olmasan
ham diyecekler
olduğun an
yiyecekler
ne zormuş dalda kalmak
çağlar öncesinden
Anı Şair: Ümit Yaşar Oğuzcan Altıncı Mektup
Andıkça
Ne zaman seni düşünsem içim ürperir,
Devamını Oku
Andıkça
Ne zaman seni düşünsem içim ürperir,
olmasan
ham diyecekler
olduğun an
yiyecekler
ne zormuş dalda kalmak
çağlar öncesinden
© Copyright Antoloji.Com 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Antoloji.Com'a aittir. Sitemizde yer alan şiirlerin telif hakları şairlerin kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.
Şu anda buradasınız:Kişilik Şiiri - Yorumlar
24 Şubat 2025 Pazartesi - 06:06:56
Ahmet Daş şiirleri iyidir.
felsefesini ve görüsünü severim.
ŞİİR ATÖLYESİ / AHMET DAŞ / KİŞİLİK ADLI ŞİİRİN İRDELENMESİ / TOPLU SONUÇLAR
Saygıdeğer şiir dostlarım. Şiir atölyesi çalışmamızdaki ilk günün şiiri ve değerlendirmelerin toplu halini sayfamıza asıyorum ve arşive kaldırıyorum. Bütün çalışmalarımız bu şekilde arşive eklenecektir. İlk gün ilk şiir olarak çalışmamızın amacına ulaştığını düşünüyorum. Hepinize teşekkür ediyorum tekrar.
Geçelim sıradakine....:: :)))
Kimden : ARAZ2 (Bayan, 37)
Kime : Grup: Grup Ütopya
Tarih : 1.2.2009 13:44 (GMT +2:00)
Konu : ŞİİR ATÖLYESİ//DUYURU//AHMET DAŞ//KİŞİLİK ADLI ŞİİRİ
Kişilik
olmasan
ham diyecekler
olduğun an
yiyecekler
ne zormuş dalda kalmak
çağlar öncesinden
buyurmuş şekspir
olmak ya da olmamak
mesele bu
hamlet’i ne bilsin
Allah'ın armudu
ey topaç
artık dönmeyi bırak
azıcık gözünü aç
doğrusu şu
“HAK” dediğin yerde durmak
Ahmet Daş
EDEBİ ÖLÇÜLERİMİZ
1- Şiirin konusu, teması ve bütünlüğü
2- Şiirin biçim özellikleri
3- İmge ve betimleme, sözcüklerin seçimi
4- Ses uyumu, ritmi ve ahengi
5- Şiirselliği, coşkunluğu, okuyanı ne kadar kavradığı, ne kadar etkilediği
6- Konuya göre, yazıldığı dönem ve atmosferle ilişkisi.
7- Şiirin dinamizmi, okuyucuyu geleceğe taşıyıp taşımadığı
8- Şairin şiirleri arasında nasıl bir yeri olduğu
SEVGİLİ ARKADAŞLAR
GRUPÇA ALDIĞIMIZ,KARAR DOĞRULTUSUNDA,01.02.2009 PAZAR GÜNÜ İTİBARİYLE,adaş2023,RUMUZLU; SN.AHMET DAŞ,IN,KİŞİLİK ADLI ŞİİRİ,YUKARIDA BELİRTİLEN ÖLÇÜLER ÇERÇEVESİNDE,DEĞERLENDİRİLECEKTİR.TÜM GRUP ARKADAŞLARIMIZIN,KATILIMLARINI BEKLER,SAYGILAR SUNARIM....
*****************************************************************************************
Kimden : ŞÜKRAN AY (Bayan)
Kime : Grup: Grup Ütopya
Tarih : 1.2.2009 16:48 (GMT +2:00)
Konu : Yn: ŞİİR ATÖLYESİ//DUYURU//AHMET DAŞ//KİŞİLİK ADLI ŞİİRİ
1- Şiirin konusu, teması ve bütünlüğü
Şiirin konusu insanda karar verme olma, yada olmama gibi temel olguların yer aldığı felsefi anlamda derin bir tema yer almış.
Kompozisyon mantığıyla işlenmiş.
Giriş dizeleri muhteşemdi.
Sonrasında gelen gelişme bölümünde hamletten örnek dize verilmiş.
Daha genişletilerek ispata gidilmiş.
