Mücadele Suresi Şiiri - Osman Erdoğmuş

Osman Erdoğmuş
563

ŞİİR


10

TAKİPÇİ

Mücadele Suresi

MÜCADELE SURESİ

Adını ilk ayetinden alıyor. Hakkını arayan kadın anlamına geliyor. Medeni bir suredir. İniş zamanı hicretin dördüncü yılının sonuna veya beşinci yılın başına tekabül ediyor. Cahiliye uygulamasına son veren bir sure. ZİHAR: Kadına, sırtın bana anam gibidir deyip, karısını ne boşuyor ne de hanımı olabiliyor. Kur’an kadını bir mağduriyetten kurtarmak için bir sure indiriyor. Münafikun ile Hucurat sureleri arasında yer alır.
1. Allah bu kadının dilekçesini kabul etti der gibi. Evs bin Samit isimli sahabi Havle Binti Feğlebeye zihar yapar. Karısını anasına benzetmek. Ona ne kocalık yapıyorne de eşlik. Köle gibi bir şey. Cahiliye geleneği olan bu adet, Allah Resulünün inşa ettiği neslin özgüveni. Kocası ben söyleyemem demesine karşın Hz. Havle, ben söylerim diyor. Özgüvene bakın.
2. Bu sentetik bir hadise, siz eşinize annem demekle anne olunur mu? Zıharda böyle bir durum. Kadına yönelik bir haksızlık. (Zıharın Yahudilerden geçtiğini söyleyenler de var) ---Hakikat ve adalet, gelenekten daha üstündür.---Bu esma ile bitiyorsa, bu ayet bugüne kadar, bu gibi konularda geçmiş günahları affeder. Ama bir daha olmasın demiş oluyor.
3. Neden köle azat etmek derseniz? İnsan onurunu çiğnemek, onu köleleştirmek anlamına gelir, bir insanı öldürmüş gibi oldun. Şimdi bir köleyi özgürleştir ki, onuru yerine gelsin. Köleliği bitirmenin önü açılıyor.
4. Peygamberimiz Samit’i çağırır ve sorar. –Köle azat edebilir misin? Hayır. –İki ay oruç tutabilir misin? Hayır. Hayır. 60 fakiri doyurabilir misin? Hayır, ama sen yardım edersen başka der. Peygamberimiz 15 ölçek hurma verip, diğerini tamamla diyerek kefaretini ödetiyor.
5. 6. 7. NECVA: Gizli görüşme, lüzumsuz özel görüşme 1. Töhmet. 2. Zaman çalmak. 3. Hava atmak. (Özellikle Yahudiler bu görüşmeyi yapıyor.) 5. Komplo yapmak. Kaç kişi olursa olsunlar. Allah onların içlerini bilir.
8. Peygamberimiz “Essamü aleyküm” diyenlere “ve aleyküm” diye karşılık verirdi. Hz. Aişe dayanamaz onlara beddua ederdi.
9. 10. Ayetin başındaki kadın kendini ifade etti. Siz de fiskos yapmadan, kulis yapmadan açıkça söyleyin.
11. 12. İbni Abbas, bu ayetin lüzumlu lüzumsuz fısıldaşan insanların özel görüşme talebinde bulunanlar için inmiştir der. Bir nevi mesai çalma hırsızlarına verilen ceza. Buna “necva sadakası” da deniyor. Ama münafıkların tavrı her zaman belli. Mal canın yongasıdır.
13. Her özel görüşme öncesi sadaka vereceğiz ha, vay başımıza dediniz öyle mi? Bu uygulama münafıklar deşifre etme amacını güdüyordu. Ve kısa zamanda da sonuç alındı. Zımmen mesaj şu; sizin paranız nasıl kıymetliyse, resülün zamanı da ondan daha kıymetli. Yada siz maddi bir külfette bu kadar zorlanıyorsunuz da, manevi sorumluluğu büyük olan Resülün vaktini çalmaktan niye çekinmiyorsunuz?
14. TEVELLEV: Candan dost olan, hem de Allah’ın düşman dediği ile çok sıkı fıkı olan. Müminler böyleleri ile velayet ilişkisi kurmasın.---Soysuz ve sinsi düşmana işaret ediyor bu ayet-i kerime.
15. 16. Allah adına yemin ediyorlar. Bunu da küfürlerine kalkan yapıyorlar.
17.18. insan, Allah’a nasıl yalan yere yemin eder? Allah tasavvurunun bozuk olmasından. Münafık aklı, Allah’ı uyuturum düşüncesi ne kötü.
19. Neden? Allah’a karşı kazanan olmamıştır da ondan.
20. Bir insanın yapabileceği en alçakça şey.
21. 22. Burada müminin hangi düzeyde ve yüzeyde ilişki kurabileceğini anlatmaktadır. Allah’a meydan okuyanla muhabbet ilişkisine girmek, ona arka çıkmak manasına gelmez mi? Allah müminlerin, müşriklerle olsun münafıklarla olsun ilişki kurmasını yasaklamıyor. Bu ayette kader birliğini yasaklıyor.---Allah razı olsun diyen mümin, sen Allah’tan razı mısın? Sana verdiğinden sana biçtiği rolden razı mısın?

Osman Erdoğmuş
Kayıt Tarihi : 23.8.2018 00:07:00
Yıldız Yıldız Yıldız Yıldız Yıldız Şiiri Değerlendir
Yorumunuz 5 dakika içinde sitede görüntülenecektir.

Bu şiire henüz hiç kimse yorum yapmadı. İlk yorum yapan sen ol!

Osman Erdoğmuş