Kavratamadım.... Şiiri - Mehmet Şahan

Mehmet Şahan
2966

ŞİİR


41

TAKİPÇİ

Kavratamadım....

En kutsal nimeti, “insan” olmayı
Saymayan nefsime anlatamadım!
En büyük minneti Hakk’a duymayı,
Duymayan nefsime anlatamadım!
Varlık sebebimi kavratamadım…

Baki’yi, faniyi baştan ayırır,
Hayrı da şerri de sana duyurur,
Yaradan her şeyi kendi buyurur,
Uymayan nefsime anlatamadım!
Varlık sebebimi kavratamadım…

İyi düşün şöyle dönüp en başa,
Bir an bile çıksa aklından hâşâ,
Küfre girer insan, yanar ataşa
Aymayan nefsime anlatamadım!
Varlık sebebimi kavratamadım…

Hayâ ettim edebimden, arımdan
Mahcup oldum kendi cismi kârımdan…
Gönlüm ah çekiyor intizarımdan,
Doymayan nefsime anlatamadım!
Varlık sebebimi kavratamadım…

Neler verdi sana umrun olmadı,
Ne hikmettir hâlâ hurcun dolmadı!
Zannetme ki kula borcun kalmadı,
Sormayan nefsime anlatamadım!
Varlık sebebimi kavratamadım…

Âlemi emrinde bulduğu halde,
Eşref-i Mahlûkat olduğu halde,
Müjdeyi Mevlâ’dan aldığı halde,
Kanmayan nefsime anlatamadım!
Varlık sebebimi kavratamadım…

Ezelin şerrinden savuşmak için,
Ebedin köşküne kavuşmak için,
Tuba’nın altında buluşmak için,
Yanmayan nefsime anlatamadım!
Varlık sebebimi kavratamadım…

Şahan der ki her an Hakk’ın adını,
Anmadan alamaz kul muradını…
O’nun la geçersin sen sıratını,
Bilmeyen nefsime anlatamadım!
Varlık sebebimi kavratamadım…

Mehmet Şahan
Kayıt Tarihi : 26.4.2014 02:16:00
Yıldız Yıldız Yıldız Yıldız Yıldız Şiiri Değerlendir
Yorumunuz 5 dakika içinde sitede görüntülenecektir.
  • Ülkü Şahin
    Ülkü Şahin

    İnsanın eşref-i mahlukat olduğuna dair ne bir ayet ne de bir sahih hadis vardır Mehmed bey kardeşim. İnsanın ahsen-i takvim suretinde yaratıldığına dair ayet olmasına rağmen bu iddianızı destekleyecek İlahi ve Nebevi bir beyan yoktur.

    Şu 'Ezelin şerrinden savuşmak için' mısrasını da anlayamadım. Ezelin şerri ne ola ki?

    İnsanoğlu bi-şer dir. Yani şerre müsait ve müstait bir fıtratta yaratılmıştır. Onun içindir ki Allah (cc) onun bir hasenesini on yazarken bir seyyiesini sadece aynıyla yazıyor. Yine onun içindir ki, mizanda sevabı günahını geçenleri direk cennetine gönderiyor. Eğer insanın ondan bir an gaflet etmesi onu küfre sokacak olsa idi ki- böyle bir kitabi kaide yok- 'LA YÜKELLİFULLAHİ NEFSEN İLLA VÜS'AHA' -ALLAH SİZİ KOLAYLIKTAN BAŞKA BİR ŞEYLE MÜKELLEF KILMAZ- Ayeti (haşa) manasız kalırdı. Çünkü insanoğlunun sizin dediğiniz gibi bir müslümanlığa güç yetirmesi mümkün olmazdı.

    Hayırlı çalışmalar.

    Cevap Yaz

TÜM YORUMLAR (1)

Mehmet Şahan