Priamos'un Paris'i
Türkiye'nin aldığı laik gelenek
başkentinden farklı mı ki.
henüz 18’lik Victoria zamanlarında
göz dikilen
biz kaç saattir Paris’e, Truva’ya.
Ve Fransa kaç saat,
gerçekten,
Fransa’ya?
Tarih,
birbiriyle gider.
Nusrat Mayın G.;
1. Dünya Savaşlarından
yaklaşıyor boğazlarda gölgen,
şimdiki güneş enerjili arabası İTÜ'nün,
kurtarmaya çalışır da durursun
hala dünyayı yüzbaşı Tophaneli Hakkı;
bolşevikler ve
ucu istifli dağıtılan yardım, çapa,
gelen bıcır bıcır
şu
kara kuru
kör mangır.
Ve İtilaf,
hala birleşmeye çalışıyorlarmış
Çarlık'la
-bugünden geriye, tarih içinde...
Kurtarılan topraklar
kurtuluşumuzdur.
Çanakkale'ye yol açan
bir öncelikli Çanakkale seddi! !
Mağrur şu güçler,
onların inadı'na
'incecik çelik halat ucunda
sallanan yirmi demir kap'...
AYIRAÇ İSTEMİYORUZ,
BİRLEŞMEK HAKKIMIZDIR.
AYIRAÇ İSTEMEYENİZ!
GİTSEK DE ÖLÜME BAĞLIYIZ HAYATA.
Ve şu ki, hepimiz varız burda.
Anlamadınız mı hala,
Akıllanmadınız mı hala,
eriyen eridi,
erimeyen de mi aynı yola girdi?
:'Rus Çarlığı: 13,000,000 asker
Britanya İmparatorluğu: 9,904,500 asker
ABD: 4,355,000 asker
Hindistan: 161,000 asker '...
Hey gidi, 1. Cihan,
neymiş onlar ne olmuş.
Dağa döndü fare, fareye döndü dağ;
TC ise hala yerli yerinde.
Vur deyince patlatmaksa,
olsun mutluluğa tek bu!
Olumsuzluklar üretmeye olmasın...
Gerçekleri çarpıtmaya
çabalamak niye?
Gerçekler bellidir, hep de orada olacak.
Ne değişir. ne değişir!
Kapanacak mısınız mağaralara!
İnsanlar, sever sevilir;
eş'tirler, ve eşit, insanlar eşittir! !
*
‘Priamos'un Paris'i;
gelip Anadolu'ya O.Asya’lardan
körük veren batı dünyasına,
kah müslümanın antik robot teknikleriyle
ve ki kah iyileştirmede hastalar,
su sesiyle,
ya tiftik gibi kopyalanan
tartıştığımız mezra kahvehanelerimiz! ! …
farklı mı ki
kendi özünden ve özünden kendi
ve Ankara’ya Sarkozy uzaklığındaki
Fransa kaç saat,
gerçekten,
Fransa’ya? ‘
Arthur’un sislerde kalmış Avalon’u cinsinden,
kırmızı kımız koridor Oğuz.
Emin olunamayan bi muamma:
ne gerçek, hem de tarih, sorcery;
Şaman şamdanı hem de ama şifacı.
tayip beylerin ellerinde
şimdi İşin kara büyü kısmı.
Gnomlarda, trollerde de rastlanır;
sırtında bohça, şifacı.
Bilim gibi:
bazıları askeri teknolojide;
çok kişi ise, insanlık yararına;
ama Hipokrat yemini Geçerlidir
beyaz önlükte hala…
Güvenme ama gelmişe geçmişe,
Ya da paraya pula;
dökmeyeceksin mamayı önlüğe,
gideceksin ileri her nikbinlikte! !
Akkoyunlu Dedem Korkut’larla
14. yy’lardan ve o yy’larda da;
eski gelenekler
hem de Müslümanlık bir arada.
Oktay Rıfat’ın köprüdeki ikiz azizliği,
“İkinci Yeni” ve “Garip” arenası.
Peri bacalarından Nevşehir,
tüt sen dumanınla görünmez
yanlış bir dile kemik hale yontuluyor
çıkar kavgalarıyla Hristiyan.
Özlerimizin ortası, insan paydası,
bilincinle gel ya da duyumsayalım.
Kapanacak mısınız mağaralara!
İnsanlar, sever sevilir;
eş'tirler, ve eşit,
insanlar eşittir! !
Kalın, kıllı
paltosunu Cézanne’nin
yağmalattırdılar mı ele güne,
Michelangelo’nun eserlerine
papanın uygun gördüğü üzre.
Apartmanlardan görünmüyor artık kırlar!
