Kuran İle Diyalog-3
Tüm Sureler İniş Sıralarına Göredir
(Öncekiler Diyalog 1 -2)
& Kamer &
İşte geldik Kuranın ikinci kalesine
Şartlar uygun olursa varırız zirvesine
On dört asır rastlamadım oraya çıkana
Başlayalım şimdi ağır ağır tırmanmaya
Nasıl yardım edilirse beden gözü köre
Nasıl yardım edilirse kulağı sağıra
İtilmese sağlıklı olanların dışına
Onlarda sahiptir sağlıklıyla aynı hakka
Yardım etmektedir kuran akıl gözü köre
Yardım etmektedir akıl kulağı sağıra
Ruhen yarım etmek ister öksüze yetime
Bedenler gibi ruhlar da muhtaçtır yardıma
İnançlılara yardım yapılmalı inançla
Akıllı olanlara da yapılır akılla
Yardım istemeyenlere yapılamaz asla
Değiliz istemeyene vermek zorunda da
Mucize istendi verildi ay bölünerek
Parmak işaretiyle ikiye ayrılarak
Amaç inananı daha da inanır etmek
Onları batıl yollardan hak yola çevirmek
Gerekir gerçeği görenleri unutmamak
O yüzden gerekti ay'ı tekrar birleştirmek
Bunu anlayan olmadı bin dört yüz yılda
Yaratılışcı bilimci neyin savaşında
Kamer Suresine girmek için giriş yaptım
Tüm sırları ayet üç dört beş'te sıraladım
İşte o sihirli mucizevi sözler şunlardır
İnanç ve bilim yobazları anlamamıştır
Onlara kuran'ı kolaylaştırdık denmiştir
Öğüt alın denmiş alansa görülmemiştir
Bu sözler tekrar tekrar anlatıldı onlara
On yedi yirmi iki otuz iki ve kırkta
Aynı cümle dört kez tekrarlanmış tek surede
Gerçeği görün diye anlayıp kavrayıp da
İnsan için çalışıyoruz diyor açıkca
Hak yola gitmeniz içindir çabamız da
Her insanın varacağı mutlak yeri vardır
Öğütler bilgelerden bize aktarılmıştır
O öğütler büyük nimet büyük hikmetlerdir
Kötülüğü önleyen yollar içermektedir
Gerçek manada Ay ikiye ayrılmış mıdır
Yoksa o söz içinde gizli gizler mi vardır
Bilimsel olarak böyle şey olmaz imkânsız
Onun için asıl gerçeği aramalıyız
Gerçekler nerde gizlidir nasıl bulmalıyız
Surelerin geliş sırasına bakmalıyız
Başka şekide gerçeklere ulaşamayız
Anlaşılacak şeyi anlaşılmaz yaparız
Onun için Sad suresine iyi bakmalıyız
Gerçek onda gizlidir onda aramalıyız
& Sad &
Kamer Suresinden sonra gelir Sad suresi
On da görünüyor Kamer'in eleştirisi
O zirveden görünür felsefenin güneşi
Aşağıdakilerin boşadır çırpınışı
Bilgeler toplamalıdır tüm dikkatlarini
Konumuz değil sıradan insanların işi
Muhammed'i kınar muhammed'in düşmanları
Açık açık yaşadılar gururu kibiri
Ortada idi Muhammed'in yalancılığı
Hiç görünmemiş ay'ın ikiye ayrıldığı
O olay oldu haklılıklarının kanıtı
Yaşadılar haklılığın haklı onurunu
Ortada'imiş yalancının yalancılığı
İnanılacak şey değil Ay'ın bölündüğü
Bitirdik sandılar Muhammed'i hem Kuranı
Muhammed savunmak zorunda iken yalanı
Onlar savunamayacak mıydı gerçekleri
Savunamadılar çünkü Rab Muhammed'leydi
Apaçıktır ikinci ayetin haklılığı
Kötünün gerçeği de yanıltır kötüyü
Sözü tekrarlayalım görünsün büyüklüğü
Kötünün gerçeği de yalanlar kötüyü
Bu cümle yeter ispata peygamberliğini
Görünür Kuran'ın yanıtının eşşizliği
Gelin tadalım eşsizin o eşsiz lezzeti
Haksız eleştirilere verdik haklı yanıt
İyi işler yaptı insanlar iman edip
Onları bozguncularla eşmi tutacaktık
Rab'den korkanla korkmayan birmi diyecektik
Akıllı olanlar doğru düşünsün istedik
Ayetleri öğüt alsınlar diye gönderdik
Yirmi sekiz yirmi dokuz ayetler net açık
Söylenen sözlere bir bakın zahmet edip
Henüz ulaşılmadı Kuran'ın felsefesine
Ulaşılsa rastlardım bir iki örneğine
Ay bölünmedi bunu bilen yok net şekilde
Bölündü denmesi anlatılır gerekcesiyle
Ay ikiye bölündü dedik de der Muhammed
Duyup görmeyenleri de kazandık nihayet
Kötülerle olacaklardı öyle demesek
İyi olmazdı onları kötülere bıraksak
