“Üretim hareketi” gruplar arası üretim ilişkisinden doğmuştu. Her grup farklı kullanım ve farklı tüketim tarzının üretim alanıydı. Kolektif alan artık sağlasan bir üretim alanıydı. Kolektif alan sosyal ilişkiyi üretim ilişkisiyle koruyordu. Totem meslekleri farklı kullanım ve farklı tüketimlerin değiştirme değerini ortaya koyuyordu. Bu değiştirme değeri nedenle “üretim hareketi gruplar arası fark olan girişmenin ürünüdür”.
Gruplar arası tarımcı meslekler, madenci meslekler, çobanlık gibi fark yaratan meslek ilişkilerinin her biri farklı işlev, farklı iş türü, farklı düşünce ve uğraş aşamalarıydı. Farklı isimlendirmelerdi. Farklı tür iş ortaya koymalardı. Farklı kullanım ve farklı tüketim değeri ile farklı düşünme mantığı ortaya koymanın cazibesiydiler.
Yine üretim ilişkisi “Farklı işe göre farklı düşünme ve farklı düşünce ortaya koymanın mecra girişmesiydiler” vs. Yani bir çoban tarımcı gibi madenci gibi düşünemediği gibi bir madenci de bir tarımcı bir çoban gibi mantık dizgesi oluşturamıyordu. Görülen işler düşünce dünyasının içine yansımıştı.
İşte şimdiki gibi çok köklü düşünmenin kaynağı, “bir üretim hareketi içinde çoklu üretim ilişkisinin girift ilişkilerden doğan zorunlu ve çok köklü karmaşık düşünmelerdi”. Çok köklü düşünce yakından uzağa doğru düşünme ve eylemini; dünyadan evrene doğru düşünmenin eylem kaynağı olmakla çok köklü düşünce yeni bir kapasite kullanımıydı.
O masal dağında ünleyen gazal
Güz ve hasret yüklü akşam bulutu
Güz ve güneş yüklü saman kağnısı
Babamdan duyduğum o mahzun gazel
Ahengiyle dalgalandığım harman
Bu şiir ile ilgili 0 tane yorum bulunmakta