Farkında değilsin
Kar taneleri içinde eriyor karşılıksız duyguların
Mutlu cümleler kuramıyorsun
Yatağı kurumuş hayallerinde
Özgür değil aşk sende
Çünkü
Sadece sen seviyorsun….
Ne hasta bekler sabahı,
Ne taze ölüyü mezar.
Ne de şeytan, bir günahı,
Seni beklediğim kadar.
Geçti istemem gelmeni,
Devamını Oku
Ne taze ölüyü mezar.
Ne de şeytan, bir günahı,
Seni beklediğim kadar.
Geçti istemem gelmeni,
şiir anlatımı akışı ve
insanın yüreğine kıpır
kıpır bir şeyler
anlatıyor kutlarım
şiir hayatınız da ve yaşamınız da
daima başarılı günler sizinle olsun
....
Sabah ilk olarak senin sayfana uğramak geldi içimden..Bu harika şiirle karşılaşacakmışım demek..Yüreğin var olsun sevgili arkadaşım..
Harika dizeler,tebrikler sayın Gökçeöz,saygılarımla.
Şiir,yaşanılan hayatın veya yaşanılanların ta kendisidir.
anlam bütünlüğü içinde çok şahane anlatılan bir eser olmuş.
sabah sabah çok çok anlamlı ve özgün bir şiir okudum. ellerinize ve yüreğinize sağlık. tam puan +ant. kutluyorum. selam olsun.29.12.2013 Ankara
beynin kurnazlığıyla değil,kalbin güzeliğiyle yazılmış harika bir şiir namınız şiirin kalbi olsun derim,bay yorumcu
Parildayan pirlanta kaleminizi yurekten kutluyor isiltinin omrunuzce hic sonmemesi dilegiyle tebrikler saygilar
Özeleştirinin şiiri olabilir... bu şiir dili etkin ve akıcı şiir... sevgiyle
Bu şiir için Zeynep Nilgün için, kişisel bir serüven 'Ben Odağından' anlatıyor,demek olası.
Salt böyle demek de yeterli değil galiba.Şiir yazma serüveni ile yaşama serüvenini ;her ikisini birden 'ben'in odağından da öteye taşıyarak estetik/duyumsal bir ben'in merkezine yerleştirmekte olduğunu söylemek de doğru olacak galiba.
Bu şiirinde, yaşamın içinde seçilebilir durumda olan özel konumlanışları, kesit kahramanlarıyla birlikte idealize ediyor Şair.Bunu yaparken bütünün gerçekliğini özellikle parçalamamaya dikkat ediyor. O kahramanlara başka başka misyonlar yüklemekten geri durmadan ...
Şiirin dize düzeni içinde sorgular yapılırken konuşma dilinin bütün olanaklarından yararlanıldığını düşünmekteyim.
Bütünlük ve yapı disiplini içinde verilen bu şiirde başka bir bütünlükten ve başka bir disiplinden de izler buluyorsunuz.
''...Ama bana dokunma…
Çünkü ben
Umutlu bir sürgünüm....''
Bu dizeler 'oral' yani ağıza ilişkin dizeler değil.Doğrudan doğruya göndermelerle yüklü çünkü. Konuşma dilinin yazınsal bir tavra nasıl dönüştürüldüğünün ve bunun ardında hangi gerçeğin var olduğunun berraklığı da var finalde.
Kendi gerçeğine insani bir boyut katma istencinin kararlılığıyla sayfasında egemen bir ses ,gücü yettiğince bağırıyor da bağırıyor bana kalırsa.
Her blokta başka bir gönderme var.Bu göndermeleri şiirde 'öfke' bağlamında düşünmek olası.
''Bak omuzların çökmüş hasret taşımaktan
Kederler yıkıyor yüzünü
Demir parmaklıkların ardından
Mayıslar korkutuyor
Gece yarısı kurduğun düşleri.
Her bakışın son söz gibi. ..''
dizelerinde ortaya atılan görünürlülük bir sanıdan mı kaynaklanıyor ya da bir gözlemin mi yansımasıdır kesin olarak belli değil.
Ama ne ki,köklendiği duygu coğrafyası içinde sulana sulana salkımsaçak duran bu şiiriyle Zeynep Nilgün söz söylemenin olgunluğunu da düzeyliliğini de ortaya koymakta büyük başarıya imza atıyor.
Sözellikten besleyerek geliştirdiği bu şiirinden dolayı Değerli Zeynep Nilgün'ü içtenlikle tebrikliyorum.
Nicelerine.Erdemle.
çok anlam dolu ve güzel bir şiirdi
Öfkeye ve hasrete bulanmış şiirlerini yaz durmadan,
Kâğıda vurduğun kaleminden
Karanlık sıçratma.
Ayakaltı meyhanelerine benzemesin cümlelerin
Korkularını teselli et
Virgüllerle ayırma itiraflarını
Hasret çektiğin yılların üstünü
Istıraplarla ört
Ama bana dokunma…
Çünkü ben
Umutlu bir sürgünüm.
koca bir hikaye gizlenmiş adeta şiire...
çok severek okudum..tebrikler güzel insan
Bu şiir ile ilgili 21 tane yorum bulunmakta