Akıllı olanlar doğru düşünsün istedik
Ayetleri öğüt alsınlar diye gönderdik
Yalan söylemedik onun üzerinden aştık
Ne bir mazlumu ne de zalimi dolandırdık
Dolandırılan yoksa yalan da yoktur bildik
Kötüleri kötülüklerin içinde bulduk
Kuran hem aklın hem inancın gerçek tarlası
Mümkün değildir onu hiçbir gücün yıkması
Şu soruyu sormanın sırası şimdi geldi
Kuran inancın mı yoksa aklın mı eseri
Aklın eseri olur mu inancın kitabı
İnancın eseri olur inancın kitabı
İnançlı sahiplenmiş bulmuş onda inancı
Akıllı sahiplenmemiş bulamamış aklı
Kuran'ın akıllıya daha ağır tokatı
Kötülere ulaşmaz Kuran'ın aydınlığı
Akıllılarda sahiplenseydi eğer onu
Engellenirdi bir çok kötülüklerin önü
Akıllı Tanrısızlıkla çeker cezasını
Dinsizliktir eğer sorarsan onların dini
İnançlı kendi yaratır kendi Tanrısını
Akıllı gibidir öylelerin akibeti
Bu sözler genele değil aşırı uçlara
Tanrı tanımazla Tanrı gibi konuşanlara
Samimi olan insanlardır doğru yoldaki
Onlarla aynıdır bilgelerin geleceği
Danteyi hatırlatıyor inancın sözleri
İnançlının en büyüğü en önde geleni
Cehhennemin en dibine koymuş Muhammed'i
Cennetin zirvesine çıkartmış Meyrem'i
İnancın inanca dahi yoktur hoş görüsü
Olsaydı Dante etmezdi ettiği şu sözü
Bilmeyenlere bildirelim onun sözünü
Unutanlara tekrar hatırlatalım onu
Cehennemin yedinci katında görmüş iti
Bir bacağını kaldırıp da yapmış çişini
Sonra yere başmış kaldırdığı ayağını
İşi bitince söyler çekip de gittiğini
Bana sorarsan şeytan'dır Dante'nin Allahı
Aynı değil Muhammed'in Rabbiyle onunki
& Arâf &
Son kez uyandırmak isterim Arâf'a girmeden
Kuran anlaşılmaz Arâf anlaşılmadan
Hiç kimse uyanmaz bu sureyi görmeden
Kimse Müslüman olamaz o sırrı çözmeden
Arâf altı yok hiç kimsenin ayrıcalığı
Açık peygamberlerin sorguya çekileceği
Aynı değildir görenle görmeyenin yükü
Aynı imtihana girmez deli ile akıllı
Kuran zayıfa verir yükün hafiflerini
Aklı zayıf olan nasıl anlasın Kuran'ı
Körlere nasıl yardım ediyorsa değneği
Aklı olmayana yardımcı olur inancı
İnançlı inancın da bulur aradığını
Bilim insanı da bilimde bulur onu
Kötüler saptırır Kuran'ındoğru sözünü
Son uyarış uyandırır uyanacakları
Araf'tır belki Kuran'ın en büyük zirvesi
Dünyada odur felsefenin en görkemlisi
İnancın en sağlam kalesi ayet kırk iki
O'dur Kuranın dünyadaki Ayasofya'sı
Dağlara koysan dağlar taşıyamaz yükünü
Yanlız odur taşıyan hakkından fazlasını
Kuran inancı övmektedir tek o ayette
İnanıp hayırlı iş yapmaktır tek şartı da
Götüremeyeceği yük yüklenmez kimseye
Nasıl götürsün ruhu bedeni sağlıksızsa
Anlayıp kavramayana yeterli inanmak
Doğru olmaz NASA'ya sıradan insan koysak
Cahilliğe değinilir yüz doksan dokuzda
Öğütlenir onlardan uzak durulması da
Cahil diyoruz gerçekleri görmeyene
Gerçeği görür okuma yazma bilmeyen de
Eğitimle açılmaz eğer ruh gözü körse
Görmeyen göz yine görmez körler okulunda
Peygambere söylenir söz cahilden uzak dur
Onları af edici iyilik edici ol
Cahil kalma gelişerek cahillikten kurtul
Cahil her şeye düşmandır Allaha da olur
Kötü davranılmıştı Peygambere Taif'te
Çok azgınlaşmıştı Kureş'li müşrikler de
Kuran insan içindir ilgisi olmaz cinle
Verilecek öğüt verilir dolaylı yolla
Cin'den bahsedilir ayet yüz yetmiş dokuzda
Anlatılır söz edilmesinin nedeni de
Muhammed Resul olmadı yan gelip yatmakla
Karşılaştı akıl almaz zorluklarla
O iyilik yapmak isterdi en zalime de
Pes etmedi bırakmadı kendi hallerine
Vicdanı dolmuş vicdanların en akı ile
Işık saçıyor dolmuş Allahın nurlarıyla
Yanında yoktu Allahtan başka hiç bir kimse
Yanlızlığı hiç anlaşılmadı o nedenle
Hak yolda ölmüştü İsa hem on bir öğrencisi
