& Ahzâb &
Pek çok kanıt var Kuran'ın Hak'tan geldiğine
En ufak kuşku kalmaz bakarsan geneline
Doğru yola giden yokken insana güvenip de
Kötü yola giden var mı Kuran'a uyup da
Hak sözleri önerdik biz dağlara göklere
Cesaret edemediler onu götürmeye
O görevi verdik insan denen yaratığa
Şimdi rastlanmaz onlardan daha zalimlere
Kuran olmazsa kimdir kurtaracak insanı
Onlara örnek diye gönderdik Muhhammed'i
Bunlar Ahzâb suresi ayet yetmiş ikide
Sırların sırrı aynı sure ayet otuz altıda
Öyle bir sözdürki o ayet otuz altıda
O kata çıkan hiç olmadı Tanrıdan başka
Muhammed'in sözü eşit Allahın sözüne
Hangi insan cesaret eder böyle bir şeye
Akıl gerektirir gerçeğe odaklanmayı
Güneş saklar bizlerden gökteki yıldızları
Herkes söyler Kuranın göklerden geldiğini
Ona inanmayanların kâfir olduğunu
Öyleler müslüman sanıyor her inananı
Lokman ve Neml'de taşır inanmanın şartını
Kuran yeterli bulmuyor inandım sözünü
Üç madde de toplamış Müslümanlık şartnı
İnanmış olmanın vardır üç ana yasası
Sözde değil özdedir Kuran Müslümanlığı
Bilgelerdir Müslümanların en gözdeleri
Bilgelikle donaltmıştır Rab Peygamberleri
Davud'a Süleyman'a Musa'ya verdi onu
O dur diğer Müslümanlardan üstünlükleri
Eğer Kuran söyleseydi Rabbin yokluğunu
İnançlı yine savunurdu doğruluğunu
Herkes kavrayamaz bu lafın büyüklüğünü
Onlar gerçek sanır Kuran'ın her yazdığını
Öyleler gerçek sanır Kuran'daki misali
Beş bilir öyleler Müslümanlığın şartını
Onlar açamaz kapatmış Kuran kapağını
Görmek işine gelmez Kuran'ın gerçeğini
Bizden iyi bilir yanlış yolda olduğunu
Yüksek insanlardan duyarsın yüksek sözleri
Sokrates Galilleo Atatürk'tür örneği
Yüksek insan söylemez olmayacak şeyleri
Hiç görünmez onların geriye gittikleri
Emindir doğruluğundan yoktur kuşkuları
Newton kendi getirdi evrenin sırlarını
Muhhammed'de öyle gördü Rabbin sözlerini
Allahın yasasıdır verdiği hükümleri
Geriye bakan orada göremez Muhammed'i
Ona yetişemez günümüzün sürüleri
Rabbin sözleriyle aynı Muhammed'in sözleri
Rabbin sözü değil mi Bilimin yasaları
& Nisa &
Kuran almadı hak ettiği gerçek yeri
Üzerinde düşünülmemesidir nedeni
Ayet seksen ikinin bu yüzdendir isyanı
Hak olmasa yok ederdi o kendi kendini
Mucize üstüdür Kuranın bu kesin hükmü
Nasıl net görüyor bin beş yüz yıl ileriyi
Ayet kırk beşte Rabbin en büyük adaleti
Yalan mı Allahın gerçek dostumuz olduğu
Yalan mıdır en büyük yardımcımız olduğu
Açık değil mi her şeyin yanında olduğu
Hiç bir canlının yok Rab için ayrıcalığı
Var mı Allahın ayrıcalıklı davrandığı
Aynı terazide tartmaktadır her insanı
Söylenemez dinlerine göre ayırdığı
Yanlız adı farklı hepsinin aynı Rabbi
Dinler tektir ayet yüzaltmış üçtür kanıtı
İbrahim'den önce de din çok değil tek idi
Nuh'a verilen din Muhhammed'e de verildi
Eğer gerçeği görmek bilmek isteyen varsa
Söyleyeceklerimi dikkatle düşünmeli
Ayet on yedi on sekizi irdemeli
Af kâfirlere mi müslümanlara mı görmeli
Alınacak ders adaletin evrenselliği
Bilmeden işlenen suçun af edileceği
Tüm dikkatleri çekelim Nisa on sekize
Günah işlemeyelim affediliriz diye
Bilerek işlenen suç affedilmez töğbeyle
