Kötülükle misilleme yapan bir tanrı yok; öyle bir tanrı, ancak vicdan ve mantık yoksunu bir aklın ürünü olabilir!
Ve suçluyu cezalandırabilen, dinlerdeki sözü edilen ilahi güç, kötülüğü ve mağduriyeti de önlemeye muktedir demektir!
Yani; Aslolan kötülüğün ve dolayısıyla mağduriyetin önlenmesi ise;
Bir insanın diğer bir insana kötülük etmesini, mağdurun sınavı diye tanımlamak; Aynı zaman da, kötüyü de kötülüğü de doğal karşılamaktır!
Zülfü kimi ayağın koymaz öpem nigârum
Yohdur anun yanında bir kılca i'tibârum
İnsâf hoşdur ey ışk ancak meni zebûn et
Ha böyle mihnet ile geçsün mi rûzigârum
Devamını Oku
Yohdur anun yanında bir kılca i'tibârum
İnsâf hoşdur ey ışk ancak meni zebûn et
Ha böyle mihnet ile geçsün mi rûzigârum