Son bölümde ise sonuç kısmı yani şair konunun kendince olması gereken,nasıl davranılması gereken ve başta belirttiği kişilik bozukluklarında yada anlamsız gelen gerçeklerle mücadelenin tek yolununHaktan geçttiğini belirterek noktayı koyuştur.
1.Madde gereği bence tam puan olarak yerine getirilmiştir.
--
2-2- Şiirin biçim özellikleri: Şiir serbest nazım ölçülerinde yazılmıştır.
Noktalama işaretlerinin kullanılmaması ve küçük harflerle dize başlığının yazımı
serbest şiirlerde şairin tercihine kaldığı için bu hususu değerlendirmeye almıyorum.
Biçim olarak serbest nazım ölçülerine uygun olduğu kanaatindeyim.
--
3-3- İmge ve betimleme, sözcüklerin seçimi:İmge ve betimlemelerin ayakları yere basan, sağlam bir şekilde anlamı güçlendirici yönüyle kullanımı son derece başarılı.
Hamletin kullanılması şiire apayrı bir zenginlik vermiş.
Yine Topaç imgesi hayran olunmayacak gibi değildi.
Kelime zenginliğine biraz daha fazla önem verilebilirdi diye düşündüm.
Ama bu haliylede çokgüzel.
4-4- Ses uyumu, ritmi ve ahengi: İlk dizelerde abab kafiye düzeni uygulanırken gelişme bölümünde farklılaşmış final kısmında yine abaca kafiye düzeni kullanılmış.Okurken ses yönünden muazam olduğunu düşünüyorum.
5- Şiirselliği, coşkunluğu, okuyanı ne kadar kavradığı, ne kadar etkilediği
Okurunu etkilediği,anlam itibariyle kesinlikle ruha ve yüreğe hitap ettiği kaçınılmaz.
6-6- Konuya göre, yazıldığı dönem ve atmosferle ilişkisi.
Kesinlikle evrensel bir nitelik taşımaktadır.Temasal olarak Her dönemi içine alan insanı almıştır.Her çağda okurlarca okunabilecek,anlaşılır net, sade, akıcı bir dille
yazılmıştır.
7- Şiirin dinamizmi, okuyucuyu geleceğe taşıyıp taşımadığı
Şiir kendi içinde son derece etkilidir.Geleceğe taşıyıp taşımaması öznel bir anlam taşımakta.
Yani ana temanınverildiği finalkısmının herkesçe kabul edilir olup olmamasıtartışılır.
8- Şairin şiirleri arasında nasıl bir yeri olduğu
Şairimizindaha önce şiirini okumadığım için bu konuda beyan edecek yetiye sahip değilim.
Özünde çok başarılı itinalı bir çalışma çıkarmış şiir dostunu yürekten tebrik ediyorum.
Gerçekten çok beğendim.
Kaleminiz baki olsun.Saygımla.
*****************************************************************************************
========================================
** YANITLANAN MESAJ ********************
========================================
Gönderen: ARAZ2
Alan: Grup: Grup Ütopya
Tarih: 01.02.2009 13:44:00
Konu: ŞİİR ATÖLYESİ//DUYURU//AHMET DAŞ//KİŞİLİK ADLI ŞİİRİ
-
Kişilik
olmasan
ham diyecekler
olduğun an
yiyecekler
ne zormuş dalda kalmak
çağlar öncesinden
buyurmuş şekspir
olmak ya da olmamak
mesele bu
hamlet’i ne bilsin
Allah'ın armudu
ey topaç
artık dönmeyi bırak
azıcık gözünü aç
doğrusu şu
“HAK” dediğin yerde durmak
Ahmet Daş
EDEBİ ÖLÇÜLERİMİZ
1- Şiirin konusu, teması ve bütünlüğü
2- Şiirin biçim özellikleri
3- İmge ve betimleme, sözcüklerin seçimi
4- Ses uyumu, ritmi ve ahengi
5- Şiirselliği, coşkunluğu, okuyanı ne kadar kavradığı, ne kadar etkilediği
6- Konuya göre, yazıldığı dönem ve atmosferle ilişkisi.
