Meltem Esintisi 008 İNSANI YÜCELTMEK. Şi ...

Necdet Erem
1570

ŞİİR


16

TAKİPÇİ

Felsefe ve paralelinde hareket eden sosyoloji ile ilgilenen ilimlerin gayesi;

insanı yaratılmış olduğu varlık alemine anlam ve değer kazandıran “leked haleknel insane fi ehseni takvim” Tin 95/4 ayeti ile en güzel ve mükemmel bir yaratılış ile yaratıldığına işaret edilen yüce değerlere yükseltmek ve yüceltmek ise!

Muhatabının Allah, makamının cennet, hayattan beklentisinin ebedi saadet olduğunu anlatıp ıspatlamaya çalışsınlar.

Sadece fiziğini dikkate alarak, onu et, kan ve kemikten ibaret basit bir yaratık kabul edip,

Tamamını Oku
  • Bedri Tahir Adaklı
    Bedri Tahir Adaklı 12.05.2011 - 11:38

    Düşünen Hayvan,
    Konuşan Hayvan,
    Ekonomik Hayvan,
    Politik Hayvan gibi
    olmayan hayvan türleri
    ----------
    ile tanımlamaya çalışan
    Materyalist Felsefe ve ateist
    görüş paralelinde yürüyen
    bilim dallarının alçaltıcı iddia
    ve politikalarıdır.
    ***********************************
    Bu tarifiniize hayran olmuştum..
    artık meydanlara atılmanızın
    zamanı geldi.. Daha keskin
    ifadelerle ve duyulacak gibi
    davranınki sesiniz yükselsin ve
    duysunlar.. Sonra da kapışırsınız
    SESİNİZİ DUYURUNUZ ..
    Saygılarımla selamlarım..

    Bedri Tahir Adaklı

    Cevap Yaz
  • Bedri Tahir Adaklı
    Bedri Tahir Adaklı 14.03.2011 - 06:38

    Tebrik ve teşekkürler..

    İşte, diyânete itaat etmeyen felsefenin
    böyle yolu şaşırdığı içindir ki, ene kendi
    dizginini eline almış, dalâletin her bir
    nevine koşmuş. İşte şu vecihteki enenin
    başı üstünde bir şecere-i zakkum neşv ü
    nemâ bulup âlem-i insaniyetin yarısından
    fazlasını kaplamış.
    İşte, o şecerenin kuvve-i şeheviye-i behîmiye
    dalında beşerin enzârına verdiği meyveler ise,
    esnâmlar ve âlihelerdir. Çünkü, felsefenin
    esâsında, kuvvet müstahsendir; hattâ,
    'Elhükmü lilgàlip,' bir düsturudur. 'Galebe
    edende bir kuvvet var'; 'Kuvvette hak vardır'
    der. Zulmü mânen alkışlamış,
    zâlimleri teşcî etmiştir ve cebbârları ulûhiyet
    dâvâsına sevk etmiştir.
    Hem, masnu’daki güzelliği ve nakıştaki
    hüsnü masnua ve nakşa mal edip, Sâni’
    ve Nakkaşın mücerred ve mukaddes
    cemâlinin cilvesine nispet etmeyerek,
    'Ne güzel yapılmış' yerine, 'Ne güzeldir' der;
    perestişe lâyık bir sanem hükmüne getirir.
    Hem, herkese satılan müzahraf, hodfüruş,
    gösterici, riyâkâr bir hüsnü istihsan ettiği için,
    riyâkârları alkışlamış, sanem-misâlleri kendi
    âbidlerine âbide yapmıştır. DENİLMİŞTİR.

    Saygıyla selamlarım..

    Bedri Tahir Adaklı

    Cevap Yaz
  • Mahmut Nazik
    Mahmut Nazik 30.11.2010 - 12:30

    İnsanı yüceltmek! ? Ne yüce bir söz; ne kadar ulvi bir hedef!
    Ama nasıl?
    Şeytandan gayrı her yaratığın secde ettiği insan;

    Yoklukla sefaletle, adaletsizlikle, kutsal değerleriyle alay edercesine araç ederk aldatmakla , zülmün önünde diz çöktürülmüşse, tanrıya sığınmışlığın verdiği saflığı kendine bir silah olarak kullanılıyorsa, nerden başlamalı..

    Hani yaratan ne kadar tevvekkülü, sabırı telkin eder , sabırlı insanı severse; Şeytan da sabırı o kadar sever , sabırlı insan işine gelir desem...

    Söyleyeceğin ilk söz, kuracağın ilk cümle , bilirim hizbuşşeytanın ezberlettiklerine ters bir söz olacaktır. Salacaktır işçi arıları üzerine..

    ..............
    Bilirim ne desem boş
    Bakmazlar ne dediğine
    Kurt olmaya gör
    İştahın çekerse kuzuyu
    Her şey bahane
    Şeytan hükmetmiş bir kere
    Sözün geçmez yüreğine

    Hangi vicdana sığar bu
    Hangi kitaba hangi dine
    Tanrı bile sevmez de kötüyü
    Atar cehennem ateşine

    ....

    ELİNE EMEĞİNE KALEMİNE SAĞLIK NEJDET BEY... GÜZELLİKLE KALINIZ..

    Cevap Yaz

Bu şiir ile ilgili 3 tane yorum bulunmakta