Nasıl yar diyeyim ben böyle yare
Mecnun edip çöle saldıktan sonra
Alemin bağına bülbüller konmuş
Nidem benim gülüm solduktan sonra
Karadır kaşların keman istemem
Şu gönlümden özge mihman istemem
Zülfü kimi ayağın koymaz öpem nigârum
Yohdur anun yanında bir kılca i'tibârum
İnsâf hoşdur ey ışk ancak meni zebûn et
Ha böyle mihnet ile geçsün mi rûzigârum
Devamını Oku
Yohdur anun yanında bir kılca i'tibârum
İnsâf hoşdur ey ışk ancak meni zebûn et
Ha böyle mihnet ile geçsün mi rûzigârum
Nasıl yar diyeyim ben böyle yare
Mecnun edip çöle saldıktan sonra
Alemin bağına bülbüller konmuş
Nidem benim gülüm solduktan sonra
Seçici kurula teşekür ederim saygılar sunarım
Öncelikle Ahmet Kırmızı bey'in destek ve açıklamalarına can-ı gönülden teşekkür eder Hak ve haklının yanında yer alma cesaretini ve yiğitliğini gösterdikleri için kendilerini binlerle tebrik ederim.
Hasan Büyükkara -sinyali-beyin açıklamalarına doğruları söylediği zaman saygı duyar görüş ve değerlendirmelerinde hata ettiği zaman-dine, kitaba, sünnette uymayan beyanları olduğunda- saygı duymak yerine herkes gibi onun da karşısına geçerim. Bu günkü açıklamalarının da bir kısmına katılırken bir kısmına katılmıyorum. Çünkü bizim her konuda ölçümüz kitabımızdaki ve resulullah'ın hadislerindeki ölçülerdir. Pir Sultan abdal denen ajanın şiirinin son kıt'asında"İnsan-ı kamilin olurum kulu" Denilmektedir ki bu bizim inancımız olan İslam dinine göre yanlış ve şirk manasına gelen bir sözdür. Çünkü bir Mü'min ancak Allah'a tapar. Peygamberler bile birer kul oldukları için ne kadar kamil sanılsalar da kusurdan hali değillerdir. Velev ki kemale erseler bile onlara tapılmaz! Çünkü bu küfür ve şirkin daniskası olur.
Ömer Hayyam'ın şiirleri meselesi de böyledir. Zira onun kıstasları da din-i İslama mugayir ve muhaliftir.
Hainlik meselesine gelince; dine ve vatana Hainliğin zamanı zemini ve mezhebi olmaz. Hain her zaman haindir ve hangi dinden ya da mezhepten olduğuna bakılıp ona asla hoşgörü nazarıyla bakılmaz vesselam!
Sevgili Hasan Büyükkarayı tahlil ve analizlerinden dolayı kutluyorum. son satırı
"Sözleri hikmetli estetik ve güzeldir"e ithafen çok değerli şairin yazın da, kışın da, o yüzyılda da, gelecek yüz yıllarda da temsil ettiği düşüncenin değişmez ülküsünü yansıtan nadide bir dörtlüğünü eklemeden geçemeyeceğim
“Çeke sancağı götüre
Şah İstanbul’a otura
Firenk’ten yessir getire
Horasan’da sala bir gün"
saygılar efenim.
Epistemoloji konusu birinci , iyi doğru güzel konusu ikinci derin meseledir
Ben bu şiirin altında bu ikinci konuyu incelemek istiyorum
İyi, ahlakın konusudur
Doğru, mantığın konusudur
Güzel , estetiğin konusudur
İyi, kötü ahlakın , ahlak ise felsefenin olduğu kadar dinlerin de temelini teşkil eder
Doğru ve yanlış ise mantıktır çıkışı ,bugün bilimsel bilgi dediğimiz , eskilerin müspet ilimler dediği daha çok matematik geometri ile bu ölçme ve kıyas mücerret bilgilerin müşahhas yani somut fizik kimya biyoloji gibi bilimlere uzanan yelpazenin esasını oluştururlar
Güzel, çirkin ise her ikisinin dışında insandaki hoşluk , estetik , haz duyma gibi duygularına bir nevi refleksi hitapla etki eden duygusal bir fenomendir
Benim hiç bir fikrine katılmadığım , gidişinin insanlığı felakete sürükleyeceğini düşündüğüm ama şiirlerini yine de hayret derecede hoş bulduğum bir şair vardır mesela Hayyam
Onun dediği gibi davransa kesinlikle dünya tam bir keşmekeş olur. Hedonizmi merkeze alan bir insan . Lakin yazdığı şiirler estetik ve etkileyici . Bir çok şiir çevirilince un ufak olur . Ama onun şiirleri çeviri bile olsa dirildiğini muhafaza eder
Aslında , burada Fransızların , Amerikalıların , Afrikalıların kızılderililerin Japonların şiirleri yayınlanır. Biz onların ne dinlerine , ne kültürlerine bakmayız. O sözlerde söz sanatı veya Hikmet var ise bu Çinlilere dahi ait olsa biz o hakikat ile beraber oluruz
Pir Sultan o günün siyasi şartlarında şu yanda olmuştur bu yanda olmuştur . Anakronizm o günkü şartların bu günkü şartlara göre değerlendirilmesindeki yanlışlığa verilen tanımdır.