Hepsi af edilmez bilmeden işlenenin de
İnsanlar kötülükten vazgeçmez affedilirse
Kuran insanları teşfik etmiş olur suça
Af dilemekten kolay ne varki dünyada
Öyle zanneden her tür kötülüğü yapmakta
Rabbin yetkisi yoktur he şeyi affetmeye
Vardır da hizmet etmek istemez kötülüğe
Kötüleri affedip de koymaz o cennete
Koyarsa cennet denemez öyle bir yere
Suçlulara kesinlikle yoktur Rabbin affı
Kendisine vermiyor affetme yetkisini
Veriyor diyene sor neden var cehennemi
Yakacak mı af dilemesini bilmeyeni
Kuran'ın hitabı akıl ile vicdanlara
Ne sorabilir hitap etmediği inanca
Herkes saygı duyar birbirinin inancına
Ben duymuyorum hak inanç taşımayanlara
Var mı inancın gören gözü duyan kulağı
Var mıdır onun Kuran'ı anlayacak aklı
Rab inaçla mı sorgulayacak inançlıyı
İnanç değil mi aklın hak yoldan çıkmış hali
En çağdaş hukukta bile sözdedir adalet
Gerçek âlemde şaşmaz durur bu hakkaniyet
& Muhammed &
Apaçık din ile bilimin birlikteliği
Muhammed suresidir bu gerçeğin kanıtı
İnancın çöplüğünden kaldırmalıyız onu
Görelim bilimin zirvesindeki yerini
O açık görür gerçekle gerçek olmayanı
Her canlı bilmektedir iyiyi ve kötüyü
İnsan ayıramaz mı doğru ile eğriyi
O zaman nerde insanoğlunun yüceliği
İnsan adet etmiş arzularına uymayı
İşine gelen hak bilir adam öldürmeyi
Onlar yapar şeytanın dahi yapmadığını
Sevap olarak görür en büyük günahlarını
Yok etmek isterlermiş en büyük günahları
Onun için öldürmekteymişler insanları
Günah işleyerek yok edemesin günahı
Kanla temizleyemesin elindeki kanı
Ayet on dört anlatır o günkü olanları
Bu günde aynı var bilimsel kanıtları
Atatürk'tür aklı bilimi miras bırakan
Yüksek insanlara özdeş atılımlar yapan
En derin uykudaki halkını uyandıran
Odur kendi halkı için şu sözleri eden
Akılları yettiği kadar benile geldiler
Akılları bitince karşıma dikildiler
Muhhammed'e de olmuştur Atatürk'e olan
Bunun gerçekliliğini Kuran doğrulayan
Onu anlamamış her zaman onunla olan
Her zaman mescitte onun sözünü dinleyen
Akılları yettiği kadar onunla olan
Akılları bitince karşısına dikilen
Muhhammed'i mescitte sesiz sakin dinleyen
Mescit dağlınca dışarıya çıkıp söylenen
Az önce ne söylüyordu o Peygamber diyen
Onu alaya alır huzurundan ayrılan
İşte onlardır arzu ve heveslerine uyan
Onlara Kuran'dır iki yüzlü kâfir diyen
Ayet on altıda budur açık anlatılan
Aklın safını görür Kuran'ı inceleyen
Cahil ayıramaz gerçek dinliyi dinsizi
Apaçık Muhammed'i kâfirin dinlediği
İki yüzlü olup onu alaya aldığı
Bize yeter ayet on altının şahitliği
& Talâk &
Talâk boşanma olup boşanmayı anlatır
Ondaki hakkaniyet çağdaş hukukta yoktur
Tıpbı ekonomiyi hem hukuku içerir
On iki ayet her şeye açıklık getirir
& Beyyine &
Apaçık delillerin konusudur Beyyine
Apaçık delil olarak seni seçtik bizde
Seni her tanıyan bilir karşıydın Kuran'a
Allaha inanır inanmazdın hiç bir dine
Nasıl sağarın kulakları tıpben duyarsa
Körlerin gözleri tekrardan görür olursa
Duyan duyduğunu konuşarak kanıtlarsa
Gören de gördüğünü deneyle ispatlarsa
Mucize isteyene bu ayettir mucize
Seni anlayan hiç oldu mu Kuran'dan başka
Asla inanmazdın Müslüman olacağına
