Aşganada abır, şorun miliği burada.
Arif olanların sözleri dinlenir orada.
Kebirhazeyinlerin kürsüleri burada.
Cenk kitapları okunan kültür orada.
İlk önce miski amber esans sürülür.
Kürsü başında besmele ile oturulur.
Nefsi kibir e sükût yorganı çekilir.
Dilde kelam gönülden ikrar edilir.
Kürsü sohbeti öğretir edebi beşer.
Memleketimin geçmişi geleceğe eser.
Hu çekti mi ihlas ile gönüller şaheser.
Har olunur, kalpler arzular Kevser.
Günahlara tövbe Mevla’ya dua edilir.
Hay, Kayyum, Azmişana şükür edilir.
Dilek duası ardından salavat getirilir.
Ev sahibi Osmankadıya dualar edilir.
Dua biter sohbet kültürü başlar kibar.
Kürsü başı ayaktadır tesbihi kehribar.
Cenk hikâyeleri kahramanlık ve itibar.
Kör Yusuf, Behlül ÖZER’in kelamıkibar .
Mehmet ÖNDER
14.01.2021
Kayıt Tarihi : 14.1.2021 13:32:00
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.
Memleketimin eski güzelim evlerinde; kış mevsiminde kullanılan, adeta soba görevi yapan, özel olarak düzenlenmiş kürsüler vardı. Kürsü etrafında ısınmak, sohbet etmek, eğlenmek amacıyla bir araya gelinmesine “ kürsü başı ” denilirdi. Kürsü başı günümüzde uygulanmasa da Darende’nin tüm köy ve kasabalarında yaşanılmış bir zenginliktir. Memleketimin bir kültürel öğesidir. Birlikteliğe vesile ortamlarımız sadece kahvehanelerle sınırlı kaldı. Şiirimle bu kültürün unutulmamasını amaçladım. Kürsü geleneğinin yaşatıldığı, dost meclisi ortamların devam etmesi dileğiyle.
Bu şiire henüz hiç kimse yorum yapmadı. İlk yorum yapan sen ol!