İ.
bağdaş kurup Beyazıt’ta ihtiyar bir çınarla
/ kaçamak bakışında şairin /
açıp açıp okuduğum şehrengiz
âh! ne yana baksam ben
ne yana baksam hatıralar yaprak yaprak dökülür
içim içime sığmaz nerde bir şair görsem
……..
kaç bin yıl kaç bin insan
/ tanıştığım hep benim
aklımın dört köşesi ölmüş çiçekler gibi
inanın ben değilim bu cinayet bu vehim
intihar etmek için asılmadı köprüler
tinerli nefesinde çocuğun sıkışıp kalan gündüz
aynalı beşiğinde bebeğin dağılan Binbir Gece
Emirgân mı erguvan mı bilinmez
eskiyen ellerinde dilencilerin geçmeyen akçe
gül kızılı bir şafak sökerken seyrettiğim
fırtına kaçağımdır şuramda demirleyen
müthiş ağlamaklıdır hâl içre çırpınan su
/ adımı yazıp yazıp siliveren dalgalar
S.
ağırdı unutamam sırtımda taşıdığım kadırgalardan
endamlı adımlarla yeni bir çağa koşan / dalgaları döven at
asırlardır beklemiştim
/ gece gündüz elli üç gün bekledim
yara aldıkça deviniyordum / surlar seviniyordu
hiç bu kadar yakışmamıştı sancak bir neferin eline
kana can vermeyi öğretiyordu
mihmandar gölgesiydim Eyüp’te soluklanan bulutun
zerrîn bir hayalden çıktığım zaman
hırçın ışıklarında saray şamdanlarının
secdeye kapanmıştık
/ sevinçten ağlamış ağırlanmıştık
en güzide kelamla süslenmişti kitabem
hükümran tuğrasıydı alnıma kazınan iz
Fatih’i sevdiğim biliniyordu
çok hem de
her savaştan arda kalan yine bendim / ferman ben
/ Hünkâr İskelesi’nde tedirgin şehzâde sükûneti
/ hücum coşkusunu besteleyen mehteran
çeri bendim divân ben Hürrem bendim sultan ben
/ Altın Kapı’dan sonsuza açılan saadet
/ Hırka’m kadar güzel zafer getiren ordu
T.
dağılan tesbihin adresini arıyordu Hüdâyî
kaybolup yokuşla iki yokluk arası
Marmara’ya kayıp inciler düşürüyordu yağmur
nakışlar beş vakit namaza durduğunda
mum gibi yanıyordu esrâr hükmünde hüsün
pervaneler/de
mürekkep odasında bir elif olmak için
kalem değil ben idim hattatın ellerinde
yazdığım gözleriydi ta'lîk sülüs ve celî
semâzen âyetin müsennâ sesiyle kubbelerde
söylesin nâzenin içini döksün çini
kaç münzevî ömürdü eğilen servilerde
bir cariyenin gözyaşını saklayan çeşmelere
anlatsın su içmeye gelen saray güvercinleri
kuruyan her şadırvan hangi yüzle dönecek
mâbedlerin sırrını fısıldayan Sinan’a
A.
hasret Bâbil’de başlar bende biterdi firâk
mecnûn bendim leylâ ben gerçek bendim hülyâ ben
âh! gururumda kayboldum
kibirden sarhoş olup kovulmuşum dergâhtan
minyatüre sığmayan aşklardan biliyordum
bir sevdâ meseliydi Kız Kulesi’nde ölüm
o titrek tebessümün korkusuna aldanıp
mor ebrû dudağına gül/bahar bulaşırdı
rum/elinden akasya âh çekse Asya diye
kederden sabaha dek ağlardı hanımeli
/ ana dolu yakasında Avrasya
yetişmek için İcadiye’de nefesim kesilirdi
tutuştuğumu görsem Galata Kulesi’nden
ve yüzümde bir yanık Cibâlî / Balat
ateş denizlerimi andıran nûr-ı siyâh
/ hatırlatan Hüsn ü Aşk
nahif bir sallantıdan yıkılacakmış gibi
Kandilli’de uykumu parçalardı Üsküdar
keşkülünde dervişin kapı kapı gezdiğim Beylerbeyi
/ Topkapı’da kutsal emanetlerim
N.
bencileyin murakka ve benim kadar kadîm
yükü zengin küfenin kalbi fakîr hamalı
/ azığı simit katığı sebil
/ taşıdıkça artağan
ardında sabah akşam yorgunluk topluyorum
ıslak bakışlarıma aldırmayan ayrılık!
dar zamanlara sığamıyorum
geri gelmeyen mektuplar gibi
Sirkeci Garı’nda saat başı el/vedâ
deli rüzgâr ne zaman tozum alsa raflardan
adalar/da bir fayton gibi kendinden geçer
yüzleşir her sahafla içimdeki bun
hâne hâne sis / damla damla mey ve eğleşen gün-
âh! mirasa konan insanlar gibi
her gün büyüyor gömülüyorum
tanıdık yüzüyle ölümün bâki kalan İstiklâl!
gördün mü böyle elem böyle yas Dolmabahçe’de
soğuyan saatlere serilen encam ve ben
buhurdan gözlerini sevdik Gazi’nin
işgal altında bile
B.
