Titrerse bedenim ecel yüzünden.
Elinle yüzüme dokunup gönder.
Biterse sözlerim çıkmaz özünden.
Ezelden korkumu sakınıp gönder.
Çatlamış dudağım uçuk yanığı.
Gözlerim yüzümün canlı tanığı.
Beni kör kuyularda merdivensiz bıraktın,
Denizler ortasında bak yelkensiz bıraktın,
Öylesine yıktın ki bütün inançlarımı;
Beni bensiz bıraktın; beni sensiz bıraktın.
Devamını Oku
Denizler ortasında bak yelkensiz bıraktın,
Öylesine yıktın ki bütün inançlarımı;
Beni bensiz bıraktın; beni sensiz bıraktın.
Ve Aleykümüsselam..!
Öncelikle şu hususu bir açıklığa kavuşturayım. Bizim ölülere yaptığımız dua, istiğfar onlara ulaşıyor mu, onlar için fayda sağlıyor mu? Rabbimiz buyuruyor ki:
“Onlardan sonra gelenler; Rabbimiz! Bizi ve bizden önce inanmış olan kardeşlerimizi bağışla….” (Haşr 10)
Ayeti kerimede görüldüğü üzere Allahu Teala “bizden önceki iman eden” ölmüşlerimize dua etmemizi öğretiyor…
Resulüllah Efendimizin de bu konuda yol gösterici bir hadisi vardır. Ebu Useyd Malik ibni Rebia es-Sâidî (Radıyallahu anh) şöyle dedi:
Bir gün biz Resulüllah Sallallahu Aleyhi ve Sellem’in huzurunda otururken, Selemoğulları kabilesinden bir adam çıkageldi ve:-Ya Resulallah! Anamla babam öldükten sonra onlara yapabileceğim bir iyilik var mı? Diye sordu. Resul-i Ekrem şöyle buyurdu:“Evet! Onlara dua eder, günahlarının bağışlanmasını dilersin, vasiyetlerini yerine getirirsin, akrabasını koruyup gözetirsin, dostlarına da ikramda bulunursun” (Ebu Davud, Edeb, 120; İbni Mace, Edeb, 2)
Evet, demek ki ölen bir Müslümanın arkasından dua etmek ona fayda veriyor… Peki, Kur’an okunur mu?
Peygamber Efendimiz Sallallahu Aleyhi ve Sellem şöyle buyuruyor:
“Ölülerinize Yasin Suresi’ni okuyunuz” (Ebu Davud Cenaiz, 24; İbni Mace cenaiz, 4; Nesai)
Bu hadis-i bir sahabeden geldiği için reddedenler olabilir veya manasını “ölüm esnasında” olarak tevil edenler olabilir ancak bir çok hadis alimi bunu hasen kabul etmiştir ve ölüye Kur’an okunacağına delil olarak almıştır. Ve şu hadis-i şerif de bunu destekleyici mahiyettedir: “İçinizden birisi öldüğü zaman, onu durdurmayınız ve onu kabrine koyma hususunda acele ediniz. (Sizden birisi de) Ölünün başucunda Fatiha suresini, ayakucunda da Bakara suresinin sonunu okusun” (Taberani, el-Mu’cemu’l-Kebir, XII 340, Beyhaki,Şu’abu’l-İman, VII, 16 H. NO: 9294)
Yine şu rivayet, bu hadislerin manasını güçlendirmiştir:
Sahabeden Leclac (Radıyallahu anh) oğluna vasiyette bulunurken şöyle demiştir:“Oğulcuğum! Ben öldüğüm zaman beni mezara göm! Beni mezarıma koyduğun zaman şöyle söyle: Bismillahi ve alâ milleti Resulüllah. Sonra da üzerime toprak atarak onu düzle. Daha sonra da, başucumda Bakara Suresi’nin baş tarafını ve son kısmını oku. Zira ben Hazreti Peygamber’in böyle dediğini duydum.” (Taberani, XIX, 220, 221; İbn-i Asakir, Tarihu dimeşk, XXXXX, 292; Beyhaki, IV, 56)
Ahmed b. Hanbel de şöyle demiştir:
“Kabristana girdiğinizde Ayet’l-Kürsi ve üç defa ihlas suresini okuyarak şöyle dua ediniz: “Allahım! Onun ecrini şu kabir halkına ulaştır” (ibn Kudame)
Bütün bunlar ölünün ardından Kur’an okunmasına ve sevaplarının hediye edilmesine kafi gelen delillerdendir. Meşhur bir hadis-i şerifte ölünün üç şey ile amelinin kesilmeyeceği bildirilmiştir.
1-İnsanların faydalanacağı bir hayır, 2- Hayırlı bir evlat 3- Faydalanılan ilim… (Dârimi, Mukaddime, 46)
Hayırlı bir evlat neden ölüye faydalı olsun ki? Ya da arkada bırakılan bir ilim neden ölünün defterine yazılsın?