7- Şiirin dinamizmi, okuyucuyu geleceğe taşıyıp taşımadığı
8- Şairin şiirleri arasında nasıl bir yeri olduğu
SEVGİLİ ARKADAŞLAR
GRUPÇA ALDIĞIMIZ,KARAR DOĞRULTUSUNDA,01.02.2009 PAZAR GÜNÜ İTİBARİYLE,adaş2023,RUMUZLU; SN.AHMET DAŞ,IN,KİŞİLİK ADLI ŞİİRİ,YUKARIDA BELİRTİLEN ÖLÇÜLER ÇERÇEVESİNDE,DEĞERLENDİRİLECEKTİR.TÜM GRUP ARKADAŞLARIMIZIN,KATILIMLARINI BEKLER,SAYGILAR SUNARIM....
*****************************************************************************************
Kimden : derm (Bayan, 46)
Kime : Grup: Grup Ütopya
Tarih : 1.2.2009 17:54 (GMT +2:00)
Konu : ŞİİR ATÖLYESİ-AHMET DAŞ- KİŞİLİK- ŞİİR YORUM
doğrusunu uluorta söyledik
o mu, o kafadan sayrı dediler
sustuk, bizde içlerine girmedik
o zaman da bizden ayrı dediler
...sıvas
HAYATI
ben kendimi şair kabul etmiyorum
o kadar türkü, şarkı ve şiir ezberim de ki çocukluğumdan beri.belki onların bilinç altında tutuğu yerler bir zaman gelip kağıda dökülüyor
bütün okuyanlara ve gerçek şairlere saygılarımı sunuyorum
Şair Ahmet Daş arkadaşımız böyle anlatmış kendisini. Kısa bir dörtlük ama halk ozanı bilgeliğinde, hayatı ve insanı anlatıveren, dolayısıyla kendi hayata bakışıyla ilgili ipuçları içeren özlü bir bölüm. Aynı bakışın ışığını inceleyeceğimiz şiirde de görmek olası.
O her ne kadar; ” ben kendimi şair kabul etmiyorum” dese de, okuduklarımız, iyi bir şairle karşı karşıya olduğumuzu gösteriyor.
Hadi bakalım Sevgili Ahmet Daş, ilk kurban seçildin adından dolayı. Olumlu ya da olumsuz, her türlü söz ve eleştiri, salt şiirinle ilgili olacaktır dost. Burası bir atölye; işimiz şiir işçiliğinde ustalaşmak. Elimizdeki hamur, sözcükler ve biçim.
olmasan
ham diyecekler
olduğun an
yiyecekler
ne zormuş dalda kalmak
çağlar öncesinden
buyurmuş şekspir
olmak ya da olmamak
mesele bu
hamlet’i ne bilsin
Allah'ın armudu
ey topaç
artık dönmeyi bırak
azıcık gözünü aç
doğrusu şu
“HAK” dediğin yerde durmak
Şiirin Konusu: Şekspir’in ünlü sözünden yola çıkarak insana ve hayata felsefi bir bakış. Bir, ironi şiiri var karşımızda.
Şiirin Biçimi: Şiir, serbest şiirin tüm özelliklerini taşıyor. Dizelerin uzunlu kısalı dizilişi, bir anlam ve duygu bütünlüğü içerisinde birbirini izliyor. Şiirin genelinde görülen ses uyumu, birinci ve üçüncü bölümlerde denenen uyaklı dize sonları akıcı bir okuma sağlıyor.
İmge, Betimleme: Şiir, bildik ama çarpıcı bir şekilde kullanılmış imgeler zengini. Olmamış meyveler için kullanılan “ham” sıfatı, kişiliği oturmamış, cahil, kendini tanımayan, çıkarcı insanları tanımlayan bir imge olarak kullanılmış. Yine, “olmuş” sıfatı, durduğu yeri bilen, bencilliğinden arınmış, kendi özüne inmiş; onun için de, çok istenmeyen arif insanı imgelemimize taşıyor.
İkinci bölümdeki Şekspir ve ünlü sözü; İnsanın çağlar öncesinden beri aynı özellikleri gösterdiğini, bilmenin ve bilmemenin her zaman önem taşıdığını anlatıyor. Cahil, bencil, olmamış insanın her çağda zararlı ve kötü olduğunu anlatıyor.
Üçüncü bölümde; “topaç” imgesiyle, aynı tür insana gönderme yapılıyor. Bir doğrudan söz ediliyor. Öğüt veriliyor. Burada şiirin didaktik özelliğini görüyoruz. Olumsuzlamalarla başlayıp gelişiyor şiir ve son bölümde de, asıl söylenmek istenen söyleniyor.
Burada anlıyoruz ki; şairin, şiir yoluyla öğretmek ve anlatmak istediği, vermek istediği bir mesaj var. “…olmak ya da olmamak…”Şekspir.