Cin'de anlatılır kötülerin cahilliği
Muhammed bilir onların başına geleni
Ölümü göze almaz Peygamber olmayanı
Çoktu Muhammed'i ölüm ile tehdit edenler
Bin kez ölürdü eğer onu korumasalar
Şunları diyor surede muhtelif ayetler
Gizlilik içinde savuşur açık tehtitler
Allah hakkında asla yalan söylemem
Tek başıma hiç kimseye zarar veremem
Rabden kötülük gelirse kime sığınırım
Ben böyle bilir doğruluğuna inanırım
Rab bizden iyilik mi kötülük mü dilemekte
Kimimiz iyilik kimimiz kötülük peşinde
İnanan var mı Rabbi aciz koyacağına
Bir yerlere kaçıp ondan kurtulacağına
Biz iyilik ve doğruluğu önermekteyiz
Batıl yoldan değil hak yoldan yürümekteyiz
Kim haklı kim haksız onu sonra göreceğiz
Şeytan ile değil Allah ile ol demekteyiz
& Yasin &
Yasin aklın bilimin inancın doruğudur
Henüz anlaşılmadı Muhammed tanığıdır
Yirmi üçten yirmi yediye bütün ayetler
Kanıtlanabilecek tür bilim konusudur
İsa ölünce pes etmedi havarileri
Onlar da yansımaktaydı İsan'ın ışığı
Onlarla yayıldı İsanın öğretileri
Onları yakan ateşti İsanın güneşi
Gerçek güneşin sahtekarlarıda türedi
Kandırmaya başladılar çevredeki halkı
O sahtekarlardan çoklarının canı yandı
Antakya ile Kilikya'da yananlardandı
Acı olay gerçek havarilere ulaştı
Önlem için toplandılar kararlar alındı
Hlka doğru bigi vermek kararlaştırıldı
O bölgelere gitmek için karar alındı
Elçiler ikişerli guruplara ayrıldı
İlk guruptakiler Pavlus'la Barnaba idi
İkinci gurup'ta Yahuda ile silas'dı
Mektuplarını alıp guruplar yola çıktı
Bölge halkı ile birçok konuşmalar yapıldı
Mektup sözlü yazılı olarak anlatıldı
Onlar hak için ölümü göze almışlardı
Halkın ruhu gerçek imanla aydınlatıldı
Pavlus ile Barnaba Antakya'da kaldılar
Çoklarına Rabbin sözünü müjdelediler
Antakya'da görevlerini tamamladılar
Başka yerleri ziyaret edelim dediler
Barnaba Markos'ta bizimle gelsin dedi
Pavlus'sa Markosun gelmesine karşı çıktı
Beni Pamfilya'da yüz üstü bıraktı dedi
Markos'u yanlarında götürmek istemedi
Barnaba Markos'la bir olup Kıprısa gitti
Markos'un yaptığını Barnaba'da yaptı
Pavlus'ta kardeşi Silası yanına aldı
Halkını Rabbe emanet edip yola çıktı
Dört elçiden üçü kaldı biri elendi
Yüce kuranda yoktur tesadüflerin yeri
Anlaşmazlıkları giderir bilgiyle Kuran
Bilimsel bilgidir bu gün onu doğrulayan
Bunu bilir bilen Pavlos'un mektuplarını
Ne diyor Cin Suresinde ayet yirmi yedi
Şu söz alıntı''Bunun dışındadır bir elçi''
Markos'tur dışlanan o elçinin ise adı
''Muhammed Hamidullah Aziz Kuran''kaynağı
Pavlus'un dışladığını Kuran da dışladı
Markos'un yptığını Barnaba da yaptı
Elçilikten dışlanmasının budur nedeni
Bilimsel bilgileride netleştirir Kuran
Kati doğru değildir yedi uyuyan
Kuran'dır kesin sayı belli değildir diyen
Kuşu duyulan hususlarda kuşku gideren
Sözünün aksine yalan söyleseydi Kuran
Kesin bilgi verirdi yedi uyuyanlardan
Kati doğru bilgiyi öğreniriz bilimden
Keyf'fi anlatan emin değildir sayısından
Antakya'dır on üçüncü ayetteki şehir
Sadece''O Şehir''için döküldü bunca dil
Şunlar sırayla Yasin'in ilk on ayetidir
Eğer bu mucize değilse mucize nedir
Mucize yoktur mucize kuran'ın kendidir
Hikmetle dolu kuran'a siz hakkını verin
O doğru yol üzerinde Allahtan gelmiştir
Gaflette bulunanlar için indirilmiştir
İman etmeyenler cezasını hak etmiştir
Boynunda ip var gibi göklere yönelmiştir
Ne geçmişi görür ne geleceğini görür
Onları uyarsan da uyarmasan da birdir
Kayıt Tarihi : 18.8.2012 16:44:00
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.
![Yunus Öztürk 1](https://www.antoloji.com/i/siir/2012/08/18/kuran-ile-diyalog-uc.jpg)
Bu şiire henüz hiç kimse yorum yapmadı. İlk yorum yapan sen ol!