Demek ki hayırlı bir evladın besmelesi, güzel ameli, hayırlı işinden bir hisse ölü ebeveynin amel defterine de yazılıyor. Böyle olduğu halde o evladın okuduğu ve ruhuna hediye ettiği Kur’an nasıl yazılmasın ki?
Haşr 10’da belirtildiği üzere dualarımız onlara ulaşıyorsa, okuduğumuz Kur’an-ı Kerimler neden ulaşmasın?
Bunun aksinde Peygamber Efendimizden ve sahabelerinden de bir rivayet yoktur… Ölünün arkasından Kur’an-ı Kerim okunabilir, istiğfar edilebilir, onun adına hayır yapılabilir.
Saygılarımla..!
Tebrikler! Sn.Hatice Kutsal Hanımefendi.
Gönlünüze sağlık.
Saygılarımı sunarım..!
-
-Çok ince çizgiyi kaçırmayalım, Hz.Kuran'ı diri okur hasıl olan sevabı merhuma hediye eder.
Nasıl ki sağ iken diktiği ağaçtan ölünce kişi yiyemez ama, yiyenler tarafından o kişiye sevap yazılıyor, burada da okunan fatiha ile Allah'ın merhuma Rahmeti ile Merhameti ile muamelesi için temenni edilir.
Ayrıca Kuran 2 kere inmiştir. Birinci inişi peyderpey Alak suresi ilk 5 ayeti ile başlamış,
İkinci inişi toptan 1 gecede inmiştir.
Fatiha 2 kısım 1. kısım Allah kuluna kendini tanıtır 2.kısım dua etmeyi öğretir.
Günün şairini ve şiirini tebrik ediyorum.
Kaleminize sağlık.
Elbette ki Kur'an'nın kapılarına açan Fatiha'dır.
Fatiha'yla başlayan, surelere devam eder.
Dualarını da eksik etmez.
Ana kapıdan girmeden diğer kapılar açılır mı Cihat Bey?
Saygı ve selamalrımla...
Fatih açan demektir de Fatiha suresinin cennetin kapılarını açacağı hangi ayette ve hangi hadiste geçiyor acaba Hikmet bey? Fatiha suresi cennetin anahtarı değil Kur'anın giriş suresidir. Yani bu sure Kur'an surelerini açan bir kapı ve anahtar demektir.
Yaprağım dökülmüş mevsimim hazan.
Geldi sıran diyor yazımı yazan.
Suyumu ısıtmış kaynıyor kazan.
Solunca bedenim yıkayıp gönder.
Çok anlamlı buldum günün şiiri olmayı hak etmiş beğeni ile okudum
Tebrik ederim gönlünüze sağlık Hatice hanım
Kesra bey, Kur'an ölüler için değil diriler için indirilmiştir. Allah-cc- bunu Kur'anda en az yüz yerde dile getirmiştir ki bunlardan iki tanesi de YASİN suresindedir. Yasin suresinin 5., 6. 69 ve 70. ayetlerinin meallerine bakarsanız bunu açıkça görürsünüz.
MERHUMA FATİHA OKUNUR
Güne getirilen şiir vesilesiyle şaire Hatice Kutsal'ı içtenlikle tebrik ediyorum.
Şiiri, gerçekten beğenerek okudum.
Her bir dizesi özenle yazılmış.
Gerek dörtlüklerde, gerekse şiirin tamamında konu bütünlüğü gayet güzel ve mükemmel işlenmiş.
Anlatım da yerli yerinde.
Doldurma dize yok.
Uyağa mecbur kalınmamış.
Ölçüde sıkıntı yaşanmamış ve hatta duraklarda bile aksama olmamış
Güzel bir şiir.
Ozan tarzını aşna şairane bir şiir.
Hayatın son demleri, gidişin mendil sallanmayacak anları anlatılmış.
Serbest şiirlerine de baktım. Onların da tadı, hazzı başka...
...
Şöyle bir kez daha farklı bir anlayışla şiiri gözden geçirdim.
En az 5 - 6 kelime, dolaylı olanlar hariç, İslâmî terimler ve ögelerden seçilmiş.
"Kırmızı kuşağı bağladı babam."
... dizesinde olduğu gibi bir anlayışa, geleneğe sahip çıkılabiliyorsa, kültürü ve inancı aynı olanların temel manevî değerleri benimsemiş olması ve işlemesi neden sorgulanır, anlamadım.
İnananlar için elbette ki 'Fatiha'nın yeri çok büyüktür.
İstanbul'un kapılarını açan Mehmet'e "FATİH" diye boşuna denilmemiş.
Cennetin kapılarını açacak olan da "FATİHA"dır.
"Merhum" rahmetli demektir. Rahmet'e inanan "Fatiha" okumalı.
...
Şaire Hatice Hanımı tekrar tebrik ediyorum.
Şaire hanımlar gerçek kutsalları hazmedemediler her halde? Cevabi yorumlarımızı toptan sildiklerine göre mahşerde davalaşmayı göze almışlar demektir.
tebrikler kutlarım
Bu şiir ile ilgili 12 tane yorum bulunmakta