Şiirin okuyucuyu sarıveren bir havası var. Bu hava, taşıdığı lirizm ve coşkudan değil,
kullanılan imgelerin hem çok bildik, hem de çok çarpıcı bir söylemle kullanılmasından geliyor. Bir aşkı, bir tutkuyu, coşkulu bir konuyu şiirleştirmemiş şair. Zor bir konuyu, ironik bir söylemle şiirleştirmiş. Bizim insanımızı, bizim bildiğimizi Nasrettinvari anlatmış.
Şiirin kolay okunuşu, buruk buruk gülümsetmesi de bundan zaten. Bu anlamda, gelecek umudu taşıyor satır aralarında. Daha güzel, daha insan, bir insanın özlemini taşıyor. Duyumsatıyor. Hani şu, hep yakındığımız ama bir türlü kendimizden başlama cesareti gösteremediğimiz, insan. Arif insan, bilge insan, çağdaş insan, sevip sevilen insan.
Şiir, bu anlamda da, başarılı ve güzel. Belki başka bir biçimde, daha lirik, daha duygu yüklü de yazılabilirdi, bu şiir. Ama o zaman, başka bir şey çıkardı ortaya. Başka bir şair, başka bir şiir. Oysa okuduğum kadarıyla (yeterince okuyamadım, özür) Ahmet Daş’ın şiirlerinde, bu ironik tat ve söylem, bu yergi var. Böylesi de güzel ve yakışıyor şairin kalemine.
Benim, bu şiirle ilgili gezintim bu kadar arkadaşlar. Okuduğunuz için teşekkür ediyorum.
Ahmet Daş arkadaşımıza da, hoşgörüsünden dolayı teşekkür ediyorum.
Güzel ve şiirli bir akşam diliyorum herkese.
*****************************************************************************************
Kimden : ARAZ2 (Bayan, 37)
Kime : Grup: Grup Ütopya
Tarih : 1.2.2009 19:37 (GMT +2:00)
Konu : Yn: ŞİİR ATÖLYESİ//DUYURU//AHMET DAŞ//KİŞİLİK ADLI ŞİİRİ
MERHABA SN AHMET DAŞ
HANİ EVİN İLK ÇOCUĞU GENELLİKLE ACEMİ ZAMANLARA
RASTLAR.GÜNLERDEN DE PAZAR OLUNCA,BİR İLETİŞİM EKSİKLİĞİYLE
BAŞLADIK.BU ANLAMDA TÜM GRUP ARKADAŞLARIM ADINA ŞAHSINIZDAN,
ÖZÜR DİLEYEREK,GEÇDE OLSA ARKADAŞLARIMIN KATILIMINI BEKLEDİĞİMİZİ BELİRTMEK İSTİYORUM..
1.şiirin konusu,teması ve bütünlüğü
ŞİİRİN EVRENSEL BİR KONUYU,EVRENSELLEŞMİŞ KİŞİLİKLERLE
BÜTÜNLEŞTİREREK İFADE EDİLMESİ,FELSEFİK YAKLAŞIMIN
HALK,DİLİNE İNDİRGENMESİ (ARMUD) SURETİYLE BİR BÜTÜNLÜK ARZETTİĞİNİ DÜŞÜNÜYORUM.
2.şiirin biçim özellikleri
SERBEST ÖLÇÜLERDE YAZILAN BİR ŞİİR OLMASINDAN DOLAYI
GÖZE BATAN HERHANGİ BİR PROBLEM ALGILAMADIM.
3.imge,betimleme,sözcüklerin seçimi
KULANILAN İMGELERİN,ÇOK KUVVETLİ İMGELER OLMAMAKLA BİRLİKTE
BETİMLEMELERLE BÜTÜNLEŞTİĞİNDE,ZENGİNLİK KAZANMIŞ OLDUĞUNU,
SÖZCÜK SEÇİMLERİNİ DE YERİNDE BULDUĞUMU BELİRTİRMEK İSTİYORUM.
4.ses uyumu,ritmi ve ahengi
SES UYUMUNDAKİ AHENK DAHA ŞİİRİN GİRİŞİNDE GÖSTERİYOR KENDİSİNİ..ARDINDAN GELEN DİZELERDE BU UYUMUN KORUNDUĞUNU GÖRÜYORUZ.
