyan ve tanımlayan insan olduğuna göre;
Her yer ve her şey insanın,
ilgi ve ihtiyacına göre değer ifade eder.
Bilimsel bir teori,
bilim alanının dışına çıkarılıp,
sosyal ayrışmalara malzeme olarak kullanılıyor ise! ..
O teori bilimselliğini kaybetmiş,
ucuz ve tehlikeli siyasi bir malzeme haline gelmiş demektir.
Alışmak ile anlamak aynı şeymidir?
Alıştıklarımızı acaba gerçekten anlamışmıyız?
Misal;
Şuan parmaklarımız klavyede gezinirken,




-
Cahit Telkök
-
Metin Solak
-
Metin Solak
Tüm YorumlarHislerime tercüman olan bir uslup tebrikler
Efendim bu güzel hafta için çok güzel dizeler tebrikler elinize yüreğinize sağlık
Evet Necdet bey Çok doğru Tebrikler