Oku
Okunacak ne var ki
Bir insan vardı
Derin
Kokusunda güllerin
Nefesinde seherin
Göç etti ve gitti
Beni bu eylül öldürecek
Bir aşk kadar zehirli,bir orospu kadar güzel.
Zina yatakları kadar akıcı,terkedilişler kadar hüzünlü.
Sabah serinlikleri; yeni bir aşkın haberlerini getiren
eski yunan ilahelerinin bağbozumu rengi solukları kadar ürpertici.
Öğlen güneşleri; üzüm salkımları kadar sıcak.
Devamını Oku
Bir aşk kadar zehirli,bir orospu kadar güzel.
Zina yatakları kadar akıcı,terkedilişler kadar hüzünlü.
Sabah serinlikleri; yeni bir aşkın haberlerini getiren
eski yunan ilahelerinin bağbozumu rengi solukları kadar ürpertici.
Öğlen güneşleri; üzüm salkımları kadar sıcak.
Bu şiirde bahsi geçen insan Hz. Muhammed (s.a.v) değildir. Şiirde geçen İnsan kelimesi, bugün materyalizm ve hedonizm bataklığına saplanmış bütün bir insanlığı anlatmaktadır. İnsan Kur'an'ın tabiriyle Allah'ın halifesidir. Allah Kur'an'da insana kendi ruhundan üflediğini buyurmaktadır. Meleklerin insana secde temekle emrolunduğunu yine yüce kitabımızdan öğreniyoruz.
Said Nursi, Mevlana, Ali Şeriati gibi alim ve düşünürler insan ve kainatın Allah'ın sıfatlarının tecelli ettiği bir ayna olduğunu defaatle dile getirmişlerdir. Vesselam.
mevzu çok güzel turgay kardeşim.velakin bazı yerlerde bila mecbur takıldım.kusura kalma.
'aynasıyken Allahın,kırıldı ve yitti'bu resul-ü kibriya(sav)için pek muvafık düşmemiş.hak nebi,Allah(cc)ın değil,kelamullahın aynasıydı.hiç bir fani nebide olsa,Allah'a ayna olamaz.ondaki sıfatlar beşeri değil ilahidir.onları insanların yansıtması,söz konusu olamaz.
resul-ü kibriya efendimiz ne kırıldı nede yitti.o görevini bi hakkın ifa ederek,ahiret'e irtihal etti.değil o ,vefat eden hiç bir kimse,hususan hiç bir mümin yitmez,kaybolmaz.uhde-i ilahiyeye alınır.
üçüncü husus;okuma görevi sadece nebilere has bir emr-i rabbani değildir.bütün müslim ve müminler,istidadına göre,kainat kitabını,kur'an kitabını ve konuşan kitap olan o nebiler nebisini okumak ve anlamakla mükelleftirler,ve bu fiiliyat kıyamet kopana dek devam edecektir.
selamlar.
Bu şiir ile ilgili 2 tane yorum bulunmakta