Nedir ne değildir,açık söyleyin,
İrtica lafından usandık beyler.
Biriniz açıkça tarif eyleyin,
İrtica lafından usandık beyler.
Her zaman millete surat astınız,
Kaldı mı dünyada bir tek dostunuz?
Sen benim sarhoşluğumsun
ne ayıldım
ne ayılabilirim
ne ayılmak isterim
başım ağır
dizlerim parçalanmış
Devamını Oku
ne ayıldım
ne ayılabilirim
ne ayılmak isterim
başım ağır
dizlerim parçalanmış
Değerli hocam birkaç şiirini okumak fırsatım oldu,güncel konular buluyor maşaallah hızlıda yazıyorsunuz tebrikler.Ancak bazı şiirlerin biribiriyle çelişiyor gibi geldi bana..-mesela 'arif bey' başlıklı şiirde laikçilerin azıttığından bahsediyorsun,bu şiirde ''devletim laiktir hakem olmalı'' diyorsun.Hakem olacak kadar güven duyuyorsan nasıl azıttılar diyebiliyorsun,azıttılarsa (nasıl güven duyacaksın.)hakemliklerine rıza gösterecekmisin..Başörtüsü bizim kültürümüzün bir parçasıdır.Anadoluyu size anlatmak gibi bir ahmaklığın peşinde değilim ama aşağıdakileri de hatırlatmak zorundayım affınıza sığınarak.Bir eğitimci olarak çok daha iyi bilenlerden olmalısınız.Analarımızdan kızlarımıza yöresel giysileriyle birlikte başörtü de bir alışkanlık +kültür sentezi biçiminde tekrarlanagelir,çokta güzel bir alışkanlıktır.Hatta birçok yörede başörtü takmanın değişik renk ve şekillerine -değişik anlamlar verilmiştir bu sayede bir bayanın-evli -bekâr-dul yada kız olduğu uzaktan bakarak başörtüsünden anlaşılır.Gelenek -töre ne derseniz deyin bana göre çok güzel bir yaşam tarzıdır.Bu sayede yabancı bir kişinin bir pot kırması -hata yapması gibi kötü durumlar kendiliğinden önlenmiş olur.Öyleyse başörtüsü bizim iliğimize kadar işlemiş -bağımlılık derecesinde alışkanlık yapmış bir yanımızdır.Bu nedenle kültür ve alışkanlığı gereği başörtüsü taşıyan herkese saygım sonsuzdur.Ancak Bilhasa büyük şehirlerin varoşlarında 'türban' diye dayatılan giyim tarzına olan ''ısrarı'' anlayamıyorum.Mesela bulunduğumuz sokağın başındaki bir duvarda alt alta yazılmış şu iki yazıyı lütfen oku.İlk yazana ne cevap verelim,ikinci yazana ne diyelim.
''BAŞÖRTÜSÜNE UZANAN ELLER KIRILSIN''
''TÜRBANDA ISRAR EDEN KAFALARDA KOPARILSIN''
şimdi hangisi hangisinden haklı,kim kimi tahrik ediyor.Bunun yorumunu bir eğitimci olarak sizin sağ duyunuza bırakmak istiyorum.Sevgili hocam(sizi tenzih ederek)
saf-temiz inançlı kardeşlerimizin 'laikliğe karşı kışkırtılmak yerine'laikliğin (gerçektende olduğu gibi) islamiyetten bir alıntı olup ''her müslümanın aynı zamanda laik bir yaşam tarzını kabullenmiş olduğu gerçeğini anlaması ve siz eğitimcilerimizinde bu konuda vatandaşlara aydınlatıcı birer rehber gibi çaba harcamanız gerekir.Yetmiş milyonluk bir ülkenin birliğine -dirliğine ve kardeşliğine
katkıda bulunmak yetmiş kere hacca gitmek kadar kutsaldır bence.Bu minval üzere mücadele içinde olanlardan yaradanın ecir ve sevabını esirgemeyeceğine inancımla,inançlı olmanın ''sadece türban takarak,''bir cümlesinden dahi hiç birşey anlamadan-kuran'ı ezberleyerek ''istanbuldan üç-dört otobüs bayan doldurup adıyamanda etek öpmeye giderek ve inancını başkalarına zorla dayatarak yada onu ima ederek sürdürülemiyeceğini ,hatta gerçek inancın bu olmadığını idrak etmek ve ettirmek dileğiyle.
''Laiklik islamdan alıntıdır'
a) Hz.Muhammet sav.(benim dinim bana -sizin dininiz size,ben sadece bir elçiyim-zorlayıcı değilim.)
b)Türklerin islamı yayma sistemi.Dervişlerin uygulamaları ve öğrencilerine vasiyetleri..(Gittiğiniz yerlerde dininizin emri ve insanlığın gereği olarak dürüstlüğünüz ,giyiminiz,yaşamınız,güler yüz, temiz ahlak,sabır ve yardımseverliğinizle örnek olacak ve insanları kendinize hayran bırakacaksınız,Kimseyi hakir-hor görmeyeceksiniz-dini dayatmayacaksınız.)
Son olarak ben'laik'yerine 'layık 'ız diyorum ve bu vatanın cennet olmaya,bu milletinde kardeş yaşamaya 'layık' olduğuna inanıyorum.Saygılarımla...
yüreğine sağlık deminde bir sitem
vallahi bizde usandık .
kalemin daim olsun
Bu şiir ile ilgili 2 tane yorum bulunmakta