Mamon özel mülk sahipliği ilişkisini ortam içine iyice yerleştirip; süreci ortam içine iyice meşru edip; süreci kurallı ve kurumları olurla işler hale getirdikten sonra, egemen sınıf için işi büyük oranda bitmişti. Mamon artık fakirlerin de kölelerin de Mamon’u olabilirdi. Yeni durumla Mamonlar arası ve sınıflar arası Mamon anlayışında genişleyen sömürü kaynakları adına, tevhitçe bir ittifak gerekliydi.
Mamon’un fakir sınıf Mamon’u olması içinde birçok gerekçe vardı. Mamon genel ve ortak kullanıma göre şahıs sahipliğinde olan kullanıma açık oluştu. Şahsi mülk sahipliği yansımalarını veren anlama olmakla Mamon bu anlamı veren boşluk devinmeli holün içine oturdu. Bu Mamon’un birinci anlamı olmaktı. Diğerleri buradaki yansımalara bağlı olmakla birinci olanın ikinci, üçüncü, yüzüncü anlamıydı.
Gerçek yansımalı bir devinmenin içine oturan imge Mamon içinde oturduğu gerçek yansımanın devinmesini kendisinden kerametle olan bir şey gibi yansıyordu. Bu aşamayla özel mülk sahipliği demek ortaklığın malından mülkünden alınan malın mülkün, kimilerine mamon tarafından verilmesiydi.
Yani Ortaklığın malı mülkü kimlerine veriliyorsa, ortaklıkta yararlanan pek çok kişide malsız, mülksüz kalmaktadır. Dahası maldan mülkten yoksun kalan pek çokları ortaklığa katkı verdiği kendi birikmiş emeklerini çaldırmış oluyordular. Bu nokta ikinci yansımasını yapacaktı.
O masal dağında ünleyen gazal
Güz ve hasret yüklü akşam bulutu
Güz ve güneş yüklü saman kağnısı
Babamdan duyduğum o mahzun gazel
Ahengiyle dalgalandığım harman
Bu şiir ile ilgili 0 tane yorum bulunmakta