Zorunlu ihtiyaçların karşılanmasıyla kolektif alan temelinde, herkesle herkesin olan; düzenli bir kolektif etki vardı. İşte buluşçu, hileci kişiler "bu etkiye mülkün sahibi olan El" adını verecek yorumlama ve anlatımlar içinde olmakla kimi kişi sahipli buluşlarını yapacaklardı.
Zaten El mana anlayışı içine girilmesine katkı verecek durum da kolektif güç üzerinde yapılacak ben merkezli hayaller ile oluşacaktı. Bu tür hayalleri akıl eden kişilerin tamah, eylem ve uygulamalarından doğan dallanma, çatallanmalar; kolektif sürecin bencillik içine kaymasına neden olmuştu. Bu anlayışla "kolektif etki El 'in gücü" sayıldı.
Kolektif etkiyi El 'in gücü olarak tarif eden buluşçu, hileci enfeksiyon; El 'in bu gücüne El 'in mülk sahibi olma anlam ve sıfatını verdiler. El 'e yapılan mülk sahibi anlayışla kolektif etkili kolektif güç, El 'in üzerine tescil edilmişti.
Buluşçu ve kurnaz kişilerin kolektif güç ile kolektif etkiyi kişi mülkü yapma fikri diğer kişilerdeki bencil tamahın uyanmasına da hitap oluyordu. Bencil tamahı okşayan bu hitap kişileri bu fikre yatkın kıldı. Bu tür yakınlaşıcı anlayış içinde yapılacak adım adım düzenlemelerle, kolektif gücü ve kolektif etkiyi özelleştireceklerdi.
Denizler ortasında bak yelkensiz bıraktın,
Öylesine yıktın ki bütün inançlarımı;
Beni bensiz bıraktın; beni sensiz bıraktın.
Bu şiir ile ilgili 0 tane yorum bulunmakta