Hep Müslümandın ama değildin bilincinde
Ne demekte Beyyine birinci ayetinde
Hak'kın delinlleri apaçık kime gelirse
O kişi Rabbe döner yolu her ne olursa
Aksi batıla gider yolu doğru olsa da
Bu Kuran'ın açık mucizesi değil de ne
Uyanan kaç kişi oldu onca yüz yılda
Uyandırmaya yetmez yüksek sesli ezan da
Her gün kıldıları beş vakit namazları da
Bunları başardın akıl gözün kulağınla
Yeniden müslüman oldun ap açık delillerle
Hakkın delilleri ap açık durur kuranda
O deliller görünmez cehennemlik kullara
İnanmazsan sor Kuran'la yatıp kalkanlara
Tanık ol kuran'dan bir haber olduklarına
& Nur &
Nur suresinde vardır nur gibi bir ayet
Ruh güzelliğini görürsün temizsen şayet
Nur suresi ayet on dokuzda bu apaçık
Müslüman taşımamalı içinde kötülük
O pınarın gözünde olmamalı pislik
İnananlara bulaşmamalıdır çirkinlik
Tertemiz olmayanda bulunmaz Müslümanlık
Lağım karışmış su olabilir mi içmelik
& Münâfikûn &
Peygamber varken vardı dinin demorasisi
Doğruluğuna kanıt Münâfikûn suresi
Bugün var olansa dinlerin diktatörlüğü
O yüzden sözde görmekteyiz müslümanlığı
Bırak isteyen it istediğini ulusun
Kuduzsa yine bırak salyalarını saçsın
Müslümanlığından şüpheliyim susturanın
İyiler üstesinden gelmeli kötülerin
Soru sorulmaz kimseye camide mescitte
Hoca ne söylerse doğrudur Kuran adına
Samimi değil konuşanlar dinleyenler de
Meçlisin yok ilgisi Peygamber meçlisiyle
Peygamber açıktı fikirlerin her türlüsüne
Korkup çekindiği yoktu kimselerden de
Kim üstün gelebilir rabbin Peygamberine
Üstün gelebilen olmuşmu olmuşsa nerde
Birinci ayet örnektir onlardan birine
Söz hakkı verirdi isteyenlerin hepsine
Samimilerine hem iki yüzlülerine
Onlardaki felsefe bu gün yok yeryüzünde
Günümüzde yok o denli fikir özgürlüğü
Soramazlar Muhammed'e sorulan soruyu
Yobazlar anında çıkartırlar ölüm fermanı
Aydın kalmamış tükenmiş onların da soyu
Üç kişi dikilip Muhammed'in karşısına
Şahitlik ederim senin Peygamberliğine
Yaratan'da şahittir senin Elçiliğine
Hiç şüphe yoktur onun herşeyi bildiğine
Hiç şüphe yokki Tanrı bilmektedir şunu da
İki yüzlülerin yalan söylemesidir o da
Bunları söyleyip bitirir konuşmasını
O sözlerdedir kötülüğün her tür manası
Öyle yüksek felsefe yoktur bu gün bu çağda
Ağırlığını kaldıramaz dağlar gökler de
Günümüzde yok onun altından kalkacak da
Beni alt etmiş olur eğer kalkan olursa
Hangi müslüman da var Kuran'daki özgüven
Kimse Peygamber olamaz gerçeği olmadan
İki yüzlü insanlardan Rab Peygamber seçmez
Bunu görmeyenler kütüktür başka şey olmaz
Öyle bir soruya bundan daha iyi yanıt olmaz
İte sorsan itler de Peygamberi tanımaz
& Mücâdele&
İnsanın düşmanı arzu istem inanç sanı
Bu duyguların güçlüsü alt eder insanı
Onlar yerine getirir şeytanın emrini
Şeytanın emri unutturur Rabbin sözünü
Onlar dindaş görünmektedir birbirlerine
Yemin ederek inandırır çevresini de
Allah'a da yemin ederler öldüklerinde
Fakat yeminleri bir şey sağlamaz onlara
Müslüman değildir kendini müslüman sanan
Doğru değildir sanısını doğru söyleyen
Doğru söylenmekle de söylenmektedir yalan
Öğrenci var her soruyu yapıp sıfır alan
