Ben
Nice deryalar dizdim katreye
Kitab-ı âlemi yazdım heceye
Lisanımda kalmadı gayrı hacet
Söyletemedim aşk şehadetini lebine
Sen
Ey sahte sözlü kime bu şikâyet
Dilde aşık mı olunurmuş hayret
Ebubekir gibi sadık yoldaş olsan
Duyarım kokusunu yüreğinin elbet
Ben
Büyüler tılsımlar ve simyalarla
Kapısında gönlünün bin bir ahlarla
Aciz bedenimde bir can varken
Nice bu yakmaktır ateş yakan odlarla
Sen
Müptelan ben değil hülyalar senin
Gözün ben değil dünyada senin
Halilullah gibi can dost olsan
Odlar mı yakar bedenini senin
Ben
Aşıklara kıldıysa Mevlam sultan
Zamanın olmasıdır ahir zaman
Elden bırakmışken kulluğu ahali
Bencileyin var mı aşka köle olan
Sen
Ey noksan dinli bırak zünnarı
Ölmüş bedeni kokuşmuş canı
Habibullah gibi yar olsan
Burağı binek kanat edersin aşkı
İstanbul-2010
Kayıt Tarihi : 17.11.2020 08:21:00
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.
![Metin Zengin](https://www.antoloji.com/i/siir/2020/11/17/meczupname-den.jpg)
Habibullah tabiri ne kitapta ne de sünnette-sahih hadislerde- yer almayan uydurma bir tabirdir. Resulullah-sav-için Rabbimiz böyle bir tabir kullanmadığı gibi resulullah-sav-da böyle bir unvanı olduğundan asla bahsetmemiştir.
Miraç olayı Kur'anda sadece"MEARİÇ-MİRAÇLAR-" suresinde geçer ve orada bu eylemi sadece meleklerin gerçekleştirdiklerinden dem vurulur. "İSRA" suresinin 1. ayetinde ise Allah-cc- bir abdini geceleyin Mekkeye uzak bir mescide kadar yürütüp onun çevresindeki bir kısım delilleri ona gösterdiğinden bahseder ama aynı surenin 90 ayetinden 96. ayetine kadarki ayetlerinde resulullahtan miraç yapmasını isteyen müşriklere itiraz ve reddiye vardır. Oradaki ayetlerde böyle bir eylemin ancak melekler tarafından gerçekleştirilebileceğine ve resulullahın sa bir melek değil normal bir insan olduğuna vurgu vardır. Aynı mevzuya bir reddiye de "ENAM" suresinin 35. ayetinde vardır ve orada da resulululah-sav-ın böyle bir şeyi yapmasının mümkün olmadığına vurgu vardır.Yani, Resulullah-sav- Burak denen bir varlığa binerek böyle bir yolculuk gerçekleştirmemiştir. Zaten Kur'anda Burak ve Refref ismi de yer almaz.
Aşk tabiri de aynen miraç olayı gibi dine sonradan sokulan bir tabirdir. Çünkü böyle bir tabir ne ayetlerde ne de sahih rivayetlerde yer alır. Bu tabiri İslam'ın teessüsünden iki üç asır sonra tarikatçılar ve tasavvufçular uydurmuştur. Allah-cc- bizlere her şeyin vasat olanını emrettiği gibi sevginin de vasat ve meşru olanını salık vermiştir ki bunun adına muhabbet-i meşrua diyoruz.
Hayırlı çalışmalar.
TÜM YORUMLAR (1)