5.şiirselliği,coşkunluğu,okuyanı ne kadar kavradığı,ne kadar etkilediği
YUKARIDA BELİRTTİĞİM,EVRENSEL TEMANIN,RUHSAL BÜTÜNLÜKLE BİRLEŞMESİNİN SONUCU OLARAK,OKUYUCUYU ETKİLEYEN BİR ŞİİR OLDUĞUNU SÖYLEMEK İSTİYORUM.
6. Konuya göre, yazıldığı dönem ve atmosferle ilişkisi
KONU İLE YAZILDIĞI DÖNEMİN TAMAMEN BİRBİRİ İLE ÖRTÜŞEN BİR ATMOSFERİ OLDUĞU GERÇEĞİ,ŞİİRE BU ANLAMDA TAM PUAN KAZANDIRIYOR.
7.Şiirin dinamizmi,okuyucuyu geleceğe taşıyıp taşmayacağı
ŞİİRİN DİNAMİZMİNİN OKUYUCUYU DEĞİL,FAKAT ŞAİRİ
GELECEĞE TAŞIYABİLECEK BİR ŞİİR OLABİLECEĞİNİ DÜŞÜNÜYORUM.
8.şairin şiirleri arasında nasıl bir yeri olduğu
BU VESİLEYLE,ŞAİRİN ŞİİRLERİYLE TANIŞMA FIRSATI BULDUM.FAKAT KISITLI ZAMAN ZARFINDA,YOĞUNLAŞAMADIM.ŞİİRLERİNDE FELSEFİK EĞİLİMLERİN AĞIR BASTIĞINI
SÖYLEYEBİLİRİM..BEN ŞAİR DEĞİLİM DOST.ŞİİR VE ŞAİR BENİM DÜNYAMIN KUTSİYETLERİDİR.BU ANLAMDA YÜREĞİNİZ ZEVAL GÖRMESİN TEMENNİLERİMLE AYRILIRKEN, DÜŞ ÜLKESİNİN ŞİİR SAKİNLERİNE KOCAMAN SEVGİLER GÖNDERİYORUM..BİRLİKTE BÜYÜYELİM OLURMU? ? ? ŞİİR GİBİ YAŞAMLARA….SAYGIMLA…
*****************************************************************************************
========================================
** YANITLANAN MESAJ ********************
========================================
Gönderen: ARAZ2
Alan: Grup: Grup Ütopya
Tarih: 01.02.2009 13:44:00
Konu: ŞİİR ATÖLYESİ//DUYURU//AHMET DAŞ//KİŞİLİK ADLI ŞİİRİ
-
Kişilik
olmasan
ham diyecekler
olduğun an
yiyecekler
ne zormuş dalda kalmak
çağlar öncesinden
buyurmuş şekspir
olmak ya da olmamak
mesele bu
hamlet’i ne bilsin
Allah'ın armudu
ey topaç
artık dönmeyi bırak
azıcık gözünü aç
doğrusu şu
“HAK” dediğin yerde durmak
Ahmet Daş
EDEBİ ÖLÇÜLERİMİZ
1- Şiirin konusu, teması ve bütünlüğü
2- Şiirin biçim özellikleri
3- İmge ve betimleme, sözcüklerin seçimi
4- Ses uyumu, ritmi ve ahengi
5- Şiirselliği, coşkunluğu, okuyanı ne kadar kavradığı, ne kadar etkilediği
6- Konuya göre, yazıldığı dönem ve atmosferle ilişkisi.
7- Şiirin dinamizmi, okuyucuyu geleceğe taşıyıp taşımadığı
8- Şairin şiirleri arasında nasıl bir yeri olduğu
SEVGİLİ ARKADAŞLAR
GRUPÇA ALDIĞIMIZ,KARAR DOĞRULTUSUNDA,01.02.2009 PAZAR GÜNÜ İTİBARİYLE,adaş2023,RUMUZLU; SN.AHMET DAŞ,IN,KİŞİLİK ADLI ŞİİRİ,YUKARIDA BELİRTİLEN ÖLÇÜLER ÇERÇEVESİNDE,DEĞERLENDİRİLECEKTİR.TÜM GRUP ARKADAŞLARIMIZIN,KATILIMLARINI BEKLER,SAYGILAR SUNARIM....