Kışın soğukta kaşın giyilir. Bu yazın ise tersinedir
Biz bugün Alevi Sünni birarada yaşayan ve çok önemli konularda birliğimiz kültürümüz hatta akidemizde benzerlik olan insanlarız. Kaldı ki öyle olmasa bile güzel her zaman güzeldir. Gamzedeyim deva bulmam şarkısının güfte ve bestesinin bir Ermeni vatandaşımıza ait olması neyi değiştirmiştir . İnsanlar güzellik etrafında birleşir . Güzel bir tablo için bunu kim hangi dinden insan yapmış demek sanatın konusu değildir . Başka şeylerin konusudur
Pir sultan , Anadolu topraklarında insanımızın gönül teline dokunan bir ortak paydadır .
Sözleri hikmetli estetik ve güzeldir
Ahmet Emer
sizi bilmediğiniz bir mecraya "saygıya" davet ediyorum. Cihat Beyle anlaşamayız, görüşlerimiz örtüşmez ama bu konudaki görüş ve tespitlerine sonuna kadar katılıyorum.
idam edilen bir iran ajanına ajan dediği için, diyebildiği için takdir ediyorum
yazınıza bakıyorum da ruhunuzda ne varsa ortaya dökmüşsünüz. varsa karşı görüşünüz insan gibi yazın öğrenelim yoksa iftira ile çamur atma ile bu işler yürümez ben olsam onun yerinde size hakaret davası açardım. burası sizin köy kahveniz değil insanları böyle ulu orta iftira atarak suçlayamazsınız buna hakkınız yok.
insan olun, beceremiyorsanız en azından "mış" gibi yapın.
sizin görüş ve çarpık ideolojilerinize uymayan herkesi terör örgütleri ile özdeşleştirmek sadece acziyetinizi ve zavallılığınızı teyid eder o kadar.
ŞİİRLERİYLE kültürümüze mal olmuş, deyişlerindeki şiir ustalıkları ile türkülerimizde yer almıştır." nasıl yar diyeyim ben böyle yare" iç acısını dile getirir ki her şairin anlatacağı bir ruh ve gerçek çağrışımı vardır. Şiirlerini severek okurum.Rahmet diliyorum. saygılarımla.
Bir kaç gün aradan sonra yine bu vatan ve din haininin ve de Safevi ajanının şiirini günün şiiri mi seçmişler? 63000 küsur kayıtlı yetkili şair üyesi bulunan koskoca şiir ve edebiyat sitesinde işe yarar başka şiir mi kalmamış da ikide bir bu hainin şiirleri gündeme alınıyor? Şiir de şiir olsa bari. İnsanın insana kul olmasını salık veren zira kendisinin de öyle yaptığını söyleyen böyle bir cahilin şiiri SADECE HAKKA TAPAN VE HAKKA KUL OLMAKLA İFTİHAR EDEN BİR MİLLETE niçin dayatılmak isteniyor acaba? Kula kulluğu öven bir yazıyı günün şiiri yapan site yöneticilerini bu tavırlarından dolayı şiddetle ve hiddetle kınıyorum!
Demek ki, gerçek Hak ve Halk Ozanları ölmüyormuş....en güzel örneği işte yukarıda ki Türkü...bilmeyen ve dinlemeyen mi var...sevenlere selam olsun...
Antolojide ki seçici kurula da saygılar ve teşekkürler....
'bağlamanın tellerine en güzel dökülen sözlerdir onunkisi, bir haykırış bir başkaldırır ezilmişliğe ve zorbalığa,aşkı anlatır,umudu anlatır ama saf bir dille.okuması ayrı bir zevk dinlemesi bir başka.yüz yıllar geçti gelmedi bir pir sultan daha '
pir sultanlar ölmez
bin yıl geçse de on bin yıl geçse de
eserlerin eskimeyecek
bağlamanın birinde mutlak senin sözlerin tıngırdayacak
...
Bu şiir ile ilgili 11 tane yorum bulunmakta