bir yerde biliyorsun seninle karşılaştık
ben bir daldan kabuk gibi kuruyorken toprağa
sen bir dala yaprak gibi yürüyordun topraktan
özsuyunda kar suyu,yolun bahar, zaman pul
bana altın,güz makasın ağzındayken kefen çul
ya ben anlatsam yeşil,ya sarıyı anlasan
Dinle sevdiğim, bu ayrılık saatidir.
Dünya var olalı beri çirkin ve soğuk,
Erken içeceğimiz bir ilaç gibi.
Tadı dudaklarımızda acımsı, buruk.
Bu saatte gözyaşları, yeminler,
Boş bir tesellidir inandığımız.
Devamını Oku
Dünya var olalı beri çirkin ve soğuk,
Erken içeceğimiz bir ilaç gibi.
Tadı dudaklarımızda acımsı, buruk.
Bu saatte gözyaşları, yeminler,
Boş bir tesellidir inandığımız.
Günün şiiri sayfasına uğramak kabus oluyor gid gide.Neden şiirle ilgisi olmayan üstelik yakışıksız yazıları görmek zorunda bırakılıyoruz.Sayın yetkililer,lütfen bu durumu önemsemek gerekiyor.Lütfen!
sevgili kardeşim ercan demirci(emirdemir)
ben iyi şiir değil derken şiir olduğunu ve/fakat iyi olmadığını vurguladım.
tabidir ki her okuyan bunu kendi şiir bilgisi ve derinliğinde kendi algısı açıklığında kavrayabilir.
hiç düşündünüz mü
on kelimeyle hafızalarda kalmış nice şiirler ve şairler var.
öyle şairler de var ki kendi öz torunları bile ne şiiri ne de şairini hatırlıyor.
müşteri her zaman haklıdır!
neden haklı olsun
bir yazar da çıkıp müşteri herzaman haklı değildir ismiyle kitap yazmış ve haklı bir tartışma yaratmıştır..
okuyucudaki durağan enerjiyi atılım enerjisine döndüremeyen şiire nasıl iyi diyebiliriz.
şiir tabii,emeğe saygı o da muhakkak
mevcut paradigmaların üzerine çıkıp silkelemeli insanı iyi şiir
Bence mısralarda anlam kayması yaşanmış ve şiirsellik yakalnammış mısralarda..sanat adına başarılar saygılar..
Bu şiirde dikkat edilmesi gereken başlıca husus noktalama işaretlerinden sonra boşluk bırakılmamış olmasıdır... Ayrıca devrik cümleler şiirde kullanılamaz diye birşey yok fakat burada kullanılan devrik cümleler ve anlamsız anlamlar yüklenmeye çalışılmış tümceler şiire oldukça kötü bir izlenim vermiş... Saygılarımla Mehmet Yücedağ
şiirde aranan özellikler] konu bütünlüğü/ mesajın varlığı/ anlaşılır olmak/ ses/ses akordu/zamanda bütünlük/duygu yaratma/kelimelerin örgüsü/vs
bu şiirin gerçekten iyi bir şiir olmadığını anlamak için mutlaka sesli olarak okunması gerekir.
saygıyla
Evet, bayağı problemli bir şiir. Kabul etmem gerekiyor galiba.
Yukarıdan aşağıya birbiriyle illiyet bağı kurulması mümkün olmayan ifadeleri bir araya getirip şiir oluyorsa (şairinden özür dileyerek) bundan iyisi olmaz sanırım.
Son zamanlarda şiirde birçoğu tarafından benimsenen bir şekil türedi. Soru, virgül, ünlem işaretleri hiç kullanılmıyor veya yanlış yerlerde kullanılıyor. Hatta kimisi şiirde bu işaretlerin kullanılmasının gereksiz ve yanlış olduğunu da söylüyor. Sanki amaç yazılanı anlaşılmaz hale getirme sanatı.
Bir virgülün önemini anlatmak için veciz bir cümleyi paylaşmak istiyorum.
‘’Oku oğlum oku, baban gibi eşek olma!’’ veya ‘’Oku oğlum oku baban gibi, eşek olma!’’
İster nazım (şiir) isterse nesir olsun, doğru iletişimin, doğru anlaşılmanın yolu imla kurallarına uymak ve imla işaretlerini gereken yerde kullanmaktan geçer.
Devrik cümleyi anlarım, hatta devrik cümle kullanmayı da çok severim. Ama buradaki örnekleri gibi, galiba yeni bir cümle çeşidi daha çıktı. Bu yeni cümle türüne ‘’yıkık, sürünen, muamma’’ gibi adlar verilebilir.
Bu yer günün şiiri köşesi olduğu için buraya asılanların edebi değeri çok üst düzeyde olmasına, toplumun değerleriyle çatışmamasına, her şeyiyle örnek alınabilecek nitelikte olmasına özen gösterilmesi gerektiğine inanıyorum.
Burada arada bir iyi örnekler görüyor olsak da bu günkü gibi edebi değeri vasatın da altında şiirimsileri görüyoruz.
Yok... Benim yazdığım olmamış... Şairinki daha iyi duruyor.
Bir de dikkatinizi çekti mi bilmiyorum, özetteki mısraların sırasıyla şiirin tamamındaki sırası farklı. Bu da şairin kendi şiirini (muhtemelen) sık sık eleştiren gözlerle tekrar okuduğunu gösteriyor. Aklıma gelirse bir ay sonra bu şiire tekrar bakmayı düşünüyorum.
Biraz grip, biraz moral bozukluğu, aslında bugün pek bir şey yazmayı düşünmüyordum. Ama şu mısralara fazla takılan olduğunu görünce yazmadan edemedim:
sen bir dala yaprak gibi yürüyorken topraktan
ben bir daldan kabuk gibi kuruyordum toprağa
Burada (biraz zorlansa da insan,) anlaşılmayacak bir şey yok bence. Yine de şöyle de olabilir miydi diye düşündüm (hep yaptığım gibi)
Yürüyorken sen dallara yaprak gibi, topraktan,
Ben dallardan kabuk kabuk kuruyordum toprağa...
Öyle esti işte...
Ben şairi tebrik ediyorum. Akıcılığı bozan, düşünceyi zorlayan ifade tarzı bakımından doku biraz daha ince elenerek çok güzel bir şiir çıkar buradan. (Şu anda çıkmamış da demiyorum. Bence güzel bir şiir.)
Selam ve saygıyla
' ben bir daldan kabuk gibi kuruyorken toprağa
sen bir dala yaprak gibi yürüyordun topraktan '
Şahsım adına çözemedim, çözeni tebrik ederim. Yaşasaydı o gül yüzlü şairler eminim bizleri deynekle kovalardı. Yazana değil sitemim günün şiiri olarak seçenlere. Saygılarımla
Bu şiir ile ilgili 22 tane yorum bulunmakta