Şöyle size de nakletsem
beni mazur görürseniz
Yanlış anlaşılıyorum
galiba, afedersiniz,
müziği ayrıştırmak mı,
hangi müzik hangisini
yener, demek değil derdim,
evrensel dil müziğinki
Bu dil, insanlığın ortak
sesidir, bu söylediğim.
Bir Pink Floyd ve bir Abba,
veya Metalica, Eagles
Beethoven ya da Mozart'ın
eserlerini de bizden,
Refik Talat Bey'den veya
Sadi Işılay'dan, hatta
Muhammed Abdülvehhab'ı
ve de bir Beliğ Hamdi'yi
Hafız Sadettin Kaynak'tan,
Mısrî İbrahim Efendi,
Kaptanzade Ali Rıza
Bey'den ayıramıyorum.
Ne de Abdulhalim Hafız
Çok farklı Ferdi Tayfur'dan,
Mine Koşan, Müslüm Gürses
İcrası o arabeskler
çalıntı degilse ilham
Tartıştığım bu da değil
Ama Gencebay da der ya:
Müziğimizin menbaı
kaynaşmış ruhlardan, aynı.
Kaçınılmaz sebeplerden
tarihî, coğrafi bağlar
kopamaz ki birbirinden.
Hany Şakir'i Yarabbim
Nasıl etkilemiş öyle...
Musiki hakkında çok mu
geniş acaba mezhebim?
Öyle düşünenlerden de
Böylece özür dilerim.
Şu saz semaileriyle
peşrevler ve senfoniler
arasındaki farkları
anlayamayacak kadar
bir cehalet benimkisi
tabii ki, bu yüzden de
nezih topluluğunuza
layık değilim, affedin.
-Estagfurullah Üstadım,
Ömer hocam, anlamadım,
siteminiz ne sebepten?
-Sözüm meclisten dışarı,
Bekir Üstadım, sitemim,
Asla grubumuza ve
Gönül dostlarıma değil.
düşünceme katılmayan
varsa bu da gayet tabii
saygım sonsuz da, benimki
umumi bir sitem ve bu,
Böyle bir güzide, seçkin
toplulukla ve dostlarla
dertleşmeye bir ihtiyaç,
şeklinde yorumlanırsa
memnun olurum efendim.
-Madem öyle, bir sorun yok. Paylaşımlarınızdan biz
gayet keyif aldığımız
gibi aynı zamanda da
onlarla bilgileniyor,
ruhumuzu besliyoruz.
-Arkadaşlara selam ve
sevgiler, evet bu tını
iyi geldi teşkurler...
(Kanuni Eyüp Sultan'a
ait üslup olduğunu
anlayanlar anlamıştır).
Gönül dostu Ayşeana:
-Müzik evrensel bir tını,
her notada ayrı tını,
frekans olduĝu gibi,
insanlarda da birikim
yönünden doĝru orantı-
lı ruh yapıları vardır
ve bu tınılara ruhlar
kendi özünü yansıtır,
evrensel birlik bilinci
ile bakarsak birinin
diĝerinden pek de ayrı
olmadıĝının farkına
vararak bu tınıları
kendi frekanslarımız
ve seviyelerimize
göre algılayabilir,
bu ahengin içinde de
her insanın farklı sevgi
potansiyeline saygı
duymayı òĝrendiĝimizde
hem dinlemeyi ve hem
yaşamayı idrak etmiș
oluruz, ve bòylelikle
biz olgusunun içinde
hem yașama sanatının
hem sevme estetiğinin
icracıları oluruz !
Kim anlayamazsa dònûp
kendi içine bakmalı ,
her șeyde sorun en başta
anlayışta, içimizde
esas sorun insanların
bakışı ve kendindedir!
Sevgilerimle!
Kanuni Eyüp Bey: pardon ,
siz muzikiyi ziyadesi
ile sevdiniz , bu da hoş...
ömer üstadım sabah-ı
şrflrnz hyr olsn ,
mutlaka ferah fezah
mkmında ,eserler
biriktiriniz ,pişrevi
malum seneye inşallah
geçelim beraberce?
Zehra Hanım - Gönül Dostu:
Gunayfin omer bey ben de
engin müzik bilginizi
takdir ediyor ve zevkle
okuyorum, kaliniz sevgiyle
gonul dostlarıma selamlar
Ayşeana Gönül dostu:
-Harika tınılar, ruhun
derinliğinde, anlamlı,
öz bilinç seviyesinde
anlam kazanır, gönülde.
yûreciĝinize saĝlık
Ömer Tolgay:
Kesinlikle ve inşallah.
Yeter ki kalmasın hayallerde...
Ferahfeza, acemaşiran,
şeddiaraban günler dileklerimle...
...
Ömer Tolgay:
Ama bu konuşmaları
şuna istinaden yaptık.
Ömer Tolgay:
Estağfirullah Üstadım,
hiç aklımdan çıkmıyorsunuz,
birkaç kez selam vermeyi
düşünmedim değil, lâkin
tatilinizi bölmek
istemedim ve çekindim.
Öyle ki tanbur çalmaktan
veya dinlemekten de çok
kanununuzu dinleyip
bir nebze hasret giderdim
Ama itiraf edeyim
tasvip eder misin bilmem,
arap müziği cezbetti
beni her zamanki gibi.
