adını unuttuğumuz ne çok yüzlerimiz
ne çok bakarız dağlara birikir bir şehir
korkularımız birikir
yalnızlıklarımız kalabalıklaştıkça
yüzlerimiz ve unuttuklarımız
değirmenlerde un saçlarda iplerde un
serile sere çoğalır çizgilerimiz
Hayatta ben en çok babamı sevdim
Karaçalılar gibi yardan bitme bir çocuk
Çarpık bacaklarıyla -ha düştü, ha düşecek-
Nasıl koşarsa ardından bir devin
O çapkın babamı ben öyle sevdim
Devamını Oku
Karaçalılar gibi yardan bitme bir çocuk
Çarpık bacaklarıyla -ha düştü, ha düşecek-
Nasıl koşarsa ardından bir devin
O çapkın babamı ben öyle sevdim
adlar da, yüzler de unutuluyor, üstelik müebbet gözlerde, affa uğruyor, bir şiir kalıyor geriye tadı doyumsuz, bitmeyen gecelerden, unutulan hikayelerden... şiiriniz harika dersem, saygısızlık yaparım yeni şiirlere diye korkarım, sizi okumak beni geliştiriyor, çok şey öğreniyorum, sevgiler...leylee
şiirinizdeki hayal anlamı zenginleştirmiş...güçlü ve etkin bir anlatımınız var..tebrikler...
ve gitmez gözlerimden bir türlü....harikaydı ustam..saygılar
Çığlık, Kemik,Dünlerin Geçişi , Mermer isimli yeni yayınlanan dört şiirini okudum şairin birbiri peşisıra...
Daha evvel de okuduğum , okumaktan zevk duyduğum şiiri meslek (yol) bilmiş, yaşam biçimi olarak ele almış bir şair Suat Seymen..
Şairin şiirlerinde görülen hayatın algılanış şekli aynı zamanda şiirinin bir çerçevesini de çiziyor..
Şiirin arkasındaki şairin duruşunu daima ''şairane'' bir duruş olarak algıladım ..
Şairane duruş kelimesine yüklediğim anlamı açmam gerekiyor..
Şairane duruş sahipleri için şiir ibadethanede özel,temiz kıyafetlerle yerine getirilen bir ritüel gibidir.Şiir kutsanmış bir metin kabul edilir..
Kozmik yapının ve bu yapı içinde düşünen varlıklar olan insanlarda bulunan nice güzelliklere farkeden şair buna karşın yine de bir basınç farkı yaşar..efkarlanır ve bir şeylere eksiklik duygusu içinde daima hüzne kapı aralamak ister..Genelde bu şiirler kendi kendine mırıldanmalar şeklinde bir form içinde yazılırlar..
Aliterasyonlar ve tekrarlanan kelimeler sayesinde ritimsel büyü ile yazılan bu şiirler, daha çok okunmak(seslendirilmek) için yazılmış edası içindedirler ve ,theatral bir hava yapış yapış bir şekilde şiirin akışına sinmiştir..
Gündelikten alınan ve ortalama halk mekanlarında geçen bulvar şiirleri olarak ta nitelenecek bu şiirlerde sosyolojik anlamda sıradan vasati insanların dünyasına bir yüceltme gözlenir.Elbette mazinin sık sık kutsanması da bu şiir yapısının karakteristik özelliklerindendir.
Bu genellemeler sonrası suat seymen şiirinin ayırıcı vasıflarından sözedilmek gerekirse arabeskin abartılarından arındırılmış, daha safiyane ve umur görmüş, görgülü beyefendi bir üsluba sahip olmasının yanısıra (örneğin Attila ilhan şiirlerindeki mahalle külhanbeyiliği ağzına daha az yer verilir) içli bir romantiklik ve ayrıntılardan beslenen ve şimşeklenen zeka pırıltılarına rastlanır..
Gibi şeyler..
Sürçü lisanım için özür dileyerek...
Sevgiyle...
Senin gibi değerli bir şair'in sadece sekiz şiiri olduğuna inanmak istemiyorum...Adem, Heybe, Köşk, Yollar isimli şiirlerini okudum. ama gerçekten kelimeleri o kadar yerinde
ve iyi kullanıyorsun ki, kıskanmıyorum dersem yalan olur..
Sen daha serbest yazıyorsun. Ben ise kafiye delisiyim...
Benden 6 yaş büyüksün. Saygısızlık yapmak istemem ama daha fazla şiir yazmayı denesen fena olmaz. selam ve dua ile... Nizamettin Özel
MERMER SOĞUKLUĞU DUYDUM VE YAKICI BİR ŞEY..
ÇOK YOĞUNDU SABAHIN KÖRÜNDE DUYULAN BİR ACI MIYDI?...
MÜKEMMELDİ YİNE..
Kalabalık,şehir,kadın,yalnızlık...Güzeldi.Tebrikler.
T
E
B
R
İ
K
L
E
R
Kimler gelip kimler geçer yaşamlardan. Tebrikler. Sevgiler
kendimize bir gökyüzü öreriz bir kişilik mavi
mor çok kişilik
ne çok kişilik adlarını unuttuğumuz
bu şehir kaç yaş sürer,
kaç yaşı daha kaldırır sokaklar
Ömür sürdüğü sürece o sokaklar daha çok adımlanır... Unutulsa da cevriye'nin ya da songül'ün yüzleri
Güzeldi. Tebrikler
Saygımla
Bu şiir ile ilgili 12 tane yorum bulunmakta