511 - Sorun gibi görülen pek çok şeyin en temelinde insanoğlunun bitmez tükenmez ihtirasları vardır. İnsan bu ihtiraslarından kurtuldukça sorun gibi görülen pek çok şey kolaylıkla çözüme kavuşur.
512 –Yasaklamak yerine bilgilendirmek, aydınlatmak, yol göstermek, tavsiyede bulunmak daha doğru bir davranıştır. Ama tüm bunları yaparken de asla buyurgan olmamak gerekir.
513 - Biri maruz kaldığı ithamlar karşısında kendisini doğru bir biçimde savunmak yerine bağırıp çağırarak tepki veriyorsa, bilinmelidir ki büyük bir ihtimalle bu ithamlar doğrudur. Kendisi ya suçludur ve suçunu gizlemek için bu şekilde davranıp onu maskelemek çabası içindedir, ya da sakladığı bir şey vardır onun üzerini örtmeye çalışmaktadır.
514 - Her şey insan için bir imtihan sebebidir. Kişiye düşen bu imtihanı verip veremeyeceği konusuyla ilgili olarak hayat karşısında almış olduğu tavırdır.
515 - Kişi kendisinin kötü olduğunu kabul ediyorsa zaten öz eleştiri yapıyor demektir ama bu yine de ona eleştiri hakkı vermez. Eleştirebilmesi için kötü olmaktan vazgeçmiş olması gerekir. Öte yandan kötü biri bile iyiyi gösteriyorsa onun bu önerisi dikkate alınmalıdır.
516 - İnsan tarihinden dersler çıkartıp, kendi imkânlarını ve önüne çıkan fırsatları değerlendirebilirse eğer gelecekteki nesillerin kendisiyle öğünebileceği başarılı işlere imza atma konusunda ileri doğru bir adım atmış olur.
517- Elbette ki disiplin bir şeye, bir duruma körü kürüne itaat etmek demek değildir. Önerileni sorgulayıcı bir mantıkla istikrarlı bir anlayış içinde tutum ve davranışlarımıza yön vermektir.
518 –Bütün kavgaların temelinde yatan en önemli sebep sahip olma hırsı ve sevdasıdır. İnsan “benim,” demek suretiyle sahiplenmeye kalkmaz “bizim,” diyerek paylaşmayı kabul ederse kavga sebebinin en büyük kısmını çözmüş olur.
519-Bir şeye niçin karşı olduğunun gerekçeleri sende yoksa sözünün hiç bir değeri yoktur.
520 - İnsan Allah'ın (c.c.) kendisine bahşetmiş olduğu nimeti paylaşmasını bildi mi elinde kalan bereketlenir. Bu ince çizginin künhüne vakıf olmak kolay değilse de imkânsız da değildir.
Kayıt Tarihi : 14.10.2020 15:11:00
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.
Naçizane...
Bu şiire henüz hiç kimse yorum yapmadı. İlk yorum yapan sen ol!