*****************************************************************************************
Kimden : m_mavice (Bayan, 47)
Kime : Grup: Grup Ütopya
Tarih : 1.2.2009 22:46 (GMT +2:00)
Konu : ŞİİR ATÖLYESİ AHMET DAŞ 'KİŞİLİK' / YORUM
Kişilik
olmasan
ham diyecekler
olduğun an
yiyecekler
ne zormuş dalda kalmak
çağlar öncesinden
buyurmuş şekspir
olmak ya da olmamak
mesele bu
hamlet’i ne bilsin
Allah'ın armudu
ey topaç
artık dönmeyi bırak
azıcık gözünü aç
doğrusu şu
“HAK” dediğin yerde durmak
Ahmet Daş
yaşam, varsıllığın sorgulandığı an başlar. şairimiz etkili bir tema seçerek daha başında başarıya adımını atmış bulunuyor. temada bütünlüğe sadık kalınmış.
şiirin girişinden finaline dek konu dağılmadan ve aynı etkin ifadelerle üzerine düşeni tamamlamış.
bir şiirde biçim özelliklerine baktığımda kişisel olarak önemli gördüğüm nokta; duygunun biçimle örtüşebilmesidir. serbest yazım tarzıyla şair, kısa anlatım gücünde
okuyucuya çok rahat ulaşıyor. kelimelerin birbirini tamamlayıcı özelliği ise şairin içselliğinden bizlere yansıyan 'insan-yaşam' ikilisindeki tespitine kapı açmıştır.
imge ve betimleme son derece sade seçilmiştir. ve öyle sanıyorum ki şair, bu denli yalın ve net betimlemeleriyle aslında doğası karışık olan 'insan' olgusunu bir anlamda
rahatlatmaya çalışmıştır. ayrıca bu şiirin, şiir kaygısı olmadan kaleme alınmış olması da bu varsayımı desteklemektedir. sözcüklerin seçiminde Nazım Hikmet'in söylem biçimine
yakın duruşlar hissettim. çünkü şiir teması gereği gerçeği irdelemektedir. doğal olarak da sözcüklerin 'kesin'lik taşıması gözardı edilmemesi gereken önemli bir unsurdur. sevgili şair dostumuz da bu anlamda konuya uyumlu davranmıştır.
ses uyumunda herhangi bir probleme rastlamamakla birlikte, ahenk yerini korumuştur. şiirin ilk okuyuşta göze çarpmayan ritmi, bünyesinde saklıdır. ve şair adeta bundan çok emin bir biçimde
bir ritm arayışına gitmemiştir. insan devingen bir varlıktır. varlık, içselliğinde sabiti de taşır ama devamındaki en önemli gücünü devingenliğinden alır. dolayısıyla şiirin ritmini sağlayan
tek unsur yine şiirin kendisidir bana göre...
genel anlamda yalın bir şiirdir. şiirsellik arzu edilene çok az dokunmuştur. ama buna rağmen okuyucuyu hemen kavradığını söyleyebilirim. dediğim gibi şair tema seçimiyle bir anlamda
bu hedefine yazımdan öncesinde yakındır.
şiirin konusuna göre yazıldığı dönemi bilmiyoruz elbette. ama bu şiir sanki çok yeni yazılmış gibi yansıyor çünkü günümüz gerçeğine çok yakın ve ayrıca bu anlatım biçimi ile, dönem ne olursa olsun
okuyucuyu kendi atmosferine katacaktır diye düşünüyorum. bunun yanısıra şiir de insanın yaşadığı hemen hemen her dönemin atmosferine rahatlıkla süzülecek gibidir.
şiirde evet kesinlikle bir dinamizm söz konusudur. kısa etkin kelimeler, şairin konuya hakimiyeti ve bütünü korumadaki başarısı, dinamikliğine birer katkıdır. şiirin, okuyucuyu geleceğe veya
başka herhangi bir olguya taşıma kuşkusu yok gibi... ama bu durum aynı zamanda ilginç bir yön de taşımaktadır. çünkü şair özellikle finalde okuyucuya yol göstermiştir. kendi değerlerini
çok bariz sunarak ve bunu yaşadığı topluma malederek okuyucuya adeta başka şansı olmadığını seslenmiştir. ne kadar sorgulanırsa sorgulansın varlık, Yaradan'dan geldiği gibi yine ona dönecektir.
elbette bu noktada kendi bakış açısıyla bir buluşma gerçekleştirir ve buluşma dinsel bir ögenin ön plana çıkarılmasıyla okuyucuya sunulur.
