Duvardaki Kütahya çinisinin
Mavi minesi önünde,
Paşabahçe’nin çeşm-i bülbüllü kadehleri tokuşup
Şereflendirirken birbirlerini,
Ballandıra ballandıra
Sohbetine katık ediyordu
Bindörtyüz derecelik fırınların
Çocukluk, o derin ırmak çağrısı
O masal dağında ünleyen gazal
Güz ve hasret yüklü akşam bulutu
Güz ve güneş yüklü saman kağnısı
Babamdan duyduğum o mahzun gazel
Ahengiyle dalgalandığım harman
Devamını Oku
O masal dağında ünleyen gazal
Güz ve hasret yüklü akşam bulutu
Güz ve güneş yüklü saman kağnısı
Babamdan duyduğum o mahzun gazel
Ahengiyle dalgalandığım harman
;
Her avazı şiir
Her canı-cananı destan gülistan bir şair
Nasıl anlatabilir taş kesilmeyi
Nasıl yazar
Maden ocaklarında yanan insan kanının rengini
-----
ellerine duyarlı sorgulayan sevgi dolu yüreğine sağlık sevgili Tamay
tam puanla
Başkalarının acılarını yüreğinde duyan yüce insansınız;ançak bu yaşanan cinayetler böyle güzel anlatılır,kaleminize sağlık.
off dedim offf......canımı acıttı dizelerin.....tebrikler...teşekkürler....
Sevgili Tamay sosyal konuları çok güzel dile getiriyorsun...Yüreğine kalemine sağlık içtenlikle kutluyorum emeğini...Sevgilerimle...
o kadar özlemişim ki şiirlerinizi okumayı...
ah ben bu zengin anlatımınızı çok seviyorum çok...
Bilinen ve benzerleri de sıkça yaşanan acı bir öykünün (tünellere sokulmayacak kadar) aydınlık ve şiirsel anlatısı ...
Bedeli ödenemeyecek kadar yüce değerlerin bedelsiz tüketilişi.....
Kaleminize, yüreğinize sağlık sayın Tamay Önal Polat.
İnsan olamanın sorumluluğunun yanında şairin sosyal sorumluluğunun yerine getirilmesinin şairliğin temel koşulu olduğunu ustaca ortaya koyan bir çalışma. Sorumluluk anlayışınızı ve usta kaleminizi kutlarım.
Sosyal konuları işlemiş olması ile gerçekçilik ve
düzmece düşünceleri mısralaştıran şair, Bu Şiirin
Hikayesi tümecesinin altına *Hikayeni Bilmeyen
Yok Tabi ki* tümecesini düşerek bir lokma ekmek
uğruna işçinin çekmiş olduğu çileyi yansıtmakta.
Onüç bölümden oluşan şiirin başlangıç bölümü
düşünülmesi, düşünülmeyecek kişilerin ne halt
ettiklerini ve ateşe karşı dirençle çalışan işçiyi
işlemiş mısralarda. Daha sonraki bölümlerde ise
git gide hırçınlaşan şair anlatımını daha akıcı bir
uslup ile sürdürmüş. Tüm anlatılanlar Benim-Senin
Onun-Bizim ve Onların gerçekleridir.
Şiirin Onbirinci bölümüne bakalım :
Sakın güvenme emi ;
*Ben inanca
Ben kazaya
Ben kadere bel bağlamış
Yalancı bir şairim*.-şeklindeki deyiş mısraları beni
bağladığı gibi şiirde bağlamıştır. Şair Tamay Önal
POLAT'ın burada haykırışını işitiyorum. Çünkü
sefaletle-Cehalet, yoksul ile varsıl birbirlerine hodri
meydan diyorlar ama şairlerin güvenilmeyen birer
nemelazımcılığını açık açık sözünü ettiğim bölümde
dile getirmiştir.
Şair Tamay Önal POLAT şiirde kullandığı keskin
şiir sözcükleriyle şiire tavrını koymuştur. Güzeldi.
Şefik KÖROĞLU
Şiiriniz harka olmuş.Yüreğinize sağlık.
K...U...T...L..U...Y...O...R..U..M
U..U........................................
T.......T...................................
L............L..............................
U.................U.........................
Y.....................Y.....................
O.........................O.................
R.............................R.............
U..................................U........
M......................................M... Eyüp Şahan
Bu şiir ile ilgili 11 tane yorum bulunmakta