Hayattayım, yaşamak ne güzel şey.-Ordu-
Sen misin süt beyazı ovasında yüzen,
Baharın erken müjdecisi.
Örtülü karların izlerinde gezinen,
Aradığım çıkış sen misin?
Nemli ağaçların diplerinde tünemiş,
Sen sevgi tohumu, sen elleri buz tutan,
Beni kör kuyularda merdivensiz bıraktın,
Denizler ortasında bak yelkensiz bıraktın,
Öylesine yıktın ki bütün inançlarımı;
Beni bensiz bıraktın; beni sensiz bıraktın.
Devamını Oku
Denizler ortasında bak yelkensiz bıraktın,
Öylesine yıktın ki bütün inançlarımı;
Beni bensiz bıraktın; beni sensiz bıraktın.
Sevgili Kardeşim sayın: Suna Doğanay'a sevgi ve saygılarımla...
Beğenerek ve saygı duyarak okuduğum bu şiiriniz hakkındaki kişisel görüşüm: Duygu ve düşüncenin , ustalıkla mısralara süzülmesi ile, gerektiği yerde gerektiği kadar mısra kullanılarak yazılmış NEFİS bir şiir olmuş.
Aslında arkasında vezin ve kafiye desteği bulunmayan Serbest yazılan şiirler iki ucu keskin kılıç gibidir. Serbest yazılan bir şiir vezin ve kafiye desteğinden yoksun olduğu için böyle bir şiirin bir sanat ve edebi değer taşııyabilmesi için, tek alternatif kalıyor.. O da şiirdeki mısraların duygu ve düşünceyi ifade ederken, anlam yüklü olması ve en etkili biçimde bu duygu ve düşünceyi ifade edebilecek donanıma sahip olması gerekir. Duygu ve düşüncenin şiir metninin bütün yapısına etkin biçimde hakim kılınması, başlangıç mısralarının şiiri okuatacak düzeyde davetkar; final mısralarının da şiiri akıldan kolay kolay silinmeyecek şekirlde vurgulu olmasını gerektirir. Zaten hece sayısını tuturmak ve uygun kafiyeyi bulmak gibi bir zorunluluk olmadığından, serbest şiir, bu imkanı en başlangıcından şiirin son mısrasına kadar, sınrsız bir şekilde zaten şaire verir. Güzel ve etkili bir serbest şiir, Duygu ve bilgi yoğunluğunun, kültür birikimi ve doğuştan gelen edebi bir yetenek ile uyumlu ve ahenkli birlikteliğini gerektirir.
Şiir hem vezinsiz kafiyesiz yazılacak, hem de duygu ve ifade etme fakiri mısraların bir araya getirilmesi ile oluşturulacak, üstüne üstlük bir de, aşırı duygu yüklenimi ile çöken mısra yanında duygusuz ve ifadesiz kaldığı için ayağı yere basmayan havada uçuşan mısralar bulunacak; o zaman da; Şiir bekleneni veremez.
Serbest şiirde anlatılmak istenen şey için en etkili söylem şekli bulunabilmelidir. Hatta O.V.Kanık'ın Amlatamıyorum şiirinde
(-...Bir yer var, biliyorum;
Her şeyi söylemek mümkün;
Epeyce yaklaşmışım, duyuyorum;
Anlatamıyorum.)
görüldüğü gibi, anlatılamak istendiği halde anlatılamayan seylerin de en etkili şekirde en uygun kelime veya mısra ile anlatılması şiirin edebi ve sanat değerini yükseltir. Üstadın bu şiiri vezin ve kafiye desteğinden yoksun olduğu halde, en sevilen şiirler arasına girmesini etkili anlatımına borçludur.
Bütün bunlar göz önünde bulundurulduğunda: Sizin bu şiirinizin tamamına hakimiyetinizi ve şiire ustalıkla yön verişinizi, Duygu ve düşüncenin şiir metninin tamamına etkili ve anlamlı olarak ustalıkla aktarış üslubunuzu kutlarım.
Beğenerek ve saygı duyarak okuduğum bu güzel şiiriniz ve bu vesile ile bu konuda görüşlerimi paylaşmama vesile olduğunuz için teşekkür ederim.
Kardeşimin sayfasına başarılarının devamı dileği ile sevgi ve saygılarımı getirdim. Lütfen kabul buyurunuz.
Şiirinize Tekirdağ'dan Tam Puan geliyor.
Her şey sizin ve sevdiklerinizin gönlüne göre olsun.
Dr. İrfan Yılmaz. -TEKİRDAĞ.
Üzerine beyaz gelinlik örttüğüm,
Kırık gözlü bir yetimin ağıtı.
Sırça köşklerimde sakladığım,
Sen misin kayıp toprakların düşüşü,
Sen misin yolunu gözlediğim?
Çok çok güzel.Listeme aldım.Kutlarım
Ben ressam, ben şair, ben kardelen düşlerinde
Yaşayan.
Üzerine beyaz gelinlik örttüğüm,
Kırık gözlü bir yetimin ağıtı.
Sırça köşklerimde sakladığım,
Sen misin kayıp toprakların düşüşü,
Sen misin yolunu gözlediğim?
Tebrikler ne güzel anlatım zevkle okudum yüreğine sağlık kaleminiz daim olsun
Şüphesiz odur...Ne güzel imge ve mecazlar, ne hoş bir şiir...Ahengi ve anlatımıyla insanı sarıyor...Şairi kutluyorum...
tebrik ederim saygıyla...
Ben ressam, ben şair, ben kardelen düşlerinde
Yaşayan.
Üzerine beyaz gelinlik örttüğüm,
Kırık gözlü bir yetimin ağıtı.
Sırça köşklerimde sakladığım,
Sen misin kayıp toprakların düşüşü,
Sen misin yolunu gözlediğim?
.................................
Sırça köşklerde sakladığımız... saklandığımız...
Düşler büyüttüğümüz... ... büyüdüğümüz büyüdüğümüz... sevgilerimiz... yüreğimiz...
Bir düşümüz olsun... olsunda varsın buzlar arasından yüzünü göstersin... yürek ısıtsın.. soğuklara rağmen...
Güzeldi. Tebrikler
Sevgimle
Suna hanım çok güzel bir şiirdi okuduğum...
paylaşımınıza teşekkürleimle...
Baharın habercisi olan ah o papatya tarlaları... Ve karda insanın zorlu doğuşunu anlatan kardelenler...
Söyleyen şair yürekleri gibi...
Tıpkı aranılan çıkışlar/çözümler gibi...
Dizelere anlamlar gizlenirken, hayatı çağıran sihirli 'betim'ler vardır. Yalnızca ağaç dipleri değil de o ağaç dibinin nemli oluşu gibi. Bükük boyunlu taçyaprakları gibi. Günbatımlarının lodosları, poyrazları hatta fırtınaları sakince göğüsleyip teslim alışı gibi. Bir yetim ağıdına beyazların en asillerinden gelinlik beyazı örtülüşü gibi.
Şaşkınlığın baharı...Bir yeni bahar geldiz bize. Şaşkınlğı baharı. Ve o baharın konçertosuydu.
GÖNÜLDEN YAZDIĞINIZ ŞİİRİNİZİ KUTLUYORUM
YÜREYİNİZİN ŞİİRİNİZE YANSIDIĞINI GÖRÜYORUN SIZI KUTLUYORUM KARDEŞİM
güzel bir şiir ve anlamlı bir sorgu...
tebrik ederim Suna hanım..:)
Bu şiir ile ilgili 27 tane yorum bulunmakta