şairin şiirleri arasında nasıl bir yeri olduğu konusunda henüz tam bir görüş beyan edemem, çünkü kendisini yeni okumaya başladım. ama ilerleyen tarihlerde elbette bu yönde ekleyeceğim bir şeyler
mutlaka olacaktır.
Son olarak isim seçiminde başka bir tercih yapılmış olsaydı şiir daha cazibeli duracaktı, diye düşünüyorum.
Sevgili şair dostumuzu içtenlikle kutluyorum… emeğinize sağlık Ahmet bey…
*****************************************************************************************
Kimden : fahriçinçik (Bay, 49)
Kime : Grup: Grup Ütopya
Tarih : 1.2.2009 23:38 (GMT +2:00)
Konu : ŞİİR ATÖLYESİ-AHMET DAŞ- KİŞİLİK- ŞİİR YORUM
Kişilik
olmasan
ham diyecekler
olduğun an
yiyecekler
ne zormuş dalda kalmak
çağlar öncesinden
buyurmuş şekspir
olmak ya da olmamak
mesele bu
hamlet’i ne bilsin
Allah'ın armudu
ey topaç
artık dönmeyi bırak
azıcık gözünü aç
doğrusu şu
“HAK” dediğin yerde durmak
Ahmet Daş
Şair konu hakimiyeti bakımından yetkindi..
vermek istediği mesajın özüne, özdeş..
puslu.. buruksu. bir izlenim veriyor gibi gelsede okuyucusuna hak tan yana tavrıyla umut veriyordu aslında..
konu seçimi zordu..bu şiirde zoru başardığını görüyorum.
şairi yürekten kutluyor sevgiyle selamlıyorum..
*****************************************************************************************
Kimden : Yakamozsakini (Bay, 37)
Kime : Grup: Grup Ütopya
Tarih : 2.2.2009 09:16 (GMT +2:00)
Konu : Yn: ŞİİR ATÖLYESİ//DUYURU//AHMET DAŞ//KİŞİLİK ADLI ŞİİRİ
1- Şiirin konusu, teması ve bütünlüğü - 80
2- Şiirin biçim özellikleri - 70
3- İmge ve betimleme, sözcüklerin seçimi - 70
4- Ses uyumu, ritmi ve ahengi - 70
5- Şiirselliği, coşkunluğu, okuyanı ne kadar kavradığı, ne kadar etkilediği - 80
6- Konuya göre, yazıldığı dönem ve atmosferle ilişkisi. - 90
7- Şiirin dinamizmi, okuyucuyu geleceğe taşıyıp taşımadığı - 100
8- Şairin şiirleri arasında nasıl bir yeri olduğu - 80
Benim puanlamamda şiirin ortalama puanı 80 dir.
Bütün bu kıstaslar bir yana şiir; konusuyla, duyarlılığıyla, farklılığıyla, dinamizmi ile, okuyucuyu bir yerlere taşıdı kesinlikle. Şiiri okuyunca şunu anlıyorum tekrar. Bütün şairler bir miktar alim olmak zorundadır.
Her ne kadar şairimizin bu çalışmamızdan haberi olmasa da bu şiirinden dolayı onu kutluyorum. Bu çalışmada emeği geçen herkese ve yorumlarını esirgemeyen dostlarıma çok teşekkür ediyorum.
Sıradışı kurgusu etkili söylem biçimi ile muhteşem bir şiir okudum. Tebrik ediyor başarınızın devamını diliyorum.
Her şey sizin ve sevdiklerinizin gönlüne göre olsun.
Sevgi ve saygılarımla.
Dr. İrfan Yılmaz. TEKİRDAĞ.
aslında basit bir olaydan yola çıkmıştım..biri vardı..sendika sendika dolaşıyor,o örgüt senin bu kuruluş benim diyerek daldan dala atlıyordu..hiç biri kendi kararı değildi ve o ne der bu ne der diye bir yerde duracağı yoktu..KİŞİLİK.. burdan çıktı
okuyan herkese teşekkürler..
mükemmel bir şiir tebrikler
yaşam, varsıllığın sorgulandığı an başlar. şairimiz etkili bir tema seçerek daha başında başarıya adımını atmış bulunuyor. temada bütünlüğe sadık kalınmış.