Ne fark eder; biz, siz, onlar …
Bilincindeler mi gerçekten,
anlaşılmaz çatı kuşu
Artuş Rimbo’nun? *:
Duygu coşkusu gerek insanlığa! !
Yenilen ekmekler eşitlendiğinde,
insan da elbet denklenir.
ama daha önce olsa
ne çıkar, bunların?
Vicdan ve vefa kaybı
karanlığa götürür insanı.
Demokrasi ve saygı?
emelleri insanın,
sevgisiyle olur.
Görülse bazen sonuçları,
ki o da bazen,
yoktur ama anlamı
bir diğerinin.
Bir diğerinin
anlamı yoktur
-kuru gidişlerin.
Hayvanlar ve bitki
yaşatır bizi hatta;
silkindirilip,
içten sevgi gerek
hakça eş insanlara –da.
-
-
*rimbaud, fazla eski olmayan bi türetme
Gene göz atılacak
Kayıt Tarihi : 27.8.2007 06:20:00
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.
'laiklik asla dinsizlik olmadigi gibi, sahte dindarlik ve buyuculukle mucadele kapisini actigi icin gercek dindarligin geli$mesi imkanini temin etmi$tir.' 'laiklik, yalniz din ve dunya i$lerinin ayrilmasi demek degildir. butun yurtta$larin vicdan, ibadet ve din hurriyeti demektir 'din bir vicdan meselesidir. herkes, vicdaninin emrine uymakta serbesttir. biz dine saygi gosteririz. du$unu$e ve du$unceye kar$i degiliz. biz sadece din i$lerini, millet ve devlet i$leriyle kari$tirmamaya cali$iyor, kasit ve fiile dayanan tutucu hareketlerden sakiniyoruz' ATATÜRK -- Bayrakları bayrak yapan üstündeki kandır. Toprak,eğer uğrunda ölen varsa vatandır. Hiç bir zafer gâye değildir. Zafer, ancak kendisinden daha büyük olan gâyeyi elde etmek için gerekir en belli başlı vasıtadır. Gâye, fikirdir. Zafer, bir fikrin istihsâline (elde edilmesine) hizmeti nispetinde kıymet (değer) ifade eder. Bir fikrin istihsâline dayanmayan bir zafer pâyidar olamaz (yaşayamaz) . O, boş bir gayrettir. Her büyük meydan muhare-besinden, her büyük zaferin kazanılmasından sonra yeni bir âlem (dünya) doğmalıdır, doğar. Yoksa başlı başına bir zafer, boşa gitmiş bir gayret olur. Mustafa Kemal ATATÜRK (Ankara, 16 Eylül 1921) “ASİLCE- Gülümsemek Bir Sihirdir grubundan.. - İtilaf: üçlü antant da denilir.1.dünya savaşı öncesinde kurulan 2 küresel kutuptan biri.1899 yılında fransız-rus ittifakı ile 1904 yılında ingiliz-fransiz ittifakının imzalanmasiyla oluşmuştur. 1915 yılında merkez güçler* safındaki italyanın taraf değiştirmesi ve 1917 de abd'nin de saflarına katılmasıyla 1. dünya savaşını lehine bitirecek ivmeyi kazanmıştır.(rusya 1917 bolşevik isyanından sonra antantı terketmiştir) . antant devletleri sınırsız serbest ticaret ve liberal kapitalizmi temsil ederler. dünyanın 4/3'üne yakın bir kesimini sömürge olarak parsellemişler, alacak yer kalmayınca gözlerini çin ve osmanlı imparatorluğuna dikmişlerdir. ayrıca almanya'nın yükselen endüstriyel ve askeri gücünü kendilerine rakip olarak görmüş ve her türlü diplomatik kışkırtmayı, yerel çatışmayı (bkz: balkan savasi) körükleyerek almanyayı yenebileceklerini düşündükleri prematüre bir savaşa çekmeye uğraşmışlardır.sonuç bilindiği üzere birinci dunya savasidır. osmanlı nın anasını ağlatan, onun fiilen ve hukuken sonunu hazırayan, dünya üzerinde yapılmış en ağır sartlı antlaşma olan sevres i yine osmanlı ya imzalatan, ama bu sayede türkiye cumhuriyetinin olusma sürecini daha da kamçılayan, o dömende atatürk türkiyesine yaptıramadıklarını bu dönemde tayyip erdoğan hükümeti vasıtasıyla gerçekleştirmek isteyen, basta ingiltere nin olduğu, birinci dünya savasındaki iki taraftan biridir. ingiltere, fransa, italya ve rusya dan olusan ve 1. dunya savasini galibiyetle noktalayan devletlere verilen isim. eksisozluk
Bu şiire henüz hiç kimse yorum yapmadı. İlk yorum yapan sen ol!