Her ayeti iyi ve derin düşünmeliyiz
Bunları der Mücâdele on dokuz on sekiz
& Hucurât &
Mümin Hucurât Sûresinde tarif edilir
Gerçek iman gerçek müslümanlarda bulunur
Allaha ve Resulüne lekesiz inanır
Onlar asla ne şüpe görür ne şüphe taşır
Hak yolda canını malını esirgemeyen
Doğrularla olup doğruyu yoldaş edinen
Mümin olamaz içinde zerre şüphe taşıyan
İyice içine yerleşmemişse iman
Kuran öylelere de diyorki boyun eğen
Bunlardır söylenen ayet on dörtle on beşte
Müminlik sözde olmaz o özdedir imanda
Hiç şüphe olmamalı kendinde ve aklında
Mümin denemez aklın sözüne uymayana
& Tahrîm &
Hiç bir doğa üstülüğü yoktu Muhammed'in
Eşlerinde de bulunmazdı aynı şekilde
Söylenemez mutlu yaşamış olduları da
Evde tatsızlıklar da yaşardı ara sıra
Bunu açık açık anlatır Tahrîm suresi
Açıklamak yeterli sadece ayet beşi
Muhammed'e kızıp cephe almıştı eşleri
Peygamber de boşamayı düşündü onları
Önce uygun gördü korkutarak uyarmayı
Onun için etti şu tehdit dolu sözleri
O uyarı hakkaniyetlidir gelir Hak'tan
Eğer sizi boşarsa Rabbi olur onunla
Ona daha erdemli eşler verir sizlerden
Hem dul olan bayanlardan hem bakirelerden
Eşlerinden daha iyiler var açık olan
Onlar da biz gibi insandır demek istenen
& Tekâbun &
Dirilmeyi kesin görür ve savunur Kuran
Tekrar dirilmeyi kabul etmez inkâr eden
Sudur canlıları genel olarak var eden
Yine odur bu hususta kuşkuyu gideren
Haş iki o (H2O) değilmidir suları var eden
Su olmaz onları birbirinden ayırırsan
Bu dönüştür dünyada canlıları var eden
Su değil midir tekrar tekrar ölüp dirilen
Yeryüzünde buhar olup göklere yükselen
Yağmur kar dolu çiy olupta göklerden inen
Hidrojen oksijen olup tamamen ayrınan
Ayrı parçalar da su özelliği taşımayan
Budur Tekâbun Sûresinde bizlere denen
Ayet yedi de bir kez daha hatırlatılan
& Saff &
İyi ve kötü her canlının fıtratında var
Bir tek değildir sonsuzdur Hak'ka giden yollar
Hakka giden kadar var batıla da gidenler
İnsanlar gittiği yolu bilir söylemezler
Saff suresi ayet on dört o yollardan biri
Tutarsız olmayışı Kuran'ın büyük savı
Hak dinlerdir Kuran'ın tek din kabul ettiği
Hak dinler çoğul değil gösteriyor biri
Hak yoldur açık olan havarilerin yolu
Allah'ın gösterdiği yoldur İsa'nın yolu
Söylenebilir mi o yolun batıl olduğu
Dünyada hep tekti hak yol Muhammed'in yolu
& Fetih &
Zafer müjdesi verilir Fetih bir ikide
Müjde verilen kişi Muhhammed tabii ki de
Ona verilmiştir nimetlerin en büyüğü de
Geçmiş gelecek günahlarının affıdır o da
Hayatını sonlandırmıştır o doğru yolda
Bu gerçeği öğrenmiştir o ölmeden önce
Herkes ulaştı dünyalar dolusu nimete
Pek ulaşan olmadı ulaştığı mevkiye
Allah affetmez bilerek işlenen günahı
Hiç olmadı Muhhammed'in öyle bir sorunu
O yüzden affoldu onun olan günahları
Hak edenlerden oldu o da günahsızlığı
& Maide &
Hiç bir dinin yok diğer bir dine üstünlüğü
Aklın tekliği gibidir dinin de tekliği
Buna kanıt Bakara suresi altmış iki
Maide altmış dokuzla nettir kesinliği
Zerre şüphe taşıyanlar incelesin bunu
Kuran apaçık yok Kuran'ın tutarsızlığı
İki kez tekrarlar çok önemli bulduğunu
Kuran'dır ispat eden dinin bir olduğunu