Bol bol 32'likler
Kanuni Eyüp: turk mzikisine dnya hayran???
Tanburi Ömer: Alem bana ben sana misali.
[2.07 22:50]
Ama arap musikisi
Bizden çok uzak degil ki
[2.07 22:51] Kanuni Eyüp:
bi turlu aynı pencerede,
bende mi bi sıkıntı var ???
[2.07 22:51] Ömer Tolgay:
Hassaten Sadeddin Kaynak
[2.07 22:51] Kanuni Eyüp:
arap bizimle ilgisiz
[2.07 22:52] Ömer Tolgay:
Bizim eserleri bazen
tekdüzelik işgal etmiş
Bunlar itici geliyor,
Ama asıl musikimiz
Öyle değil, oldukça zengin
aynı eserde bol makam
geçkileri arıyorum
bu sadeddin kaynakta var
[2.07 22:53] Kanuni Eyüp F:
sadtin kaynak, mutiş bi muslmndı
en iyi bn sen blriz
[2.07 22:53] Kanuni Eyüp F:
nyse ,selametle ,hoca
[2.07 22:53] Ömer Tolgay:
Hayır üstadım, bence bir
ummu gulsumden bizde
Mesela suat sayında 20
Hadi kopya demeyelim
farklı eser ilhamı var,
alın size türk müziği
diye biz de çalıyoruz.
Bu sana son mektubum'u
Geçtik ya o, Ente omri
Ümmü Gülsüm'den bi dinle
[2.07 22:55] Kanuni Eyüp F:
ozur dlrim dnlemdim, iyi akşamlar
[2.07 22:55] Ömer Tolgay:
Kahir mektubu derdiniz
zeki müren severdiniz
original turk müziği
ama model üslup ayni
[2.07 22:56] Kanuni Eyüp F:
bnce, sen muallim ismail hakki byi dinle??
[2.07 22:57] Ömer Tolgay:
Hocam dinliyorum tabi
yanlış anladınız beni
Fark var mı veya nedir ki
mualim ismail hakkı beyde
Mısırlı ibrahim efendiden
[2.07 22:59] Kanuni Eyüp F:
umarım
[2.07 23:00] Ömer Tolgay:
Türk müziğine arap
müziğini tercih ediyor
veya arap müziğini
üstün görüyor değilim,
aksine aynı kaynaktan
ve o ulvi duygulardan
besleniyorlar diyorum
[2.07 23:01] Kanuni Eyüp F:
iyi akşmlar
[2.07 23:01] Ömer Tolgay:
Biraz siz de dinlerseniz
ama gündelikler degil
bizim şu popçular gibi
Yozlaşmış örnekler degil
klasikler, kastettiğim
Muhammed Abdülvehhab'ı
dinleyin katılırsınız.
[2.07 23:02] Ömer Tolgay:
İyi akşamlar size de
Özür dilerim yoldaydım
dönünce taksiminizin
kaydını dinleyeceğim
[13.07 17:57] Ömer Tolgay:
Gönderdiğiniz notayı
bir kez yerinden ve bir de
4 ses denedim tanburla
Ayrıca gitarla 5 ses.
Açıkça tanburla rastta
4 sesten tadım olmuyor.
Yillardir cemiyetlerde
bu yüzden rast zoraki bir
makam oldu benim için.
Kararı tanburda boş tel.
Tanburda icra tek telde.
Rasta girmek için bir kez
yegahtan almak ve sonra
hüseyni aşiran veya
aradaki perdelere
dokunmak lezzet veriyor.
Orta telde bunu yapıp
Ardından icra teline
geçmek kıvraklık istiyor.
İmkansız degil oluyor
Ama pek lezzetli değil.
Olursa yerinden olsun,
Hadi bilemedin 1 ses.
O sebepten bu yıl rastsa
yaptığınız repertuar
muhtemelen dört ses
yapılacaktır tabii ki
Anlayışını umarak
katılmamayı düşündüm.
Nihavend de öyle ama
nihavende girişte pek
rast kadar rast altı sesler
Çok elzem gelmiyor bana.
[13.07 18:00] Ömer Tolgay:
Bir fa diyez kâfi sanki
4 ses nihavend medhalde.
[13.07 18:03] Ömer Tolgay:
Yerinden rast gibi var mı.
Onun tadını kanunda
4seste de fazlasıyla
hissedersiniz sanırım
ama beni zorluyor bu
tanburda hissetmiyorum
Bir sefer de 4 ses rasta
doğrudan rasttan girdim ben
ve sadece bitirirken
ırak perdesinden geçtim
Uğradım kısa da olsa
biraz keyif aldımsa da
Eh işte fazla da değil.
[13.07 19:22] Kanuni Eyüp F:
gayet hoş seda ,mevcut
makamin saz eserinde
geçki arıza çeşni siz
kendinizde kattıģınız
melodi olblir malum
taksim notası olmaz ?
[13.07 23:10] Ömer Tolgay:
Tabiî... taksimde nota
genel bir iskelet olur,
geneli icrası serbest.
mahza nota kaba kalır,
taksimde ince işçilik
daha mühim anlık duygular,
girilen eserde usul
vesaire vesaire...
Kayıt Tarihi : 21.7.2018 23:40:00
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.
Bu şiire henüz hiç kimse yorum yapmadı. İlk yorum yapan sen ol!