Madenciye Şiiri - Aynur Uluç

Aynur Uluç
498

ŞİİR


14

TAKİPÇİ

Madenciye

bakire karanlık
yeraltı şehri
ekmeğin karnına inilen göz
gerçek sırat

siyahın en mutsuzu
kaybolmak duygusu
yoğun kömür kokusu
can çekişen nefeste saklı
artan her santigrat
magmaya yaklaşımın korkusu

duyuyorum sessiz çığlığınızı
her galeride damar damar atıyor
pamuk ipi bir aorttan
bakıyorsunuz dünyaya

dudaklarınızda
eleğinden kan sızdıran selâm
ziyafetleriniz sefer tasında
yüreği kar beyazı
kara suratınızda
korkusuzluğa mahkûm ifade

mahkûm…
çünkü çatırdıyor kırılmıyor yaşam
çam ağacının güvencesinde derken
niye ani geliyor ölüm
azrail kılığında
yeli pençesinde...

Aynur Uluç

Evrensel Kültür- 2010 / Sayı 222


Not: Maden ocağında kuyu ve üretim yerlerini mal ve can emniyeti bakımından çalışabilir duruma sokmak ve çalışabilir durumda tutmak için yerine göre ağaç, demir ve beton kullanılarak kenarlara destek yapılır. Bu işleme tahkimat denir. Ağaç olarak ise madende özellikle çam ağacı kullanılır. Çünkü bu ağaç yapısı gereği kırılırken birden bire kırılmaz, o esnada ses verir. Çıkardığı çıtırtıya göre kırılma hızı konusunda bilgi de veren bu ses, o bölgeye yeni destek yapılması açısından madenciye zaman verir.

Aynur Uluç
Kayıt Tarihi : 24.2.2006 09:15:00
Yorumunuz 5 dakika içinde sitede görüntülenecektir.
  • Ayhan Kurudere
    Ayhan Kurudere

    öncelikle söylemek istiyorum ,naçizane ,halktan sıradan biriyim,ve benim sanatım okumak ,^^okur^^belirteyim hemen kendimi o makamada uygun bulmuyorum,yani yeterince okur makamına layık değilim,buna diyelimki iyi bir okur olmaya çalışan, okuduğunun içine düşmeye çalışan, adam gibi okur olmaktan bahsediyorum yani ,çakma okur olmaktan değil :))bu şiiri okumadan önce şairin ^^az gittim çok döndüm^^isimli kitabını okumak o kitapla tanışmak nasip olduğu için şiiri okuyunca hiç yabancılık çekmedim ,hemencecik kanım kaynadı şiire,buradan yola çıkarak daha çok yorumlara kafa patlatmayı yeğliyorum şu an çünkü burada benden çok daha iyi içeriğini değerlendirecek bir çok kalem var ,şairin ve gerekse diğer yorumları ile katkıda bulanan canları incelediğimde şunu anlıyorum,şiir yazılıp şairden ayrıldığı zaman okuyucuyla buluşmaya gittiği amandır ,işte o anda şiir artık şairiyle değil okuyucuyla sevişmeye başlıyor,ama anlıyorumki her ne kadarda şiir şairini aldatsada şair her defasında onu affedebiliyor boşamıyor şiirini :)ve onu yanına çağırıp zamana yer ve mekana ve kendine göre yeniden süsleyip anlamlandırabiliyor,ve her defasında şiiri kendini yine aldatacağını bildiği halde ,,işte şiirin bu yanıyla ilk kez tanışmış oluyorum,şiir biz okuyuculara birden fazla gelebilir her gelişinde yeni ve değişmiş anlamlar yüklenerek gelebilir,hepsini geçtim bunu itiraf edebilen şair ilk kez tanık oluyorum,kul kelamı çok etmeyim söz kanatlıdır :) okuma sanatının bir çırağı olarak evet yanlış okumadınız ( tabii hala okuyan varsa çünkü bu site terk edilmiş uçsuz bucaksız bir şehir gibi hatta ülke gibi duruyor,)yazmak bir sanattır okumakta o sanatın kardeşidir,yorumlarımı şiirin güzelliğini anlatmak için kullanmadım,zaten şiir çok nazlı bir konu işliyor, içyüzü tamamiyle hüzünlü. bu şiirin yanağına bi öpücük kondurasım geldi.
    en içten hürmetlerimle

    Cevap Yaz
  • Ömer Ekinci Micingirt
    Ömer Ekinci Micingirt

    Maden ocağına can atan ne kadar işsiz var ülkemizde...

    Sokalar ...

    Sokak Çocuğu

    Gel beraber günlüğünü yazalım,
    Suçlu biziz sen değilsin kömür göz.
    Hortumlandık affet bizi güzelim,
    Suçlu biziz sen değilsin kömür göz.

    Sen gelirsin nere kaçsam gözüme,
    Gel bu akşam başını koy dizime,
    Köprü altı tükürüyor yüzüme,
    Suçlu biziz sen değilsin kömür göz.

    Can yavrucuk köpek kadar korunsan,
    Karnın açtır bir yuvada barınsan,
    Sırça köşke! Tinerciysen, sorunsan,
    Suçlu biziz sen değilsin kömür göz.

    Zengin çoktur zekâtını vermeli,
    Çözüm gerek devlet kafa yormalı,
    Şaşı gözler artık bunu görmeli,
    Suçlu biziz sen değilsin kömür göz.

    Ellerin çok isli bakışın acı,
    Deşildi çıbanım sensin ilacı,
    Ömer’e gardaş ol gitsin utancı,
    Suçlu biziz sen değilsin kömür göz.

    21.09.2005 Bursa
    http://www.omerekincimicingirt.com





    Cevap Yaz
  • Nilgün Aras
    Nilgün Aras

    Sayfada geçirdiğim zamanın farkına varınca şaşırdım. Fakat kendi açımdan helal edebileceğim bir zaman.

    Ne güzel, ne içtenlikle, ne olgunlukla yazmış yorumcular.
    Ne güzel, ne içtenlikle, ne olgunlukla karşılamış her seferinde şair.

    Ve en muhteşemi, tüm bunların şiir için,
    daha iyiye, daha güzele varması için yapılmış olması.

    Beğendiğim ve önem yüklediğim bir şiirin yaratılış öyküsünü, gelişim çizgisini öğrenmek de çok ama çok ayrı bir keyif oldu.

    Ve tüm eleştirilerden çıkardığım dersler. Bir kısmını kulağıma küpe yapacağım kesin.

    Cevap Yaz
  • Temel Kurt
    Temel Kurt

    insanın içindeki cevherleri çıkaran madencilerden birinin kazmalarıyla derinleşmiş bir kuyu gibi şiirlerin

    bir sözcükte bulaşan iki güzel harf ve de;

    'iŞÇi'

    Cevap Yaz
  • Şahin Ertürk
    Şahin Ertürk

    BİR MADENCİ OLARAK duyarlılığınız için teşekkür
    ederim...MADENCİYİZ adlı şiirimi GÖNÜL SAYFAMI ziyaret ederseniz okuyabilirsiniz...Sizi
    okumak bana zevk mutluluk verdi...
    ADAM GİBİ SEVEN ADAM/ŞAHİN ERTÜRK
    NÖBETÇİ ŞAİR

    Cevap Yaz

TÜM YORUMLAR (26)

Aynur Uluç