Hazreti İbrahim, niyazda bulundu
Bir çocuğum olduğunda, kulundu
Bu çocuk sana, kurban olundu
Hazreti İsmail doğdu, arz olundu
Zamanı gelince, Hz. İbrahim sözünü tutmadı
Bu sözü bilen, Hz. İsmail ise, bunu yutmadı
Yüce Rabbim, Hazreti İbrahim i, kutlamadı
İsmail, kurban etme diye, babasının elini tutmadı
Her ikisi, sonuçta görevlerini yerine getirdi
Hazreti İbrahim, Allah tarafından, bıçağı yitirdi
İsmail ise, teslimiyetinden dolayı, imtihanı bitirdi
Yüce Rabbimiz, Koç göndererek, sınavı sona erdirdi
Her yıl kutladığımız, Kurban Bayramı, bunun simgesidir
Dinimizin emri olan, Kurban kesmek ise, İslam gemisidir
Kevser Suresindeki Kurban ise, Peygamberimizin nişanesidir
Vacip olduğu halde, kesmeyenler ise, ümmetin gerisindedir
Bu duygularımla, Kurban Bayramınız mübarek olsun
İslam’a ve İnsanlığa, hayırlara ve barışa, katkısı olsun
Bayramlar, kardeşliğin ve birliğin, hep simgesi olsun
Nice bayramlara diyerek, bu şiir sizlere armağan olsun
15.11.2010
Fikret Gürsoy
ARAŞTIRMACI-YAZAR-ŞAİR-PROGRAMCI
Kayıt Tarihi : 25.11.2009 03:24:00
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.
Kurban Yüce Allah'ın rahmetine yaklaşmak için ibadet niyeti ile kesilen özel hayvandır. Kurban bayramı günlerinde (ilk üç günde) böyle Allah rızası için kesilen kurbana (Udhiyye) , bunu kesmeğe de 'tazhiye' denilir. Kurban Bayramında ibadet niyeti ile kurban kesmek, hür, mukim (yolcu olmayan) , Müslim ve zengin kimseye vacip dir. Zenginden maksat, temel ihtiyaçlarından başka, artıcı olsun olmasın, en az iki yüz dirhem gümüş değerinde bir mala sahip olan, fitre vermekle yükümlü olan kimselerdir. Kurban kesme günlerinde (kurban bayramının ilk üç gününde) kurban kesmeğe gücü varken kurban kesmeyip de sonra fakir düşse, buradaki vücub üzerinden düşmüş olmaz. Kurban kesme yükümlülüğü, İmam Azam ile İmam Ebu Yusuf'a göre akıl ve büluğ şart değildir. Bundan dolayı zengin olan bir çocuğun veya delinin malından bunların velisi kurban keser. Bu çocuk veya bu mecnun o kurbanın etinden yer. Geri kalan kısmı da, elbise gibi aynından faydalanacakları bir şeyle değiştirilir. Fakat İmam Muhammed'e göre, kurban yükümlülüğü için akıl ve büluğ şarttır. Bundan dolayı çocukların ve mecnun olanların mallarından kurban kesilmesi gerekmez. Fetva da buna göredir. Velileri onlar adına mallarından kesecek olsalar, kurban bedelini onlara ödemeleri gerekir. Ancak bir kimsenin kendi malından çocuğu için kurban kesmesi mendubdur. Vacip olan kurban görevi, Hak yolunda fedakârlığın bir nişanıdır, Yüce Allah'ın verdiği nimetlere karşı yapılan bir şükürdür. Bunun sonucu da sevaba ulaşmak ve birtakım belalardan korunmaktır. Şu gerçek de bilinmeli ki, insanların ihtiyaçları için yeryüzünde yüz binlerce hayvan kesiliyor. Fakat bunlardan yalnız durumları yeterli olanlar yararlanıyor. Kurban Bayramında ise, Hak rızası için birçok hayvan kesiliyor. Bunların etlerinden ve derilerinden çok fakir kimseler de yararlanıyor. İktisadi olan mesele, dini ve ahlaki bir mahiyet kazanıyor. Şahıs menfaati yerine toplumun menfaati bulunmuş oluyor. Bunun için kurban kesilmesi, İslam'a ait insani ve sosyal büyük bir fedakârlık demektir. Kurban kesilmekle, kesilen hayvanların sayısı çok artmış olmaz; çünkü kurban kesilen günlerde kasapların kestiği hayvan sayısı azalır ve böylece o günlerde aynı miktar hayvan kesilmiş olur. Kendi zevkleri için her gün binlerce hayvanın kesilmesini çok görmeyenlerin, senede bir defa Allah rızası için bir miktar hayvanın muhtaçlar yararına olarak Kurban adı altında kesilmesini çok görmeleri, doğrusu büyük bir düşüncesizliktir. Sonuç: Kurbanın meşru olması, din, ahlak ve toplum yararı bakımından birtakım hikmet ve hacetlere dayanır. Bunu değerlendirmeyecek bir akıl sahibi olamaz. Kurban bayramının arifesinde, sabah namazının farzının hemen akabinde teşrik tekbiri getirilir. Kurban bayramının dördüncü günü ikindi namazının farzında son kez teşrik tekbiri getirilerek, toplamda 23 vakit namazda teşrik tekbirini okumak vaciptir. Eğer farz namazlarının akabinde teşrik tekbirlerini unutanlar, bunların kazasını yapamaz. Teşrik tekbiri şu şekilde okunmalıdır. ALLAHU EKBER ALLAHU EKBER LAİLAHE İLLALLAHU VALLAHU EKBER, ALLAHU EKBER VELİLLAHİL HAMD. FİKRET GÜRSOY ARAŞTIRMACI-YAZAR-ŞAİR-PROGRAMCI-İLAHİYATCI
Mesut Özbek
İslam’a ve İnsanlığa, hayırlara ve barışa, katkısı olsun
Bayramlar, kardeşliğin ve birliğin, hep simgesi olsun
Nice bayramlara diyerek, bu şiir sizlere armağan olsun
mükemmel bir çalışma bilmukabele bayramınız bayram olsun saygı ve muhabbetle
kutlarım
namık cem
TÜM YORUMLAR (93)