Sonuç; teklik çokluğun; sentezin; egemenliğin; üretim gücü ve ortak üretim hareketi ilişkili olan sahipliğin ele geçirilmesi olmanın bir görünüş biçimidir. Çokluk ta, tekliğin; ortaklığa-egemenliğe doğru parçalanan çözümlenmenin, demokrasi edilmesi içinde bir beliriş biçimidir.
Çokluğun bağıl hareketli ortaklığı (sahipliği) içinde söz ve davranış olan ahlak başkadır. Özel mülkiyetin tekil egemenliği içinde havuç ve sopa göstermenin bağıl hareketi içinde olmanın ahlak ve tutumuna bağlı sözler başka olacaktı.
Ekmeklerin bozulması buydu. Çoğunluğa bağlı olan sahipliğin; özel sahiplik olmasıyla açlık, sefalet darp, gasp hırsızlık gibi eylemleriyle ahlaksızlığa dönüşmesiydi. Grup gücü güdümlü hareket imleci şimdi kişi güdümlü minnetin hareket imleci olup; kişiler velinimet olmanın minnetine dönüşmüştü.
Önce ekmeklerin bozulmasında kavranan buydu. Ahlak kişinin üzerinde duran elbise gibi standart bir şey olup ta ütüsü bozulan elbise değildi. Ortaklaşa olan insanın davranışı elinde olan olanaklara göre davranış olmuştu. Yani kişilerin karnının doyması karın doymanın huzuru içindeki ahlaki tutumu oldu. Karnı doymanın ahlakı tutumlu davranışı olan olanak, insan hafızasında ana eksen olmakla yer etti. Bu ilk kez olanaklı olmakla ortaklaşa tutumun ahlakı, insan kafasında; ahlakı standardı oluşmuştu.
Denizler ortasında bak yelkensiz bıraktın,
Öylesine yıktın ki bütün inançlarımı;
Beni bensiz bıraktın; beni sensiz bıraktın.
Bu şiir ile ilgili 0 tane yorum bulunmakta