Görmeden inanana Rabbin şu uyarısı
Onların gözleri kör sağırdır kulakları
Kuran ölülere benzetmekte öyleleri
Aklın yerini almış arzu ve hevesleri
En umutsuzlarda kalmışşa aklın zerresi
Belki görebilirler diye asıl gerçeği
Maide suresi verir en açık örneği
İyice kavranmalı yüz on birin dediği
Orada apaçıktır Yaratanın konuştuğu
Konuştuklarınınsa Havariler olduğu
Onların Müslüman'lığının Allah tanığı
Hem kendileri gözleri kulakları aklı
Kabul edilmiş İsa'ya olan ricaları
İncele yüz on birden sonraki ayetleri
Allah göklerden indirmiş istenen yemeği
Onlara yardımcı olmuş bazı yetileri
Kendi aklı gözü kulağı eli ve dili
Öylesine sağlam hangi müslüman'ın dini
Burada görüyoruz aklı mantığı bilimi
Apaçık inandım demenin yetersizliği
İsa'ya inançla inanmadı Havariler
Akılları ile de gerçekleri gördüler
Dahası Allahtan yiyecek talep ettiler
Gözümüz dilimizde şahit olsun dediler
Kuran'da tasdikli onların Müslümanlığı
Çok az insan Müslümanlık ile müjdelendi
O yüzden onlar da kazandı günahsızlığı
Bilmeyenler de öğrensin bu hakikâtı
Gerçeği onlardan saklar şeytanın dostluğu
& Mütehine &
Kuran'ın yoktur inancı savunan ayeti
O savunur Aklı hür vicdanı hür insanı
Aynıdır Kuran ile Muhammed'in dediği
İkisi de savunur akıl ile bilimi
Aynıdır Alah'ın dünyası hem ahireti
Her canlıya ulaşmaktadır onun nimeti
Ölünce kimsenin olmaz kimseye faydası
Yaratana ortak koşmayın hiç bir kimseyi
Bu konuyu içerir Mümtehine suresi
Ayet üç Muhammed'in de olamaz faydası
& Madid &
Allah güzel bir borç ister Madid suresinde
Yahudilerden istiyor ayet on ikide
Aynı istek devam eder Hadid suresinde
Talep açıktır ayet on bir ve on sekiz de
Rabbin ihtiyacı yok verecekleri borca
Zaten imkânsız böyle bir şeyin olması da
Borç vermektir Yahudilerin arzuları da
Onları kazanmaktır Kuranın yaptığı da
Ay'ı ikiye ayırdım der ayırmadan da
Batılı hakka döndürdüm der sahip çıktım da
Bataklığa mı gömülselerdi bıraksam da
Anne yavrusuna kıyar mı kötü olsa da
& Tevbe &
Burada öğüt verilir devlete hükümete
En ağır cezayı verin der bozgunculara
Öldürün der müşrikleri bulduğunuz yerde
Öğüt bize sanıyor onu eşkiyalar da
Nasıl arıların var ise savaşcıları
Karıncaların da varsa benzer orduları
Aynı şey Kuran'ın insanlar için dediği
Yok edin der yaşamınıza göz dikenleri
& Nasr &
Nasr'la son bulur Kuran tam yüz on dört sure
Elveda diyelim son sözleri söyleyip de
Son sözler söylenir Muhammed ile bizlere
Tüm insanlar hak yola doğru yürüdüğünde
Tek yürek olacaksınız şükredip rabbe
Rabbin yardımıyla erişilecek zafere
O gün tövbe edip af dilenilir birlikte
Allah onlarla olur ona yönelenlerle
Kayıt Tarihi : 2.9.2012 03:13:00
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.
katılıyorum.Allah hepimizin yardımcısı olsun.Eleştirilerinizi dikkate alıp
kendimi iyileştirmeye çalışacağım.Saygılarımla
Hoşcakalın.
katılıyorum.Allah hepimizin yardımcısı olsun.Eleştirilerinizi dikkate alıp
kendimi iyileştirmeye çalışacağım.Saygılarımla
Hoşcakalın.
Şiire de tam bir mihenksizlik hakim! Ne türü belli ne kuralı.
Allah (cc) yardımcın olsun! Zira senin işin gerçekten zor!
TÜM YORUMLAR (3)