Çamlıca’nın darası düşülmüş manzarasında
uçurtmalar hariç beni kimsecik görmez
çocuk sesleriyle / oyunlar eşliğinde
gökyüzü dökülmüş kaldırımlardan
ahşap evlerden gölgeli sokaklardan
koyu yeşil bahçelerden geçerdim
adı gibi ne de güzeldi Vefâ
Yalnız Servi’lerdi Muhacir Köy’de ümran
buğulu camlarda dirilince her bahar
genç kızların o zarif ellerine sarılıp
Mısır Çarşısı’nda çiçek diye koşardım
her sabah uykusuydum bir öğrencinin
…doğudan ve batıdan / İpek’ten ve Hicaz’dan
benden kaçıp bana dönen yolcular
…cumbadan avluya sarılan o sarmaşık
baştan başa şehrâyin
…Boğaz’ı yarılayan bir saltanat kayığı
ve omuz omuza oltada deniz
rüya içinde rüya…
U.
âh! beni bana banıp beni resmettiğimden
aynı renk çocukluğum / bahtiyarlığım
resim bendim ressam ben neyzen bendim hüzzam ben
âh! tebdil-i kıyafet intizar ettiğimden
mahalle mahalle örtündüğüm yalnızlık
âharlanmış bir huşû sarar mı gökyüzünü
eski devirden kalan
cülüs dağıtıp sultan lâle ve gül yağar mı
köpükte süzülür mü yeniden Hümapervaz
anlar mı denizi taşa tutan âşıklar bir gün
balıkların kalbinde incindiğimi
akşamı yudumlarken ıhlamur ağaçları
çıkıp gelse Itrî o hazin şarkılarla
kavgadan gürültüden kalabalıktan
yine alıp alıp götürse bizi
ışıldasa tahtımda o tezhibli ihtişam
doldursa takvimleri bayram sabahlarımla
kandillere / mahyalara ilham veren dolunay
L.
hangi yalıya sorsam şimdi cevabı sükût
/ baş eğer mavinin derinliğine
bülbül suskun dil mahcup arzular çile
neden taçsız bıraktın benle büyüyen ülke
bana kaybettiğim kimliği getir
duâ ve âmin
bağrıma hüzün düştü bu mahzun sayfalardan
yine doğum günümü hatırlatıyor mayıs
nasıl dile gelirdim söylesene ey çınar!
nerden bilirdim sevildiğimi şiirler de yazmasa
tarihin alnımdan öptüğü günler gibi
aksam efsunu pervin tepelerimden
yüzgörümlüğü diye katılıp düşlerine
anlatsam bir kez daha / doya doya okusak
……..
sen de gidersin şair yaşlı çınar da ölür
sarnıç kurur söz üşür şehrengiz biter
ben kalırım âh!
susarım divâne çığlığıyla avunup martıların
.
Mehmet Şamil BaşKayıt Tarihi : 23.4.2006 14:17:00
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.
Nasıl Oldu? Bu şiir 08-22 Nisan 2006'da Antoloji.com & Ümraniye Belediyesi 2. İstanbul Konulu Şiir Yarışması için kaleme alındı. Şiirin başlığı yazarı bilinmeyen İstanbul konulu şehrengize telmihle atıldı. Denge şiiri tarzında 15 günde toplam 78 saatte İzmir'de DEÜ İlahiyat Fakültesi B blok 5 katta İzmir körfezine bakan bir pencerenin önünde akşam güneşinin ışıkları altında, Gökhan Kırdar'ın Kapalı Çarşı fon müziği eşliğinde öncelikle kâğıt ve kalem kullanarak yazıldı. Şiir, S. bölümüyle yazılmaya başlandı. En son İ. ve L. bölümleri yazıldı. Uzunluğundan dolayı şiirden 100'e yakın dize çıkarıldı. Şairince 37 kez tashih edildi. Çift anlam oyunları internette sunulamadığından italik ve bold uygulamalar şiire dahil edilemedi. Bu haliyle basılı ve pek çok sanal yerde yayınlandığı için bu söz oyunları şairin bu şiiri yayınlacağı şiir dosyasına saklandı. Şiirin yazıldığı 1997 doğumlu Rotring marka kurşun kalem üstünde şairin adı olmasına rağmen ödül töreni sırasında İstanbul'da kayboldu. Kâğıtların bir kısmı ise yeni bir şiir yazılsın diye geri dönüşüme verildi. Şiiri şairin ricası üzerine N.Ege Güral seslendirdi. Fon müziğini şair seçti. Sesle fonu mixleme işini Trabzon Bayrak Fm üstlendi. Aynı kurumun aynı konuyu taşıyan yarışmasından ikinci kez ödül almak için 23 Nisan 2006 günü görücüye çıktı. Hilmi Yavuz, Nurullah Genç, Enver Ercan, Beşir Ayvazoğlu, A.Kerim Dinç, A.Vahab Akbaş, Metin Önal Megüşoğlu, Faysal Şansi ve Cengiz Ekrem Teymur’dan oluşan jüri tarafından yarışma sonucu olarak Mayıs 2006'da 3078 şiir arasından 1.liğe değer görüldü. Şair ödül vesile ile 4. kez İstanbul'u gördü ve Çamlıca'da 'yazdığım kadar varmış' dedi. Sadece antoloji.com'da 10 ayda 35.000 kez okundu; ses dosyası 750 kez indirildi. Mayıs 2010’da 3. Kez düzenlenen İstanbul konulu şiir yarışmasında 5000 şiir arasından birinciliğe layık eser bulunamayışı ile birinciliğini bir kez daha tescilledi. Şiirin kurgusal yapısı Trabzon Şehrengizi’ni de Mayıs 2010’da birinciliğe taşıdı. Şiir halen filmini çekebilecek bir yönetmen arayışında. Böyle oldu...

Yüksek tesirli acı...
tebrikler...
Aldırma sen..
Harika bir anlatımdı, beğeni ile okudum, saygılar.
TÜM YORUMLAR (406)