Kadın…
Gecenin karanlığına gitti
Bir yol arıyordu bezgin umutlarına
Puslu aynada baktı yüzüne
Içindeki siyah ışığı gördü
Sığdıramadı hüzünleri tebessümlerine
Sessiz bir melodi kapladı bedenini
Çocukluk, o derin ırmak çağrısı
O masal dağında ünleyen gazal
Güz ve hasret yüklü akşam bulutu
Güz ve güneş yüklü saman kağnısı
Babamdan duyduğum o mahzun gazel
Ahengiyle dalgalandığım harman
Devamını Oku
O masal dağında ünleyen gazal
Güz ve hasret yüklü akşam bulutu
Güz ve güneş yüklü saman kağnısı
Babamdan duyduğum o mahzun gazel
Ahengiyle dalgalandığım harman
Emek verilmiş ve verilen emeği gösteren Muhteşem bir şiir olmuş.
Sevgili Kardeşim sayın:Zeynep Nilgün Gökçeöz'e sevgi ve saygılarımla...
Şiir yazan kişinin, şair olduğu doğrudur. Ancak şairin yazdığı her şeyin de şiir olmadığı, hergüzel sözün de şiir olmadığı da doğrudur.
Bu şiiriniz hakkındaki kişisel görüm: Gerektiği yerde gerektiği kadar mısra kullanılarak yazılmış NEFİS bir şiir olmuş.
Arkasında vezin ve kafiye desteği bulunmayan Serbest yazılan şiirlerin bir sanat ve edebi değer taşımasını sağlayacak tek etmen vardır. O unsur da şiirdeki mısraların duygu ve düşünceyi ifade ederken, anlam yüklü olması ve en etkili biçimde bu duygu ve düşünceyi ifade edebilecek donanıma sahip olması gerekirken, Duygu ve düşüncenin şiir metninin bütün yapısına etkin biçimde hakim kılınmasından geçer. Elbette bu da: Duygu ve bilgi yoğunluğunun, kültür birikimi ve doğuştan gelen edebi bir yetenek ile uyumlu ve ahenkli birlikteliğini gerektirir.
Şiir hem vezinsiz kafiyesiz yazılacak, hem de duygu ve ifade etme fakiri mısraların bir araya getirilmesi ile oluşturulacak, üstüne üstlük bir de, aşırı duygu yüklenimi ile çöken mısra yanında duygusuz ve ifadesiz kaldığı için ayağı yere basmayan havada uçuşan mısralar bulunacak; o zaman da : Bülbülün tahtında bülbülün nağmesi işitilmez olur.
Bütün bunlar göz önünde bulundurulduğunda: Sizin bu şiirinizin tamamına hakimiyetinizi ve şiire ustalıkla yön verişinizi, Duygu ve düşüncenin şiir metninin tamamına etkili ve anlamlı olarak ustalıkla aktarış üslubunuzu kutlarım.
Beğenerek ve saygı duyarak okuduğum bu şiirinize Tekirdağ'dan Dördüncü Tam Puan geliyor. Benden önce bu şiire Tam puan veren Üç şair kardeşime teşekkür ediyorum.
Kardeşimin sayfasına başarılarının devamı dileği ile sevgi ve saygılarımı getirdim. Lütfen kabul buyurunuz.
Her şey sizin ve sevdiklerinizin gönlüne göre olsun.
Dr. İrfan Yılmaz. -TEKİRDAĞ.
Kadın…
Sustu bağrına basarken haykırışları
Geç mi kalmıştı
Unuttuğu yağmurların altında ıslanmaya,
Yorulmuşmuydu
Yıkık duvarları onarmaktan,
Başucunda biriken hasreti dinledi sessizce
Müsade etmiyordu susmasına
Elleri dokundu sevdasına
Ezberlediği kokuyu aradı..
......................
Kadın... yalnızdı... yalnızlıklara itilmişti hep inatla... acılara...
Hüzündü okuduğum. Birçok kadının yaşamından kesitler... adı kadındı...
Güzeldi. Şiir tadında.
Kutlarım
Sevgimle
Hüzünleri yüklenmiş dizeler. Maviler çağlasın yürekte. Tebrikler güzel şiire. Sevgilerimi yolluyorum.
Ve vefalı cefalı kadınlarımız
tebrikler
tebrikler...saygılarımla...
gökyüzünden yeryüzüne,
içindeki yeryüzü
mavileri devşirip
kollarını açtı yıldızlara…
harika bir yorum getirmişiniz
kutlarım.
Saygı ve Sevgilerimle.
bir tam puanda benden
Hüzünlü bir kadın silüetinin gezindiğini hissettim......Tebrikler, saygıyla......
tek celselik bir duruşma yankısı yarınlara uzanan
tek seferlik bir vuruşma hesabı yarınlara kanayan...
...
Orkun IŞIK
şiirlerinizin tadı başka..ama bu daha bir farklı,duru berrak ve içten olmuş..ilk tam puan ve yorum benden gelsin..
tebrik ediyorum...
Bu şiir ile ilgili 19 tane yorum bulunmakta