şiirin girişinden finaline dek konu dağılmadan ve aynı etkin ifadelerle üzerine düşeni tamamlamış.
bir şiirde biçim özelliklerine baktığımda kişisel olarak önemli gördüğüm nokta; duygunun biçimle örtüşebilmesidir. serbest yazım tarzıyla şair, kısa anlatım gücünde
okuyucuya çok rahat ulaşıyor. kelimelerin birbirini tamamlayıcı özelliği ise şairin içselliğinden bizlere yansıyan 'insan-yaşam' ikilisindeki tespitine kapı açmıştır.
imge ve betimleme son derece sade seçilmiştir. ve öyle sanıyorum ki şair, bu denli yalın ve net betimlemeleriyle aslında doğası karışık olan 'insan' olgusunu bir anlamda
rahatlatmaya çalışmıştır. ayrıca bu şiirin, şiir kaygısı olmadan kaleme alınmış olması da bu varsayımı desteklemektedir. sözcüklerin seçiminde Nazım Hikmet'in söylem biçimine
yakın duruşlar hissettim. çünkü şiir teması gereği gerçeği irdelemektedir. doğal olarak da sözcüklerin 'kesin'lik taşıması gözardı edilmemesi gereken önemli bir unsurdur. sevgili şair dostumuz da bu anlamda konuya uyumlu davranmıştır.
ses uyumunda herhangi bir probleme rastlamamakla birlikte, ahenk yerini korumuştur. şiirin ilk okuyuşta göze çarpmayan ritmi, bünyesinde saklıdır. ve şair adeta bundan çok emin bir biçimde
bir ritm arayışına gitmemiştir. insan devingen bir varlıktır. varlık, içselliğinde sabiti de taşır ama devamındaki en önemli gücünü devingenliğinden alır. dolayısıyla şiirin ritmini sağlayan
tek unsur yine şiirin kendisidir bana göre...
genel anlamda yalın bir şiirdir. şiirsellik arzu edilene çok az dokunmuştur. ama buna rağmen okuyucuyu hemen kavradığını söyleyebilirim. dediğim gibi şair tema seçimiyle bir anlamda
bu hedefine yazımdan öncesinde yakındır.
şiirin konusuna göre yazıldığı dönemi bilmiyoruz elbette. ama bu şiir sanki çok yeni yazılmış gibi yansıyor çünkü günümüz gerçeğine çok yakın ve ayrıca bu anlatım biçimi ile, dönem ne olursa olsun
okuyucuyu kendi atmosferine katacaktır diye düşünüyorum. bunun yanısıra şiir de insanın yaşadığı hemen hemen her dönemin atmosferine rahatlıkla süzülecek gibidir.
şiirde evet kesinlikle bir dinamizm söz konusudur. kısa etkin kelimeler, şairin konuya hakimiyeti ve bütünü korumadaki başarısı, dinamikliğine birer katkıdır. şiirin, okuyucuyu geleceğe veya
başka herhangi bir olguya taşıma kuşkusu yok gibi... ama bu durum aynı zamanda ilginç bir yön de taşımaktadır. çünkü şair özellikle finalde okuyucuya yol göstermiştir. kendi değerlerini
çok bariz sunarak ve bunu yaşadığı topluma malederek okuyucuya adeta başka şansı olmadığını seslenmiştir. ne kadar sorgulanırsa sorgulansın varlık, Yaradan'dan geldiği gibi yine ona dönecektir.
elbette bu noktada kendi bakış açısıyla bir buluşma gerçekleştirir ve buluşma dinsel bir ögenin ön plana çıkarılmasıyla okuyucuya sunulur.
şairin şiirleri arasında nasıl bir yeri olduğu konusunda henüz tam bir görüş beyan edemem, çünkü kendisini yeni okumaya başladım. ama ilerleyen tarihlerde elbette bu yönde ekleyeceğim bir şeyler
mutlaka olacaktır.
Son olarak isim seçiminde başka bir tercih yapılmış olsaydı şiir daha cazibeli duracaktı, diye düşünüyorum.
Sevgili şair dostumuzu içtenlikle kutluyorum… emeğinize sağlık Ahmet bey…
ÇOK ANLAMLI DÜŞÜNDÜRÜCÜ ÇALIŞMANIZI KUTLARIM+10 LA SAYGILARIM SAYFANIZA..
Harikaaa! tebrikler.
sevgi ve saygılarımla
Kaleminiz daim olsun.
Dilinizden dua eksik olmasın.
Selam ve dua ile
Bu şiir ile ilgili 180 tane yorum bulunmakta