--Kutsal Şiiri - Yorumlar

Ahmet Bektaş
829

ŞİİR


5

TAKİPÇİ

Kutsal

Kutsallık, kutsayana özgü algılarla oluşan kanaatle belirlenir. İzafidir.

“Küçük Prens / Saint- Exupéry” (Okumamışsanız mutlaka okuyun, tavsiye ederim) Orada küçük bir gezegende tek başına yaşayan bir kral vardı. Uyruk olmadan krallığının tadına varamayan bir kral. Bu durumda kral bile sayılmaz…

Bir ilahiyatçı bas bas bağırıyor “takva” diye. Mütevazı, gerçek takva sahibi olan nasibini insanlar arasında aramaz. Takva sahibi beklentisiz olur. Günümüzde bazı din adamları, şeyhler, cemaat liderleri insanlar arasında takva ile yükselme peşinde! Takvayı insanlar arasında makam olarak algılayan bir kesim de bazılarını kutsama peşinde. Bu da “Dini otorite”nin oluşmasına sebep oluyor. Otorite ise özgün din algısını sınırlıyor. Dini inancı standart hale getirmek istiyor. Bu da insanın nihayetsiz algı ve yeteneğini kısırlaştırıyor. Özgün olmayan ezber, dolma inanç ise taklidi oluyor, tahkiki değil.

Tamamını Oku
  • Jale Keskin
    Jale Keskin 28.08.2009 - 22:22

    Kitaplarımızı bir duvardan indirebilsek açıp bir okuyabilsek herşeyi daha iyi anlayacağız ya. Kulaktan dolma şeyler daha mı kolay geliyor bilmiyorum...Oldukça anlamlı bir paylaşım. Yazan yüreğe saygı ile.

    Cevap Yaz
  • Ahmet Bektaş
    Ahmet Bektaş 20.08.2009 - 21:15

    Mübarek zaten dedik nakil olmasın özgün olsun.Yazıda da dedik. Hala nakil peşinde olmayalım.

    Cevap Yaz
  • Cihat Şahin
    Cihat Şahin 20.08.2009 - 21:09

    Ahmet bey bu felsefelerinizi kimden naklen aktardınız bilmiyorum.ama bidayette'Takva'tabirini,tarifiniz,kitap ve sünnete uymuyor!
    Takva; Allah(cc)tan korkup,yasakladıklarından sakınmaktır.sizin tariflerinizle takvanın zerrekadar alakası yoktur.
    'kudsilik ve kudsama' tariflerinizde indi ve beşeri mülahazalar!
    kudsi olan;ancak ve ancak Allahın ve resulunün emrettikleridir ve onlarla alakalı mukaddes kıstaslardır.kudsama yetkisi Allaha ve resulüne aittir.
    Evlilik,hırıstiyanlıktaki manada kudsi değildir.o hayırlı neslin devamı için bir gerekliliktir.farz değil sünnettir.
    evlenmek kadar boşanmakta normaldir.bu resulullah(sav)ın hayatında ve ashab-ı kiram(r.a.hüm)ın hayatlarında mükerrer defalar vuku bulmuştur.hiç kimse anlaşamadığı biriyle ömür boyu beraber olmaya mecbur değildir.
    Din ne tamamen naklidir nede tamamen aklidir.
    yani,hem nakli hem aklidir.onun için akl-ı selim sahibi alimler içtihatlar yapmışlar ve mezhepler ortaya çıkmıştır.
    akl-ı selim sahibi ilimde rasih olmayanların dinin nasları ve muhkematıyla oynamaları kesinlikle yasaktır.
    bu beşeri anayasalardada böyledir.kaldı ki,bu ilahi bir yasadır ve son hak dindir.kaynağı,vahiydir.her önüne gelen onda tahrifata yönelirse,hak din olmaktan çıkar,batıl dinler sırasına düşer.
    bu din ise kıyamete kadar taahhüdü rabbani altındadır.onu kimse tağyir ve tebdil edemez!
    siz piyasadaki ananeleri ve örfleri din yerine ikame eden ami ve cahilleri örnek göstermeyin.
    dinin aslı ve faslı,sadece kur'anda ve sahih hadislerdedir.
    hayırlı çalışmalar,hayırlı ramazanlar.

    Cevap Yaz

Bu şiir ile ilgili 3 tane yorum bulunmakta