döngünün çift yüzlü gerçekliği
tanrısal sorgular içinde
yılların yüzlere yansıyan birikimi
avuçlarda çizgi çizgi varoluşun kendisi
sonsuzluk
kimde nasıl nerde
bir çift gözde bir atan kalpte
doymuş ruhların dilinde
görüyorum
bir elimde tartısı iyi-kötünün
bir elimde toplumsal yargılar çırılçıplak
birbirine insafsızca karıştırılmış
tabuların kulelerini yıkıyorum
evren
varlığı büyüklüğü ne
yaklaştıkça beliren etrafında
dokundukça şekillenen
biliyorum
20/06/2007
Gata-Ankara
Kayıt Tarihi : 18.7.2007 13:34:00
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.
Hikayesi:
Gata Kardiyoloji bölümü baş hekimi Sayın büyüğüm Mehmet Aslan ile yaptığımız sohbet üzerine...
![Dilek Uluocak](https://www.antoloji.com/i/siir/2007/07/18/kainatin-dili-2.jpg)
'yılların yüzlere yansıyan birikimi
avuçlarda çizgi çizgi varoluşun kendisi '
Bölümünde yaşam boyunca elde ettiğimiz tecrübelerin insanın yüzüne yansıyan çizgilerine çapa atılmış bir çağrıştırıcı kurulmuştur. Avuçlarda var olan kader çizgileri adı verilen veya kalp yaşam çizgileri yüz çizgilerine atılan çağrıştırıcının etkisini güncellemiş ve önceki dizenin duygusunu bu dize ile bağlamıştır.
'sonsuzluk
kimde nasıl nerde
bir çift gözde bir atan kalpte
doymuş ruhların dilinde
görüyorum'
İnsanların bitip tükenmek bilmeyen sonsuz yaşama ulaşma isteği ve bunu Allahın koyduğu kurallar çerçevesinde yaşayınca elde edilebileceği felsefesi ile birlikte abı hayat masalları, hayat ağacı mitleri gibi efsanevi mitlerle insanların gönlünü bağlayıp yaşamını bu hayallerle veya bu felsefe ile devam ettirirler. Bunu şair bir çift gözde ve atan kalpte kısacası insanın özünde gördüğünü çok güzel ifade etmiş.
'bir elimde tartısı iyi-kötünün
bir elimde toplumsal yargılar çırılçıplak
birbirine insafsızca karıştırılmış
tabuların kulelerini yıkıyorum '
Tartı adalet ve hakkaniyetin sembolüdür. ahirette mizan terazisi buna işarettir. Adaleti sağlamak bir şeyin iyi veya kötü olduğunuzu diğer kefeye koyduğunuz referansın varlığından ağırsa iyi veya kötü olduğuna karar verebilirsinizdir. Eğer terazinin kefesine toplumsal yargıları koyarsanız toplumun tabularınıda hesaba katmanız gerekmektedir. Tabularla yaşamı tartmak ne kadar adil olmadığı şairin kalemiyle yıkılmış kulelere benzetilerek işaret edilmiştir.
'evren
varlığı büyüklüğü ne
yaklaştıkça beliren etrafında
dokundukça şekillenen
biliyorum '
Bu kısmı ise yorumlamaktan zizyade şiirle birlikte tekrar tekrar okumayı yeğliyorum.
Vaktim olduğundan şiiri etraflıca ela almak benimde hoşuma gitti. Evren ve İnsan Çok iyi bir çizgi yakaladın Dilek çok iyi.. Devam yola devam
Saygılar
bir elimde toplumsal yargılar çırılçıplak
birbirine insafsızca karıştırılmış
tabuların kulelerini yıkıyorum
İnsanın kendi doğruları ve Toplumsal yargı,,kanı bunları irdeleyen bir şiir emeğine sağlık.
TÜM YORUMLAR (22)